Branża motoryzacyjna zwiększa nakłady na internet
Ogólne wydatki firm motoryzacyjnych na reklamę w USA spadają. Wyjątek stanowi tutaj internet.
Firma eMarketer w swoim najnowszym raporcie pod nazwą 'Automotive Marketing Online: Negotiating the Curves' prognozuje, że w bieżącym roku wydatki branży motoryzacyjnej na reklamę online wyniosą 2,98 miliarda dolarów.
W porównaniu z rokiem 2007 oznacza to wzrost o 21,6 procenta. Na kolejne lata eMarketer przewiduje również solidny wzrost w tym sektorze: 2009 - o 13,8 procenta, 2010 - o 13,6 procenta, 2011 - o 17,1 procenta, 2012 - o 24,4 procenta. W roku 2012 wydatki mają wynieść 5,61 miliarda dolarów.
Jak ważnym medium dla firm motoryzacyjnych powinien być internet, pokazuje badanie firmy Capgemini. wynika z niego, że obecnie aż 80 procent konsumentów co najmniej raz wykorzystuje internet w trakcie procesu kupowania samochodu. Wskaźnik ten wzrósł z 71 procent w 2006 roku oraz 64 procent w roku 2004.
Dla 51 procent respondentów najważniejszym powodem, dla którego kierują się tutaj do internetu, jest możliwość przeczytania opinii i recenzji odnośnie konkretnej marki samochodu. Badani wskazywali również na: newsy o nowych samochodach (37 procent), przydatne wskazówki (33 procent), opinie na temat dilerów (33 procent), osobiste relacje (23 procent), dyskusje z innymi konsumentami (21 procent) oraz dyskusje z ekspertami (20 procent).
źródło: eMarketer
Dołącz do dyskusji: Branża motoryzacyjna zwiększa nakłady na internet