SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Burda Media przejmuje drogerię internetową Cocolita

Burda International, zarządzająca zagraniczną działalnością firmy mediowo-technologicznej Hubert Burda Media zapowiada inwestycje w Polsce na poziomie 250 mln zł. Firma poinformowała właśnie o przejęciu drogerii internetowej Cocolita i planach uruchomienia w Rzeszowie E-commerce Excellence Hub, który będzie zajmował się wspieraniem międzynarodowego rozwoju firmy w obszarach nowych technologii i e-commerce.

Pięcioletnia strategia inwestycyjna zakłada, że Burda International będzie rozwijała się w zakresie nowych technologii i e-commerce, a pierwszym krokiem do realizacji tego celu ma być przejęcia (poprzez swoją polską spółkę Burda Media Polska) większości udziałów w polskiej firmie Shoko - platformie e-commerce, która prowadzi sklep Cocolita.pl.

Transakcja wymaga najpierw zgody Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, dzięki niej Burda International chce wzmocnić także biznes w obszarze konsumenckim, który w Polsce skupia się na segmencie beauty i lifestyle.

Martin Weiss, prezes zarządu Burda International zaznacza, że „Polska zawsze była dla firmy kluczowym rynkiem, a teraz staje się jeszcze ważniejsza ze względu na 5-letni plan inwestycyjny o wartości ponad 250 milionów zł”. - Planujemy stworzenie w Rzeszowie E-commerce Excellence Hub, dzięki któremu powstaną nowe, wartościowe miejsca pracy, a Polska stanie się nowym domem dla naszego centrum innowacji. Przejęcie Cocolita.pl otwiera naprawdę ekscytujące perspektywy dalszego rozwoju na rynku konsumenckim w Polsce. Podczas gdy działalność wydawnicza pozostaje ważnym elementem aktywności Burda Media Polska i stanowi integralną część długoletniej rynkowej obecności, ta inwestycja umożliwi przyspieszenie transformacji cyfrowej naszej firmy - dodaje.

Przejęcie Cocolita.pl, zespół zarządzający bez zmian

Jednocześnie firmą Shoko nadal będzie zarządzał jej założyciel Hubert Górecki i zespół managerów, spółka będzie osobnym podmiotem. Cocolita.pl to biznes e-commerce z siedzibą w Rzeszowie, który oferuje produkty kosmetyczne.

- Bardzo cieszymy się z nowego etapu w rozwoju naszej firmy i z możliwości, jakie do naszego biznesu wnosi Burda International. Mamy ambitne plany rozwoju i pełne wsparcie ze strony naszego nowego partnera. Jego duże doświadczenie w świecie mediów z pewnością odegra kluczową rolę w realizacji naszych planów rozwojowych. Cieszymy się, że możemy przyczynić się do cyfrowej transformacji Burda International - stwierdza Hubert Górecki, założyciel i prezes zarządu Shoko, właściciela Cocolita.pl

Burda International zarządza zagraniczną działalnością firmy mediowo-technologicznej Hubert Burda Media, która działa w 16 krajach. Firma zatrudnia 2,4 tys. pracowników i jest właścicielem 250 marek medialnych. W Polsce, Burda International jest obecna od 25 lat poprzez firmę Burda Media Polska.

W 2019 roku Burda Media Polska osiągnęła wzrost przychodów o 12,8 proc. do 163,67 mln zł oraz zysku netto z 679 tys. zł do 3,66 mln zł. Nieznacznie zmalały wpływy reklamowe firmy, pracowało w niej 251 osób na etacie.

Dołącz do dyskusji: Burda Media przejmuje drogerię internetową Cocolita

4 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Marcin
Pierwsze słyszę ta nazwę, cocolita...kojqrzy mi się z domem publicznym trochę :)
0 0
odpowiedź
User
T
To jest przykład czego nie robić...
Sami zdolni 😂
0 0
odpowiedź
User
YUK
czyli ostatnie magazyny stana sie gazetkami promującymi produkty tej nieznanej nikomu kokolity:)
0 0
odpowiedź