Big-Active i Saga najbardziej reklamowanymi markami herbaty, w dół Lipton
W tym roku producenci herbaty wydali na reklamy swoich produktów blisko jedną czwartą więcej niż rok temu. Wciąż najwięcej inwestowali we wsparcie w telewizji, kosztem innych pozainternetowych mediów. Największym reklamodawcą w tej kategorii był Unilever Polska, a najmocniej promowaną marką - Big-Activ.
Reklamy herbat w mediach pozainternetowych warte były w okresie pierwszych dziesięciu miesięcy br. 52,7 mln zł, o 22,5 proc. więcej niż w tym samym okresie ub.r. - wynika z danych Kantar Media przygotowanych dla Wirtualnemedia.pl (na podstawie danych cennikowych, bez rabatów).
Zdecydowana większość budżetów producentów herbaty - podobnie jak przed rokiem - trafiła do telewizji - było to 44,4 mln zł. Ponadto branża w stosunku do roku ub.r. nakłady na reklamę w telewizji jeszcze zwiększyła, i to o ponad 50 proc.
Działo się to kosztem innych mediów. Magazyny zarobiły bowiem na działaniach promocyjnych tych produktów 2,9 proc. mniej w skali roku (4,3 mln zł), a branża reklamy zewnętrznej - 61,4 proc. mniej (2,6 mln zł). Wydatki producentów herbaty na reklamę kinową spadły o 55,1 proc., do 875 tys. zł, a w gazetach - o 79,4 proc., do zaledwie 68 tys. zł.
Cennikowe wydatki reklamowe producentów herbaty na poszczególne media (dane Kantar Media) |
|||
WIRTUALNEMEDIA.PL |
I-X 2014 |
I-X 2015 |
zmiana proc. |
Telewizja |
29 447 932 zł |
44 446 444 zł |
50,9 |
Radio |
b.d. |
313 326 zł |
b.d. |
Gazety |
332 486 zł |
68 390 zł |
-79,4 |
Magazyny |
4 478 858 zł |
4 347 734 zł |
-2,9 |
Outdoor |
6 815 006 zł |
2 631 733 zł |
-61,4 |
Kina |
1 948 484 zł |
874 632 zł |
-55,11 |
Razem |
43 022 766 zł |
52 682 259 zł |
22,5 |
Podobnie jak przed rokiem najwięcej na reklamy swoich herbat wydał Unilever Polska, właściciel marek Saga i Lipton. I choć firma ta zredukowała wydatki o ponad jedną trzecią - do 15,6 mln zł - to pozostaje liderem i dystansuje konkurencję.
Na drugim miejscu pod względem nakładów na promocję w mediach tradycyjnych znalazła się w tym roku firma Sun Generation Ltd, która jest właścicielem marek G'Tea i TET. Ten marketer wydał w tym roku na reklamę 11,3 mln zł. Trzecie miejsce na reklamowym podium przypada z kolei firmie Big Active, która produkuje herbaty o takiej samej nazwie. Jej wydatki wzrosły w porównaniu z rokiem ub. o ponad 111 proc., do 10,3 mln zł.
Herbapol-Lublin w tym roku zainwestował w promocję swoich herbacianych produktów w mediach pozainternetowych 5,3 mln zł (mniej o 11 proc. niż rok wcześniej), a Mokate, producent m.in. herbaty Minutka, zredukował wydatki reklamowe o 21 proc., do 4,7 mln zł.
Najwięksi reklamodawcy wśród producentów herbaty |
|||
(dane Kantar Media) |
|||
WIRTUALNEMEDIA.PL |
I-X 2014 |
I-X 2015 |
zmiana proc. |
UNILEVER POLSKA |
23 182 882 zł |
15 571 704 zł |
-32,8 |
SUN GENERATION LIMITED |
b.d. |
11 325 085 zł |
b.d. |
BIG-ACTIVE |
4 870 655 zł |
10 298 074 zł |
111,4 |
HERBAPOL-LUBLIN |
5 919 211 zł |
5 265 796 zł |
-11 |
MOKATE |
5 969 374 zł |
4 718 087 zł |
-21 |
Razem |
43 022 766 zł |
52 682 259 zł |
22,5 |
Najbardziej promowaną od stycznia do października br. herbatą była Big-Activ. Jej reklamy warte były blisko 10,3 mln zł, czyli ponad 111 proc. więcej niż przed rokiem.
Reklamy Sagi kosztowały blisko 9,1 mln zł (14,1 proc. więcej), a Liptona – 6,5 mln zł (57,3 proc. mniej w skali roku). Ta ostatnia wiosną br. wspierana była akcją promocyjną pod hasłem „Zanurz i wygraj”. Z kolei w realizowanej latem kampanii marki Saga promowano jej nową, udoskonaloną wersję.
Na reklamy marki TET firma Sun Generation wydała ponad 6 mln zł, a na wsparcie herbat G'Tea - 5,3 mln zł. Kampania wprowadzająca te brandy na polski rynek realizowana była wiosną br. Marka G'Tea promowana była kampanią pod hasłem „Żyj kolorowo”.
Najmocniej reklamowane marki herbaty |
|||
(dane Kantar Media) |
|||
WIRTUALNEMEDIA.PL |
I-X 2014 |
I-X 2015 |
zmiana proc. |
BIG-ACTIVE |
4 870 655 zł |
10 298 074 zł |
111,4 |
SAGA |
7 955 144 zł |
9 074 342 zł |
14,1 |
LIPTON |
15 227 738 zł |
6 497 362 zł |
-57,3 |
TET TEA |
b.d. |
6 015 269 zł |
b.d. |
G'TEA |
b.d. |
5 309 816 zł |
b.d. |
Razem |
43 022 766 zł |
52 682 259 zł |
22,5 |
Dołącz do dyskusji: Big-Active i Saga najbardziej reklamowanymi markami herbaty, w dół Lipton