Coraz więcej marketerów zamierza postawić na działanie "mobilne"
Ponad połowa marketerów nie wykorzystuje obecnie w swoich działaniach marketingu mobilnego Jednocześnie 3/4 z nich planuje w niedalekiej przyszłości to zmienić.
Z przeprowadzonego przez firmę StrongMail w kwietniu bieżącego roku badania, w którym udział wzięli członkowie kierownictw firm z całego świata, wynika że 55 proc. z nich nie wykorzystuje przestrzeni mobilnej jako kanału marketingowego.
Jednocześnie 43 proc. respondentów z tej grupy zadeklarowało, że zamierza włączyć kanał mobilny do swoich kampanii w ciągu najbliższego roku. Kolejne 32 proc. stwierdziło, że zrobi to w ciągu nadchodzących dwunastu miesięcy lub później. Tylko 25 proc. w ogóle nie planuje opracowywania mobilnej strategii.
Natomiast najczęściej stosowaną techniką mobilnego marketingu wśród badanych już działających w tym sektorze jest optymalizacja strony internetowej pod kątem urządzeń mobilnych - wskazało na nią 70 proc. pytanych z tej grupy. Na kolejnych miejscach znalazły się mobilne aplikacje (55 proc.), kody QR (49 proc.), SMS/MMS (40 proc.) i reklama mobilna (34 proc.).
Nakłady na promocję w przestrzeni mobilnej cały czas stanowią niewielką część marketingowych budżetów. Prawie co czwarty badany przyznał, że jest to mniej niż 1 proc. jego całkowitych wydatków na marketing, a co piąty stwierdził, że przeznacza tylko 2-3 proc. takich nakładów na kanał mobilny. Jedynie 6 proc. respondentów kieruje tutaj 11 proc. lub większą część swojego marketingowego budżetu.
Przeprowadzone przez StrongMail badanie wykazało również, że w ciągu poprzedniego roku 55 proc. respondentów zwiększyło swoje wydatki na marketing w przestrzeni mobilnej, a 70 proc. zamierza to zrobić w najbliższych dwunastu miesiącach. Obniżenie nakładów planuje zaledwie 1 proc. pytanych marketerów.
Dołącz do dyskusji: Coraz więcej marketerów zamierza postawić na działanie "mobilne"