SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Blisko 300 mln smartfonów sprzedanych w II kw., Samsung liderem pomimo spadku

W II kwartale 2014 roku na całym świecie sprzedano 295,3 miliona smartfonów - wynika z danych firmy badawczej IDC.

Globalna sprzedaż smartfonów w II kwartale 2014 roku wzrosła o 23,1 proc. w porównaniu z analogicznym okresem roku 2013 (240 mln), a także o 2,6 proc. w ujęciu kwartalnym.

IDC podaje, że 295,3 miliona sprzedanych smartfonów to nowy kwartalny rekord sprzedaży. Jednocześnie firma badawcza przewiduje, że w III kwartale br. po raz pierwszy złamana zostanie granica 300 milionów sprzedanych urządzeń.

Pozycję lidera rynku utrzymał Samsung, pomimo że jako jedyny z Top 5 zanotował spadek sprzedaży w ujęciu rocznym (o 3,9 proc., z 77,3 mln do 74,3 mln sztuk). W efekcie rynkowy udział koreańskiego producenta zmalał o 7,1 pkt. proc., do 25,2 proc.

Drugie w rankingu Apple co prawda zanotowało wzrost sprzedaży swoich smartfonów (o 12,4 proc., z 31,2 mln do 35,1 mln sztuk), ale udział w rynku firmy z Cupertino także się zmniejszył - z 13 proc. do 11,9 proc.

Na trzeciej pozycji znalazła się firma Huawei, która dzięki blisko 100-proc. wzrostowi sprzedaży (z 10,4 mln do 20,3 mln sztuk) zdobyła 6,9 proc. udziału w rynku. Pierwszą piątkę uzupełniły Lenovo i LG.

CZOŁOWA PIĄTKA SPRZEDAWCÓW SMARTFONÓW W II KW. 2014 r. (MLN SZTUK)

FIRMA

II KW. 2014 SPRZEDAŻ

II KW. 2014    UDZIAŁ W RYNKU

II KW. 2013 SPRZEDAŻ

II KW. 2013 UDZIAŁ W RYNKU

WZROST SPRZEDAŻY R/R

Samsung

 74.3

 25.2%

 77.3

 32.3%

 -3.9%

Apple

 35.1

 11.9%

 31.2

 13.0%

 12.4%

Huawei

 20.3

 6.9%

 10.4

 4.3%

 95.1%

Lenovo

 15.8

 5.4%

 11.4

 4.7%

 38.7%

LG

 14.5

 4.9%

 12.1

 5.0%

 19.8%

Pozostałe

 135.3

 45.8%

 97.5

 40.6%

 38.7%

SUMA

295.3

100%

240.0

100%

23.1%

 

 

 

Dołącz do dyskusji: Blisko 300 mln smartfonów sprzedanych w II kw., Samsung liderem pomimo spadku

1 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Gusti
Ja to tak mam, że jak się przekonam do marki i marka nie zawodzi, to za nic w świecie nie zmieniam. Samsungi mam od 10 lat, podobnie z Plusem, też tam jestem od 10 lat. W każdym razie powodów do zmiany nie widzę.
odpowiedź