„Bitwa o dom” miała 1,5 mln widzów. 15,1 mln zł z reklam
Trzecia edycja „Bitwy o dom” gromadziła średnio 1,5 mln widzów, a TVN w czasie jej nadawania zajął trzecie miejsce w rynku, przegrywając z kanałami TVP, wygrał jednak z Polsatem. Wpływy z reklam wyniosły 15,1 mln zł.
Program „Bitwa o dom” na antenie TVN pokazywany był w środy o godz. 21.30, w okresie od 5 marca do 28 maja br. Z danych Nielsen Audience Measurement przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl wynika, że trzecią edycję reality-show oglądało średnio 1,5 mln osób. Przełożyło się to na 10,85 proc. udziału w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów i 13,31 proc. w grupie komercyjnej.
W analizowanym okresie najwięcej widzów przyciągnął odcinek programu pokazany 7 maja br. Oglądało go 1,85 mln widzów.
Trzy topowe odcinki „Bitwy o dom”
Data |
Wszyscy 4+ |
|
AMR |
SHR % |
|
07-05-2014 |
1 847 086 |
13,05% |
16-04-2014 |
1 686 966 |
11,88% |
28-05-2014 |
1 679 479 |
12,31% |
Dla porównania, pierwsze odsłona reality-show (TVN wyemitował ją w okresie od kwietnia do czerwca ub.r.) gromadziła średnio 1,23 mln osób, co dawało TVN 13,08 proc. oraz 17,42 proc. udziału. Wówczas „Bitwa o dom” była emitowana w zupełnie innym czasie antenowym - w niedziele o godz. 10.55 (jedynie finał pokazano w prime-time; więcej na ten temat).
Z kolei drugą serię programu, emitowaną jesienią ub.r., śledziło średnio 1,65 mln widzów, co dało TVN odpowiednio 12,58 proc. oraz 15,29 proc. udziału (zobacz te dane).
TVN w czasie nadawania trzeciej edycji „Bitwy o dom” zajął trzecie miejsce w rynku telewizyjnym. W tym paśmie liderem była Jedynka, emitująca wówczas mecze piłki nożnej, debaty przedwyborcze i filmy fabularne, co dało jej 14,22 proc. udziału. Na drugiej pozycji uplasowała się Dwójka („Na sygnale” i filmy fabularne; 13,45 proc.), a czwarty był Polsat („Top Chef” i filmy; 10,22 proc.).
Wśród widzów w grupie komercyjnej liderem również była Jedynka, a dalej uplasowały się kolejno Polsat, TVN i Dwójka.
Oglądalność programu na tle konkurencji
Wirtualnemedia.pl |
Wszyscy 4+ |
16-49 |
|
Stacja |
AMR |
SHR % |
SHR % |
TVP1 |
1 963 827 |
14,22% |
14,07% |
TVP2 |
1 857 673 |
13,45% |
11,77% |
TVN - Bitwa o dom |
1 498 273 |
10,85% |
13,31% |
Polsat |
1 411 603 |
10,22% |
13,38% |
Wpływy reklamowe z premierowych odcinków trzeciej serii reality-show wyniosły 15,09 mln zł (dane cennikowe netto, bez rabatów).
W programie „Bitwa o dom” 12 rodzin projektowało, remontowało i wyposażało mieszkania. Zwycięzcą show został Łukasz Durajski, który wygrał mieszkanie. Jurorami w programie byli Małgorzata Rozenek, Natalia Nguyen oraz Tomasz Pągowski, a producentem formatu - firma Golden Media Polska.
Jesienią TVN nie pokaże kolejnej edycji „Bitwy o dom”, ale możliwe, że format wróci na antenę wiosną 2015 roku (dowiedz się więcej).
Dołącz do dyskusji: „Bitwa o dom” miała 1,5 mln widzów. 15,1 mln zł z reklam
PROGRAM BEZ SENSU!!!