Cyfrowa muzyka przyćmiona spadkiem sprzedaży płyt CD
Tradycyjne płyty CD w wolnym tempie oddają pole formatowi MP3.
Na koniec 2006 roku dochody amerykańskiego przemysłu muzycznegospadły w porównaniu z najlepszym 1999 rokiem aż o 25 procent: z14,6 do 11 miliardów dolarów - informuje na swojej stronieinternetowej eMarketer, powołując się na raport firmy badawczejYankee Group.
Według raportu, spodziewany w najbliższych latach wzrostsprzedaży cyfrowej muzyki w niewielkim stopniu zrekompensuje tęstratę. Yankee Group prognozuje, że w latach 2007 - 2012 dochodyzwiększą się tutaj z 1,98 do 5,34 miliarda dolarów. Do 2012 rokucyfrowy rynek muzyczny ma być zdominowany przez internet, podczasgdy mobilna muzyka będzie tutaj stanowiła tylko 20 procentrynku.
Nieco inną prognozę przedstawiają analitycy eMarketera. Wedługnich, do 2011 roku amerykańskie wydatki na internetową muzykęsięgną 3 miliardów dolarów, w porównaniu z 1,1 miliarda dolarów wroku 2006. Z kolei wydatki na muzykę mobilną zwiększą się w tymczasie z 800 milionów do 2,8 miliarda dolarów. W sumie, w 2011 rokuoba te formaty mają stanowić łącznie 62,6 procenta wydatków namuzykę za oceanem, w porównaniu z 16,5 procenta w roku 2006.Tymczasem na tradycyjne płyty Amerykanie wydadzą wówczas 3,5miliarda dolarów.
źródło: eMarketer
Dołącz do dyskusji: Cyfrowa muzyka przyćmiona spadkiem sprzedaży płyt CD