SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Canal+ Sport chce na YouTubie przyciągnąć młodych. Rokuszewski i Kapica z własnymi cyklami, transmisje meczów Świątek

Canal+ Sport coraz mocniej stawia na swój kanał youtube’owy. Zatrudnieni niedawno Mateusz Rokuszewski i Filip Kapica zaczęli prowadzić autorskie cykle, niebawem pojawią się program o PKO BP Ekstraklasie, reportaże, a także transmisje wybranych meczów Igi Świątek. - Chcemy budować zasięgi Canal+ w internecie. YouTube dociera do większego grona osób w wieku 14-34 niż dowolna telewizja kablowa i serwisy VOD razem wzięte - mówi portalowi Wirtualnemedia.pl, Konrad Mazur, szef internetowego wideo w Canal+ Sport.

Filip Kapica, Mateusz Rokuszewski i Konrad Mazur, fot. materiały prasowe Canal+ SportFilip Kapica, Mateusz Rokuszewski i Konrad Mazur, fot. materiały prasowe Canal+ Sport

Przez lata na kanale youtube’owym Canal+ Sport oprócz zapowiedzi transmisji publikowano przede wszystkim krótkie, najwyżej kilkunastominutowe fragmenty popularnych programów, m.in. „Turbokozaka” i „Pomidora” z „Ligi+ Extra”. Od jesieni 2020 roku stacja na YouTubie i Facebooku transmituje też niedzielny magazyn piłkarski „Wysoki pressing”.

W ub.r. pojawiły się kolejn,e dłuższe treści: na kanale youtube’owym można oglądać wstępy do wybranych meczów PKO BP Ekstraklasy, magazyny „Jej wysokość Premier League” i „Hola LaLiga”, a także dłuższe, 20-30 minutowe fragmenty „Ligi+ Extra” i „Turbokozaka”.

Do tego dochodzą kilkuminutowe skróty najciekawszych meczów piłkarskich, koszykarskiej NBA i spotkań Igi Świątek.

 

Z czego wynika ta zmiana? - Uważamy, że udostępnianie najciekawszych fragmentów naszych flagowych programów publicystycznych jest świetną promocją tychże. Z publicystyką chcemy pójść bardzo szeroko, pokazując potencjalnym widzom wartość naszych produkcji i zachęcając tym samym do zapoznania się z pełną ofertą antenową oraz aplikacją Canal+ online - mówi portalowi Wirtualnemedia.pl Konrad Mazur, który od początku lutego zarządza szefem internetowego wideo w Canal+ Sport (wcześniej pracował m.in. w Meczykach, TVP Sport i Ringier Axel Springer Polska).

„Piłkarski Młyn” na stałe, Rokuszewski i Kapica z autorskimi cyklami

Latem i zimą, kiedy kluby piłkarskie mogą przeprowadzać transfery, tylko na kanale youtube’owym i platformie Canal+ online był emitowany program „Transferowy Młyn”, prowadzony zwykle przez Tomasza Ćwiąkałę. Niedawno został przemianowany na „Piłkarski Młyn”. - Będzie stałą pozycją na naszym kanale - zapowiada Konrad Mazur.

W lutym do redakcji dołączyli dwaj nowi dziennikarze piłkarscy: z Weszło przeszedł Mateusz Rokuszewski, a z Eleven Sports Filip Kapica. Rokuszewski na kanale youtube’owym stacji kontynuuje swoje felietony wideo „Roki wyjaśnia”, a w zeszły piątek zadebiutował cykl „Kapica prezentuje”.

 

Nowych programów będzie więcej. - Lada chwila ruszy z programem live o PKO BP Ekstraklasie. Z kolei z Filipem pracujemy nad treściami storytellingowymi, reportażami wideo oraz sportowym talk-show - wylicza Konrad Mazur.

Pod koniec stycznia Canal+ Sport na swoim kanale youtube’owym pierwszy raz pokazał mecz PKO BP Ekstraklasy, z premierowej kolejki po przerwie zimowej. Zaplanowano kolejne transmisje: na kanale będzie można oglądać na żywo mecze Igi Światek w drugiej rundzie turniejów Indian Wells i Miami. Będzie też więcej skrótów i kompilacji z fragmentami transmisji.

