Marcin Dobrowolski twarzą Biznes24. Start kanału w piątek
Głównym prowadzącym w nowej stacji Biznes24 - obok Romana Młodkowskiego - będzie Marcin Dobrowolski - dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl. W zespole uruchamianego przez MWE Networks znajdą się również m.in. Filip Sokorski, Dorota Bielkowicz i Radosław Wróblewski.
Biznes24 to kanał poświęcony biznesowi, gospodarce i ekonomii. - Start kanału jest odpowiedzią na potrzeby widzów zainteresowanych finansami i gospodarką oraz wycofanie się z tej tematyki przez pozostałe duże stacje newsowe w Polsce - jakiś czas temu komentował nam Winnicki.
>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń o pracę
Kanał poświęcony będzie tematyce finansów osobistych, rynków, gospodarki i zarządzania, omawianych zarówno w codziennych programach informacyjnych, jak i programach poradnikowych czy publicystycznych, własnych i pozyskiwanych od zewnętrznych producentów. W początkowym okresie będzie można obejrzeć dwa pasma informacji biznesowych na żywo, które rozpoczynać się będą o 8.30 i 16.30. Docelowo w tym roku Biznes24 ma produkować w dni robocze minimum 8 godzin programów informacyjnych i publicystycznych na żywo.
Na ekranie pojawią się też dane rynkowe, które emitowane będą przez całą dobę. Biznes24 będzie się koncentrować na polskim rynku, ale w stacji będą się pojawiać również informacje z zagranicy.
Programy poprowadzą Marcin Dobrowolski i Radosław Wróblewski
Portal Wirtualnemedia.pl dowiedział się, że głównym prowadzącym Biznes24 - obok Romana Młodkowskiego - będzie Marcin Dobrowolski, doświadczony dziennikarz biznesowy i radiowiec, od 2009 roku związany z tematyką biznesową. Niedawno pełnił funkcję redaktora naczelnego portalu HiCash.pl, wcześniej był dziennikarzem Pulsu Biznesu i Radia PIN.
Na antenie Biznes24 będzie można także zobaczyć jej współtwórców: Radosława Wróblewskiego, w programie „Pieniądze z papieru”, poświęconego książkom o biznesie, a także Romana Młodkowskiego w programach: „Biznesmania”, przedstawiającym twórców najciekawszych startupów i „..o przyszłości”, w którym z autorytetami różnych dziedzin poszukiwać będzie odpowiedzi na pytania o to, jak ukształtuje się przyszłość technologii, energetyki, środowiska naturalnego czy kultury.
- Dla managerów, którzy biorą udział w procesach budżetowania, dla właścicieli firm, którzy starają się zapewnić im sukces rynkowy, dla osób pracujących w instytucjach publicznych, zmagających się z ograniczeniami budżetowymi i szukających rozwiązań które pozwolą im więcej osiągnąć a wreszcie dla wszystkich, którzy chcą zrozumieć tę część otaczającego świata, za którą odpowiadają pieniądze - oglądanie Biznes24 naprawdę będzie się opłacało. Nawet w takich decyzjach, jak kupno mieszkania czy domu można popełnić wiele błędów w założeniach ekonomicznych. Pracując w biznesie trzeba rozumieć, w którą stronę idą trendy w poszczególnych branżach - co będzie się działo u naszych dostawców i klientów. A dane giełdowe i wyniki finansowe spółek mogą pomóc nie tylko przy inwestowaniu, ale też w tym, by zrozumieć co dzieje się szerzej w gospodarce - komentuje portalowi Wirtualnemedia.pl Roman Młodkowski, prezes zarządu Biznes24.
Do zespołu telewizji Biznes24 dołączył także Filip Sokorski, doświadczony wydawca, związany wcześniej z TVN CNBC i TVN24 BiS. W zespole producentów znalazły się: Dorota Bielkowicz, wcześniej producentka Polsat News, dziennikarka radiowa i telewizyjna, a także Ewa Kumorek-Fedor (produkcja zewnętrzna).
Jak zapowiadają twórcy „telewizja Biznes24 będzie też platformą publikacji dla niezależnych twórców treści - blogerów i vlogerów”. W ofercie programowej stacji znajdą się autorskie audycje poświęcone finansom osobistym Macieja Samcika, autora bloga „Subiektywnie o finansach”. O elektronice w biznesie opowiadał będzie Paweł Pilarczyk, twórca serwisu ITbiznes.pl, wcześniej wieloletni redaktor naczelny i twórca serwisu PCLab. O życiu i zarządzaniu będzie można dowiedzieć się z audycji „Zaprojektuj swoje życie” autorstwa, a o wyzwaniach księgowości dla małych i średnich firm z programu „inFakty o firmie” tworzonej przez zespół firmy inFakt.
- Niezmiernie cieszę się i jestem dumny, że pomimo epidemii koronawirusa na start kanału Biznes24 udało się zebrać świetny zespół pod kierownictwem Pana Romana Młodkowskiego. Wierzę, że doświadczenie oraz ambicja naszych pracowników przełożą się na sukces. Wykorzystywana przez nas technologia jest najnowocześniejsza w Polsce. Robimy wszystko, aby BIZNES24 szybko wskoczył do grona najpopularniejszych kanałów informacyjnych. To pierwszy tak wielki projekt z dużą ilością informacji na żywo, ale jak pokazują nawet wydarzenia ostatnich dni - po to jest właśnie telewizja - komentuje nam Michał Winnicki, twórca MWE Networks oraz inicjator powstania Biznes24.
