Bezpłatna infolinia do Stowarzyszenia Konsumentów Polskich
Dzwoniąc pod bezpłatny numer telefonu 0 800 800 008, konsumencimogą otrzymać poradę prawną. Od czasu powstania infolinii wlistopadzie 2006 r. przeprowadzono ponad 25 tys. rozmów.
Poinformowało w środę Stowarzyszenie Konsumentów Polskich.
Jak wynika z danych stowarzyszenia, większość porad (50 proc.)dotyczyła sprzedaży konsumenckiej. Zdecydowanie rzadziej (w ok. 5proc. rozmów) konsumenci wskazywali na problemy z telekomunikacją.4 proc. osób pytało o problemy związane z umowami o dzieło.Konsumenci pytali też o sprawy związane z umowami zawieranymi naodległość, kredytami i pożyczkami oraz umowami zlecenia.
W 73 proc. przypadków osoby dzwoniące pod numer infoliniiotrzymały od konsultantów poradę prawną. W 17 proc. przypadkówosoby te zostały poinformowane o możliwości skorzystania z pomocywyspecjalizowanej instytucji. Najczęściej konieczna była w tychprzypadkach analiza dokumentów.
Od czasu powstania infolinii 7 listopada 2007 r. do końca maja2007 r. przeprowadzono łącznie ponad 25 tys. rozmów. Oznacza to 180rozmów dziennie i 3,6 tys. rozmów miesięcznie.
Konsultanci udzielają porad prawnych w dni powszednie międzygodz. 9 a 17. Infolinia Konsumencka przeznaczona jest wyłącznie dlakonsumentów, a więc osób fizycznych dokonujących czynności prawnejniezwiązanej z ich działalnością gospodarczą lub zawodową.
Dołącz do dyskusji: Bezpłatna infolinia do Stowarzyszenia Konsumentów Polskich