Ceny reklam w TVN spadły nawet o kilkanaście proc. Najdroższy „Uwaga! Koronawirus”
W ofercie handlowej TVN na kwiecień br. ceny reklam są niższe w porównaniu z kwietniem ub.r. o kilkanaście procent. Najwięcej trzeba zapłacić za spoty przy specjalnym programie „Uwaga! Koronawirus”, emitowany codziennie po programie informacyjnym „Fakty”.
Najdroższa reklama w TVN w kwietniu br. kosztuje 65,3 tys. zł (cena netto dla spotu 30-sek., bez rabatów). Jest to stawka dla reklamy przy niedzielnym wydaniu specjalnego programu „Uwaga!Koronawirus” emitowanego między wieczornym wydaniem „Faktów” a serwisem sportowym. W dni powszednie spot jest tańszy i kosztuje 59,8 tys. zł.
W ostatnich dniach TVN zdecydował, że w związku z epidemią COVID-19 w kwietniu nie będzie emitować nowych premierowych odcinków swoich programów, takich jak m.in. „Kuchenne Rewolucje”, „Kuba Wojewódzki” i innych. W miejsce większości pojawią się powtórki wcześniejszych sezonów. Z kolei w poniedziałkowe wieczory pokazywany będzie przeniesiony z TVN7 program „Ślub od pierwszego wejrzenia”.
Ceny spotów w kwietniu br. są od kilku do kilkunastu proc. niższe niż przed rokiem. Za spot przy niedzielnym wydaniu „Faktów” trzeba zapłacić 57,2 tys. zł (w ub.r. 68,9 tys. zł), przy wydaniach w dni robocze cena wynosi 55,2 tys. zł – dokładnie tyle samo, ile rok temu.
Cena reklamy przy niedzielnym serwisie sportowym wynosi 54,8 tys. zł (61,5 tys. zł przed rokiem), zaś przy emisji od poniedziałku do piątku stawka wynosi 45,1 tys. zł (wobec 50,6 tys. zł).
Stawki dla prognozy pogody wynoszą odpowiednio: 47,5 tys. zł w niedziele (wobec 60,4 tys. zł) i 41,2 tys. zł w dni robocze (wobec 46,5 tys. zł).
Na 47,9 tys. zł wyceniono spot przy serialu „Na Wspólnej” (przed rokiem 57,8 tys. zł), a na 33,2 tys. zł reklamę przy serialu „Motyw”.
Reklamodawcy zainteresowani obecnością w bloku przy „Kuchennych Rewolucjach” zapłacą 59,7 tys. zł (73,1 tys. zł rok temu), a zainteresowani programem „Ameryka Express” - 43,7 tys. zł (w ub.r. w porze emisji tego programu pokazywany był „Agent Gwiazdy” - reklama kosztowała 53,4 tys. zł).
Na spot przy „Masterchef Junior” trzeba wydać 50,5 tys. zł (wobec 71 tys. przed rokiem).
Od 6 kwietnia br. TVN będzie pokazywać w poniedziałkowe wieczory przeniesiony z TVN7 program „Ślub od pierwszego wejrzenia” - spot przy nim kosztuje 30,1 tys. zł.
TVN Media jako drugie po BR TVP biuro reklamy ogłosiło ceny reklam na kwiecień.
Według danych Nielsen Audience Measurement w lutym br. TVN miał 501 777 widzów średniego oglądalności minutowej i 7,47 proc. udziału w rynku oglądalności (13,04 proc. mniej niż rok wcześniej), a TVN24 - 291 328 widzów średniej oglądalności minutowej i 4,33 proc. udziału w rynku (po wzroście rok do roku o 3,34 proc.).
Dołącz do dyskusji: Ceny reklam w TVN spadły nawet o kilkanaście proc. Najdroższy „Uwaga! Koronawirus”