Canal+ ma 22,1 mln abonentów
Pod koniec I półrocza 2021 roku Canal+ miał 22,1 mln abonentów, w tym 8,9 mln w samej Francji. W analogicznym okresie ub.r. abonentów było 20,4 mln.
Przychody z działalności telewizyjnej we Francji wzrosły o 1,7 proc. Z kolei na zagranicznych rynkach, gdzie Canal+ jest dostępny o 4,4 proc. Przyczynił się do tego wzrost liczby abonentów. W ciągu całego roku przybyło ich 1,4 mln.
Stało się to możliwe dzięki inwestycjom w seriale telewizyjne i wejściu na rynek etiopski.
W 115-milionowym afrykańskim kraju Canal+ uruchomił platformę cyfrową i zaoferował 9 kanałów premium. W krajach rozwijających się jest mniejsza konkurencja i rośnie zapotrzebowanie na usługi płatnej telewizji.
Zobacz także: Canal+ i UPC Polska bez specjalnych kanałów Eurosportu. „Niezadowalające wyniki oglądalności”
Brak konkretnych wyników z Polski
Zyski Canal+ poprawiły się w porównaniu z I półroczem ub.r. EBITDA wzrosła z 300 do 330 mln euro. Firma nie informuje w komunikacie o danych dotyczących liczby abonentów polskiego Canal+.
Ostatnie wyniki dotyczące kondycji spółki nad Wisłą pochodzą sprzed roku. Wówczas Canal+ miał 2,37 mln zł klientów bezpośrednich (0,3 proc. więcej niż rok wcześniej), czyli korzystających z Platformy Canal+, oferty telekomunikacyjnej, serwisów VoD i jej pakietów na platformie Player należącej do TVN Grupy Discovery.
Dobra kondycja Canal+ we Francji
Przychody Canal+ na wszystkich rynkach wzrosły o 4,1 proc. do 2,8 mld euro. Wpływ na to miała wytwórnia filmowo-telewizyjna Studio Canal, która zanotowała prawie 45 proc. wzrost przychodów.
W rodzimej Francji firma nie odczuwa sporu wokół praw do miejscowej ligi z BeIn Sports.
Zrezygnowała z transmisji rozgrywek po tym jak główny pakiet przypadł platformie streamingowej Amazon. Sąd zgodził się na zerwanie kontraktu. We Francji w ciągu ostatniego roku przybyło 249 tys. klientów bezpośrednich i 121 tys. za pośrednictwem operatorów telekomunikacyjnych.
Inwestycje w streaming i prawa sportowe
Wpływ na wyniki Canal+ miały też inwestycje w usługi streamingowe. We Francji operator zaoferował serwis Starzplay, związany z marką amerykańskiego filmowego kanału premium. Canal+ wygrał też przetarg National Rugby League, który obejmuje prawa do transmisji tych rozgrywek do końca sezonu 2026-2027. Nadawca pozyskał też licencje na transmisje dodatkowych sezonów Premier League, od 2022-2023 do 2024-2025.
W Polsce od 2022 do 2028 roku prawa te przypadły platformie streamingowej Viaplay. Canal+ traci je po 25 latach. Francuskiej firmie udało się jednak pozyskać licencję na Premier League w Czechach i na Słowacji.
Canal+ Polska podwoił zysk, wpływy 5 proc. w górę
W ub.r. przychody sprzedażowe grupy kapitałowej Canal+ Polska zwiększyły się o 5,2 proc. do 2,41 mld zł, a przy wzroście kosztów o 3,4 proc. do 2,16 mld zł zysk netto poszedł w górę z 88,12 do 178,25 mln zł. Swoim akcjonariuszom wypłaci 133,68 mln zł dywidendy. Przychody grupy Canal+ Polska ze sprzedaży usług klientom wyniosły w ub.r. 1,84 mld zł, wobec 1,8 mld zł rok wcześniej.
Dołącz do dyskusji: Canal+ ma 22,1 mln abonentów