Bonnier Business Polska z 63,6 mln zł wpływów i 3,1 mln zł zysku. W tym roku będzie spadek wskutek epidemii
W ub.r. Bonnier Business Polska, wydawca m.in. „Pulsu Biznesu” i Bankier.pl, zanotował wzrost przychodów o 2,2 proc. do 63,65 mln zł i minimalny wzrost zysku netto do 3,135 mln zł. Firma prognozuje, że w br. oba wskaźniki zmaleją wskutek epidemii koronawirusa.
Bonnier Business Polska wydaje dziennik „Puls Biznesu”, serwisy internetowe PB.pl, Bankier.pl, PIT.pl, VAT.pl, Mambiznes.pl, Dyskusja.biz, PRnews.pl i Spotdata.pl oraz organizuje eventy branżowe, m.in. pod markami „Puls Biznesu” i Bankier.pl (w ub.r. zorganizowała ponad 100 konferencji, debat, gal i innych wydarzeń).
W sprawozdaniu za ub.r. firma nie podała, jaką część jej przychodów wygenerowała sprzedaż „Pulsu Biznesu”, jaką publikacja reklam w „PB”, jaką reklamy internetowe, a jaką konferencje. Wpływy wydawnictwa od spółek zależnych zwiększyły się ze 135,4 do 373,3 tys. zł.
Według danych ZKDP w ub.r. średnia sprzedaż ogółem „Pulsu Biznesu” wynosiła 9 582 egz., o 2,6 proc. więcej niż rok wcześniej. Natomiast według badania Gemius/PBI w marcu br. Bankier.pl zanotował 3,89 mln użytkowników i 85,8 mln odsłon, a PB.pl w czerwcu br. miał 709,7 tys. użytkowników i 5,22 mln odsłon. W tym drugim serwisie obowiązuje płatny, subskrypcyjny system dostępu do treści.
Ubyło 12 pracowników
Bonnier Business Polska w ub.r. poniósł 59,38 mln zł kosztów operacyjnych, o 0,2 proc. mniej niż rok wcześniej. Nakłady na usługi obce zwiększyły się z 34,53 do 35,91 mln zł, na wynagrodzenia zmalały z 19,17 do 17,67 mln zł, a na ubezpieczenia społeczne i inne świadczenia pracownicze wzrosły z 3,58 do 3,68 mln zł.
W ub.r. firma zatrudniała średnio 211 osób, co przekładało się na 209 etatów, wobec 223 pracowników i 220 etatów rok wcześniej. Spółka podała, że w ub.r. pożegnało się z nią 46 osób, a zatrudniono 24 pracowników.
Koszty zużycia materiałów i energii zmalały z 833,8 do 767,6 tys. zł, amortyzacji - z 755,5 do 750,7 tys. zł, podatków i opłat - z 258,9 do 226 tys. zł, a pozostałe koszty rodzajowe - z 402,6 do 382,6 tys. zł.
Zysk sprzedażowy wydawnictwa poszedł w górę z 2,72 do 4,27 mln zł, a operacyjny - z 2,26 do 3,59 mln zł. Pozostałe przychody operacyjne zwiększyły się z 70,4 do 118,2 tys. zł, a pozostałe koszty operacyjne - z 529,9 do 800,8 tys. zł.
Zrolowane pożyczki od właściciela, prognoza spadków
Jedynym udziałowcem Bonnier Business Polska jest szwedzka firma Bonnier Business Press. W 2017 roku wydawnictwo pożyczyło od powiązanej z nią spółki AB Bonnier Finans 18 mln zł, a po wchłonięciu Informedia Polska przejęło 6 mln zł pożyczki od AB Bonnier Finans.
Firma zgodnie w planem spłaciła obie pożyczki w drugiej połowie maja br. Jednocześnie zaciągnęła nową pożyczkę w wysokości 20 mln zł (z oprocentowaniem WIBOR 3M i 2 proc. marży), ma ją spłacić za trzy lata.
Zysk brutto Bonnier Business Polska zwiększył się rok do roku z 3,66 do 3,87 mln zł, a zysk netto - z 3,134, do 3,135 mln zł. Ten ostatni wskaźnik wzrósł tylko minimalnie przede wszystkim w związku ze spadkiem przychodów finansowych z 3,02 do 1,39 mln zł i wzrostem zapłaconego podatku dochodowego z 525,5 do 751,8 tys. zł.
W sprawozdaniu firmy podano, że jej zarząd prognozował na br. wzrost przychodów i zysku netto. - Jednak z powodu rozprzestrzeniania się koronawirusa w Polsce zarząd prognozuje spadek w zakresie sprzedaży oraz wyniku netto - zaznaczono.
Dołącz do dyskusji: Bonnier Business Polska z 63,6 mln zł wpływów i 3,1 mln zł zysku. W tym roku będzie spadek wskutek epidemii
Nie znam się, to się wypowiem. Ekspert z Koziej Wólki