Coraz mniejsza sprzedaż 'Gazety Wyborczej', 'Rzeczpospolitej' i 'Dziennika'
W lipcu 2009 roku spadła sprzedaż wszystkich dzienników ogólnopolskich - najwięcej stracił 'Dziennik' i 'Parkiet', najmniej 'Super Express' i 'Fakt'. Szczegóły w raporcie portalu Wirtualnemedia.pl.
Liderem sprzedaży ogółem* dzienników ogólnopolskich pozostaje "Fakt", wydawany przez Axel Springer Polska. Sprzedaż gazety w lipcu 2009r. wyniosła 465 848 egz., czyli o 5 proc. mniej niż w analogicznym okresie 2008 roku - wynika z najnowszych danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.
Średnia sprzedaż zajmującej drugie miejsce "Gazety Wyborczej" (Agora) wyniosła 315 733 egz. Jest to wynik o 14 proc. słabszy niż w lipcu 2008 roku - to najgorszy wynik 'Gazety Wyborczej' w ostatnich latach.
Na trzecim miejscu utrzymał się "Super Express" (Murator), który zmniejszył swoją sprzedaż o 4 proc. do 190 313 egz.
Za podium znalazła się "Rzeczpospolita" (Presspublika), która zanotowała spadek o 16 proc. W lipcu br. tytuł sprzedawał się w ilości 110 715 egz.
Na piątym miejscu "Dziennik" (Axel Springer
Polska) ze średnią sprzedażą ogółem wynoszącą 72 768 egz. (spadek o
18 proc.).
Tytuł |
lipiec |
|||
Wirtualnemedia.pl |
2009 |
2008 |
||
ZKDP |
Średni nakład jednorazowy |
Sprzedaż ogółem* |
Średni nakład jednorazowy |
Sprzedaż ogółem |
Fakt | 629 494 | 465 848 | 662 601 | 491 987 |
Gazeta Wyborcza | 465 131 | 315 733 | 524 256 | 367 074 |
Super Express | 312 746 | 190 313 | 334 863 | 199 440 |
Rzeczpospolita | 176 551 | 110 715 | 191 978 | 131 103 |
Dziennik | 124 878 | 72 768 | 231 890 | 88 804 |
Gazeta Prawna | 79 706 | 61 660 | 93 541 | 65 287 |
Przegląd Sportowy | 103 699 | 61 213 | 117 871 | 67 351 |
Puls Biznesu | 20 244 | 14 905 | 24 921 | 18 002 |
Parkiet | 15 538 | 7 206 | 25 673 | 9 888 |
W lipcu br. w porównaniu z czerwcem wzrost sprzedaży odnotowały
"Fakt", "Przegląd Sportowy" i "Super
Express".
Tytuł |
2009 |
|||
Wirtualnemedia.pl |
lipiec |
czerwiec |
||
ZKDP |
Średni nakład jednorazowy |
Sprzedaż ogółem* |
Średni nakład jednorazowy |
Sprzedaż ogółem |
Fakt | 629 494 | 465 848 | 638 759 | 457 623 |
Gazeta Wyborcza | 465 131 | 315 733 | 497 131 | 326 251 |
Super Express | 312 746 | 190 313 | 308 437 | 186 020 |
Rzeczpospolita | 176 551 | 110 715 | 186 039 | 114 620 |
Dziennik | 124 878 | 72 768 | 178 299 | 75 131 |
Gazeta Prawna | 79 706 | 61 660 | 93 874 | 67 027 |
Przegląd Sportowy | 103 699 | 61 213 | 101 459 | 55 051 |
Puls Biznesu | 20 244 | 14 905 | 21 633 | 15 161 |
Parkiet | 15 538 | 7 206 | 17 621 | 7 693 |
*
sprzedaż ogółem to sprzedaż gazet w kioskach i w prenumeracie -
taki sposób prezentowania danych rekomenduje ZKDP. W prasie
przedstawiane są wyniki z kategorii "rozpowszechnianie płatne
razem", które obejmuje - oprócz sprzedaży ogółem - sprzedaż w
ramach której gazety zostały sprzedane po cenie nie niższej niż 30%
ceny egzemplarzowej i nie spełniają warunków sprzedaży
egzemplarzowej lub prenumeraty. Na przykład są sprzedane przez
wydawcę w celu dalszego bezpłatnego rozpowszechniania (np. w
samolotach, PKP, hotelach itp.) lub na podstawie umów barterowych w
zamian za towary lub usługi.
Dołącz do dyskusji: Coraz mniejsza sprzedaż 'Gazety Wyborczej', 'Rzeczpospolitej' i 'Dziennika'