Czołowe tygodniki i dwutygodniki tracą czytelników
„Tele Tydzień” pozostał liderem czytelnictwa tygodników w Polsce, ale on - tak jak większość tygodników - zanotował w ostatnich miesiącach spadek sprzedaży. Wśród dwutygodników najchętniej zaś czytana jest „Przyjaciółka”. Więcej w raporcie Wirtualnemedia.pl.
W okresie od marca do sierpnia br. po „Tele Tydzień” (Wydawnictwo Bauer) sięgało aż 29,07 proc. czytelników, co oznacza jednak spadek względem analogicznego okresu ub.r. o 2,66 pkt. proc. - wynika z badania PBC General na zlecenie Polskich Badań Czytelnictwa.
Na drugim miejscu znalazło się „Życie na Gorąco” (Wydawnictwo Bauer), które czytane jest przez 16,67 proc. respondentów (spadek o 1,49 pkt. proc.). Na podium znalazła się także poradnikowa „Chwila dla Ciebie” (także Bauer) z wynikiem 13,50 proc. Rok wcześniej po tytuł sięgało 14,04 proc. czytelników.
Czwartą pozycję zajął tygodnik „Angora” (Wydawnictwo Westa-Druk Mirosław Kuliś). Jego czytanie zadeklarowało 11,28 proc. pytanych, co dało pismu spadek o 0,34 pkt. proc.
Najpopularniejszym tygodnikiem opinii pozostaje „Newsweek Polska” (Ringier Axel Springer Polska), po który sięga 7,56 proc. czytelników, mniej o 1,33 pkt. proc. niż rok wcześniej. Daje mu to miejsce piąte.
Kolejny wśród tygodników opinii jest „Wprost” (AWR Wprost), którego wskaźnik czytelnictwa zanotował spadek z 7,19 proc. do 5,77 proc. Z kolei oczko niżej uplasowała się „Polityka” („Polityka” Spółdzielnia Pracy) - jej poziom czytelnictwa spadł z 7,02 proc. do 5,64 proc.
Tygodniki | Marzec- sierpień | |
PBC | 2012 | 2011 |
Tytuł | Procent respondentów | |
Tele Tydzień | 29,07% | 31,73% |
Życie na Gorąco | 16,67% | 18,16% |
Chwila dla Ciebie | 13,50% | 14,04% |
Angora | 11,28% | 11,62% |
Newsweek | 7,56% | 8,89% |
Auto Świat | 6,31% | 7,21% |
Wprost | 5,77% | 7,19% |
Polityka | 5,64% | 7,02% |
Twoje Imperium | 4,89% | 5,41% |
To i Owo | 4,51% | 6,62% |
Na Żywo | 4,13% | 4,83% |
Gość Niedzielny | 3,90% | 4,09% |
Magazyn Telewizyjny Kurier TV | 3,65% | 4,20% |
Uważam Rze inaczej pisane | 2,96% | 2,68% |
Teleprogramy | 2,88% | 3,75% |
Super TV | 2,70% | 3,27% |
Motor | 2,69% | 3,22% |
Rewia | 2,64% | 3,14% |
Przekrój | 2,18% | 3,16% |
Imperium TV | 1,98% | 1,72% |
Świat i Ludzie | 1,89% | 2,32% |
Tele Max | 1,48% | 1,64% |
Forum | 1,05% | 1,56% |
Teraz (tygodnik bezpłatny) | 1,03% | 1,37% |
Tygodnik Siedlecki | 0,68% | 0,84% |
Tygodnik Ostrołęcki | 0,66% | 0,62% |
Gazeta Regionalna | 0,63% | 0,38% |
TEMI Galicyjski Tygodnik Informacyjny | 0,50% | 0,49% |
MM Moje Miasto (tygodnik bezpłatny) | 0,46% | 0,61% |
Panorama Leszczyńska | 0,38% | 0,33% |
Jarmark | 0,35% | 0,54% |
City (tygodnik bezpłatny) | 0,25% | 0,60% |
Anonse (wyd. pomorskie) - Tygodnik | 0,19% | 0,22% |
Po najpopularniejszy dwutygodnik w okresie od marca do sierpnia br., czyli poradnikową „Przyjaciółkę” (Edipresse Polska) sięgało 14,92 proc. respondentów, czyli o 1,66 pkt. proc. mniej niż rok wcześniej.
Wydawana także przez Edipresse „Pani Domu” znalazła się na miejscu drugim i zanotowała spadek czytelnictwa z 15,63 proc. do 14,51 proc. Trzecią pozycję zajęła „Tina” (Wydawnictwo Bauer) z wynikiem 12,96 proc. (spadek o 1,64 proc.).
Na czwartym miejscu uplasował się najpopularniejszy magazyn typu people, czyli „Viva!” (Edipresse Polska), której czytelnictwo spadło o 1,18 pkt. proc. do 9,92 proc.
Dwutygodniki | Marzec- sierpień | |
PBC | 2012 | 2011 |
Tytuł | Procent respondentów | |
Przyjaciółka | 14,92% | 16,58% |
Pani Domu | 14,51% | 15,63% |
Tina | 12,96% | 14,60% |
Viva | 9,92% | 11,10% |
Gala | 8,49% | 8,37% |
Naj | 8,17% | - |
Z Życia Wzięte | 8,17% | 8,81% |
Party Życie Gwiazd | 6,75% | 6,85% |
Tele Świat | 4,96% | 5,57% |
Show Magazyn o Gwiazdach | 3,93% | 4,16% |
Takie jest Życie | 3,93% | - |
Świat Seriali | 3,53% | 3,80% |
Sukcesy i Porażki | 2,78% | 3,21% |
Bravo | 2,60% | 3,27% |
Bravo Sport | 2,15% | - |
Flesz Gwiazdy & Styl | 1,74% | - |
Relaks | 1,55% | - |
TV 14 | 1,19% | 1,17% |
Monitor Księgowego | 0,31% | 0,54% |
Badanie PBC General na zlecenie Polskich Badań Czytelnictwa Sp. z o.o. zrealizował instytut Millward Brown SMG/KRC. Badanie odbyło się za pomocą techniki CAPI w okresie od marca do sierpnia 2011 roku na losowej próbie 24 480 przypadków i w okresie od marca do sierpnia 2012 roku na losowej próbie 24 091 przypadków. Ogólnopolska próba była dobierana z operatu PESEL i realizowana do wyczerpania. Podane liczby to wskaźniki CCS - Czytelnictwo Cyklu Sezonowego.
Dołącz do dyskusji: Czołowe tygodniki i dwutygodniki tracą czytelników