 

Canal+ Sport chce promować się u młodych internautów

Na publicystyce sportowej urosły w ostatnich latach dwa kanały youtube’owe. Działający od trzech lat Kanał Sportowy, w którym jest też sporo programów niedotyczących sportu, ma już 955 tys. subskrybentów i ponad 510 mln odtworzeń treści na głównym kanale. Uruchomił własną platformę streamingową, zaczął wydawać „Kwartalnik Sportowy” i książki, a wizerunki jego głównych twórców trafiły na kubki i przybory szkolne. Według wstępnych danych w ub.r. przy ok. 25 mln zł przychodów zarobił na czysto 7-7,5 mln zł.

Z kolei funkcjonujący od roku kanał youtube’owy Meczyków - skupiający się wyłącznie na sporcie, a zwłaszcza piłce nożnej - ma 118 tys. subskrybentów, opublikowane materiały odtwarzano ponad 27 mln razy.

W strategii Canal+ Sport kanał youtube’owy pełni inną funkcję: nie jest celem samym w sobie, tylko narzędziem do promocji dostępnych odpłatnie stacji z transmisjami. Zresztą nadawca od wielu miesięcy reklamuje się w programach Kanału Sportowego.

- Chcemy dotrzeć też do młodego widza z informacją, że w aplikacji Canal+ online obejrzy niemal wszystkie najważniejsze dla polskiego widza rzeczy: Ekstraklasę, ligę hiszpańską, Ligę Mistrzów, ligę angielską, mecze Igi Światek i Jeremy'ego Sochana - opisuje Konrad Mazur.

Podkreśla, że nie da się tego osiągnąć bez silnej obecności na platformach społecznościowych. - YouTube dociera do większego grona osób w wieku 14-34 lat niż dowolna telewizja kablowa i serwisy VOD razem wzięte. Młodzież w wieku 16-24 ogląda średnio nieco ponad 70 minut YouTube’a dziennie. Młodzież do 17. roku życia ogląda więcej YouTube’a niż Netflixa czy Amazona, nie mówiąc już o tradycyjnych portalach - wylicza Mazur.

- Chcemy budować zasięgi Canal+ w internecie - podkreśla. Jakie są obecnie te zasięgi? Kanał youtube’owy ma ponad 285 tys. subskrybentów i 214 mln odtworzeń treści, na Twitterze - 216 tys. followersów, a na Instagramie - 90,4 tys.

Na YouTubie efekty nowej strategii widać już od kilku miesięcy. Według danych z SocialBlade od lipca ub.r. kanał zyskiwał miesięcznie 3-10 tys. subskrybentów, a w styczniu rekordowe 16 tys. Natomiast liczba odtworzeń treści w ciągu miesiąca z maksymalnie 2 mln podskoczyła od grudnia powyżej 5 mln (we wrześniu była ujemna, bo prawdopodobnie z kanału usunięto niektóre materiały).

Na antenach Canal+ Sport pokazywane są m.in. mecze PKO BP Ekstraklasy, piłkarskiej ligi francuskiej, połowa meczów ligi hiszpańskiej, PGE Ekstraligi i eWinner I Liga Żużlowej, ligi NBA i turnieje tenisowego WTA Tour. Jesienią ub.r. nadawca kupił prawa do transmisji PKO BP Ekstraklasy przez kolejne trzy sezony, wartość kontraktu do ponad 300 mln zł rocznie.

Canal+ Polska w 2021 roku osiągnął wzrost skonsolidowanych przychodów o 1,8 proc. do 2,45 mld zł i 298,1 mln zł zysku netto, o 120,5 mln zł więcej niż przed rokiem. Swoim udziałowcom wypłacił 224,05 mln zł dywidendy.

Dołącz do dyskusji: Canal+ Sport chce na YouTubie przyciągnąć młodych. Rokuszewski i Kapica z własnymi cyklami, transmisje meczów Świątek

12 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Marek
Absolutnie bezsensowne działania. Zasięgi mają na poziomie żenady w większości publicystycznych programów. W przypadku tv sens ma tylko to co robią eleven czy tvp sport -> publikowanie fragmentów transmisji (skróty, bramki itp) do których mają licencję.
odpowiedź
User
dlg
Na razie szału nie ma. Rynek jest chyba nasycony: jest dużo sportowych treści na Youtube. Muszą się jakoś wybić, może na kontrowersji?
odpowiedź
User
Klient
Wszystko spoko, ale za późno o jakieś 10 lat
odpowiedź