Biznes24 w ofercie platformy Canal+, stacja startuje 20 marca
Biznes24 rozpocznie nadawanie w piątek, 20 marca 2020 roku w godzinach porannych, w lutym kanał otrzymał na to zgodę od Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji. Stacja będzie dostępna w jakości HD w sieciach kablowych i za pośrednictwem platform satelitarnych. Z naszych informacji wynika, że od chwili startu znajdzie się w ofercie platformy Canal+, a także w wielu sieci kablowych, w tym m.in. Asta-Net i Telpol. W kwietniu kanał trafi do ofert Orange TV i sieci Toya. Toczą się rozmowy z kolejnymi operatorami. W trakcie epidemii koronawirusa w Polsce kanał jest oferowany na testy wszystkim zainteresowanym operatorom w Polsce.
Stację będzie można odbierać również w formie płatnej na stronie internetowej biznes24.pl.
Siedziba redakcji Biznes24 będzie się mieściła w Warszawie, skąd będą nadawane audycje na żywo.
Stacja Biznes24 już od pierwszego dnia nadawania będzie dostępna w panelu Nielsen Audience Measurement. Michał Winnicki kilka tygodni temu informował, że „Biznes24 osiągnie oglądalność wyższą, niż suma widowni Polsat Biznes i TVN CNBC Biznes z ich lat świetności”.
BR TVP brokerem
Brokerem reklamowym kanału zostało Biuro Reklamy TVP, które oferować będzie zarówno czas antenowy i sponsoring poszczególnych audycji, jak również innowacyjne formy promocji, jak lokowanie produktu czy branded content. Spoty reklamowe w nowej stacji będą nadawane już od pierwszego dnia nadawania.
- Telewizja Biznes24 uzupełni naszą ofertę o treści biznesowe. Widzimy zapotrzebowanie ze strony reklamodawców na produkty reklamowe dedykowane komunikacji do biznesu. Cieszy nas, że twórcy stacji zaufali nam i wybrali Biuro Reklamy TVP na swojego brokera. Sama stacja wierzymy, że w ciekawy sposób wypełni niszę rynkową powstałą po odejściu przez komercyjnych nadawców od tematyki biznesowej w stacjach newsowych - komentuje Ewelina Czuba, dyrektor Biura Reklamy TVP.
Biznes24 współtworzą: Michał Winnicki, który wraz ze swoim zespołem odpowiada za technologię, sieć korespondentów, dystrybucję i sprzedaż czasu antenowego oraz Roman Młodkowski, odpowiedzialny za ofertę programową, zespół redakcyjny i siedzibę stacji.
Michał Winnicki poprzez firmę Michał Winnicki Entertainment oraz spółki zależne MWE Media, MWE Teleport i NTL Radomsko jest nadawcą 9 ogólnopolskich kanałów telewizyjnych: Power TV, Nuta.TV, Adventure HD, Top Kids, Top Kids JR, TVR, TO!TV, Ultra TV 4K i NTL Radomsko.
Działające w Czechach, na Słowacji oraz na Litwie oddziały MWE Networks International są nadawcami międzynarodowych wersji kanałów Power TV, Adventure, Nuta.TV i Top Kids.
Firmy należące do Winnickiego są również operatorami 3 multipleksów naziemnej telewizji cyfrowej w Polsce: MUX L3, MUX L4 oraz eksperymentalnego multipleksu MUX-Szczecin. Michał Winnicki jest zdobywcą nagrody Gazele Biznesu Pulsu Biznesu. Ukończył Ekonomię i Zarządzanie na Uniwersytecie Szczecińskim.
Winnicki w latach 2011-2012 współpracował z ówczesnym kanałem TV Biznes (obecnie Polsat News 2) jako producent zewnętrzny.
Roman Młodkowski rozpoczął swoją karierę dziennikarską w 1992 roku w RMF FM w Krakowie, skąd przeszedł do TV Wisła, późniejszego TVN Południe. Pracował w „Faktach”, prowadził autorski magazyn „Fakty, ludzie, pieniądze TVN”, był współtwórcą TVN24 i twórcą TVN CNBC. Z Grupą TVN rozstał się w 2013 roku. Następnie zarządzał tytułami biznesowymi Grupy Ringier Axel Springer, gdzie odpowiadał za wejście na polski rynek serwisu Business Insider, za rozwój miesięcznika „Forbes” i redakcję Onet Biznes.
Młodkowski otrzymał wiele nagród dziennikarskich za stworzone przez siebie i prowadzone programy, między innymi Kisiela, Fikusa i Grand Press w 2006 roku. Jest wykładowcą Akademii WSB w Dąbrowie Górniczej, gdzie prowadzi autorski kurs poświęcony innowacjom na studiach podyplomowych i MBA. Jest absolwentem Advanced Management Programme IESE Business School i Nauk Politycznych UW.
Dołącz do dyskusji: Marcin Dobrowolski twarzą Biznes24. Start kanału w piątek
Kto czeka na start tego kanału, daje dislike!