comScore: 3-procentowy spadek sprzedaży online
25,5 miliarda dolarów wydali Amerykanie na zakupy w sieci między 1listopada a 23 grudnia 2008 roku.
To o 3 procent mniej w porównaniu z analogicznym okresem roku2007, kiedy wydatki te sięgnęły 26,3 miliarda dolarów - wynika zdanych firmy badawczej comScore.
To pierwszy spadek sprzedaży od 2001 roku, kiedy firma zaczęłamonitorować amerykański rynek e-commerce. Wpływ na to miał w dużejmierze kryzys finansowy oraz o pięć dni zakupowych mniej międzyŚwiętem Dziękczynienia a Bożym Narodzeniem.
Z kolei między 1 a 24 grudnia najczęściej odwiedzanym serwisemna tym rynku był portal aukcyjny eBay z liczbą 85,4 milionaunikalnych odwiedzających. Następne w kolejności były strony:Amazon (76,2 miliona unikalnych odwiedzających), Wal-Mart (51,5mln), Target Corporation (46,8 mln), Apple (35 mln), Best Buy (25,6mln), Hewlett Packard (19,4 mln), JCPenney (18,9 mln), Sears.com(18,4 mln), Toysrus (18,1 mln), Overstock.com (16 mln), Macy's(15,9 mln), Circuit City (15,5 mln), AmericanGreetings Property(14,7 mln) oraz Dell (14,3 mln).
źródło: comScore
Dołącz do dyskusji: comScore: 3-procentowy spadek sprzedaży online