SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Bloomberg wprowadza paywall, 10 artykułów miesięcznie za darmo i 34,99 dol. subskrypcji

Koncern Bloomberg wprowadził ograniczony darmowy dostęp do treści w swoich serwisach internetowych i aplikacjach. Użytkownicy mogą bez opłat przeczytać do 10 artykułów w ciągu miesiąca. Za możliwość czytania i oglądania wszystkiego trzeba zapłacić miesięczną subskrypcję w cenie od 34,99 dolara. W promocji jest 6 miesięcy abonamentu po obniżonej cenie.

W ramach darmowego dostępu do treści na stronach i w aplikacjach mobilnych Bloomberga użytkownik może zapoznać się z 10 artykułami w ciągu miesiąca lub obejrzeć codziennie pół godziny programów nadawanych przez Bloomberg TV.

Po wyczerpaniu limitu można wykupić jeden z dwóch rodzajów subskrypcji. Pierwsza kosztująca miesięcznie 34,99 dol. daje nieograniczony dostęp do serwisu internetowego Bloomberg.com, aplikacji mobilnych oraz streamingu w Bloomberg TV, a także podcastów publikowanych przez wydawcę.

Droższy abonament w wysokości 39,99 dol. miesięcznie oprócz wymienionych wcześniej możliwości zapewnia także dostęp do drukowanej i elektronicznej wersji „Bloomberg Businessweek”, a także możliwość uczestniczenia w wydarzeniach organizowanych przez Bloomberga.

W ramach promocji wydawnictwo zaoferowało nowym subskrybentom niższą cenę miesięcznego abonamentu, która przez pół rok będzie wynosić 9,99 dol.

W rozmowie z „The Wall Street Journal” John Micklethwait, redaktor naczelny Bloomberg News wyjaśnia, że wprowadzony obecnie paywall jest kolejnym krokiem w planie monetyzacji treści tworzonych przez wydawcę. W okresie pomiędzy 2014 a 2017 r. przychody reklamowe Bloomberg Media z segmentu cyfrowego wzrosły o 54 proc., a wprowadzenie subskrypcji ma wzmocnić i uzupełnić ten korzystny biznesowo trend.

Przedstawiciele Bloomberga liczą się z tym, że w początkowym okresie po wprowadzeniu paywalla liczba użytkowników może nieco spaść, jednak w dłuższej perspektywie jakościowe dziennikarstwo Bloomberga, szczególnie w segmencie finansów i biznesu ma skłonić coraz więcej użytkowników do płacenia za dostęp do materiałów.

Bloomberg nie jest jedynym wydawcą, który w ostatnim czasie zdecydował się na wprowadzenie paywalla – w lutym br. zrobił tak „Wired”, zaś w kwietniu płatny dostęp do treści zastosował magazyn „Vanity Fair”. Są też wydawcy, którzy tak jak „WSJ” po wprowadzeniu paywalla dużo wcześniej starają się teraz dynamicznie dostosować jego ofertę do zachowań swoich czytelników.

Dołącz do dyskusji: Bloomberg wprowadza paywall, 10 artykułów miesięcznie za darmo i 34,99 dol. subskrypcji

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl