SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Czołowe tygodniki i dwutygodniki tracą czytelników

„Tele Tydzień” pozostał liderem czytelnictwa tygodników w Polsce, ale on - tak jak większość tygodników - zanotował w ostatnich miesiącach spadek sprzedaży. Wśród dwutygodników najchętniej zaś czytana jest „Przyjaciółka”. Więcej w raporcie Wirtualnemedia.pl.

W okresie od marca do sierpnia br. po „Tele Tydzień” (Wydawnictwo Bauer) sięgało aż 29,07 proc. czytelników, co oznacza jednak spadek względem analogicznego okresu ub.r. o 2,66 pkt. proc. - wynika z badania PBC General na zlecenie Polskich Badań Czytelnictwa.

Na drugim miejscu znalazło się „Życie na Gorąco” (Wydawnictwo Bauer), które czytane jest przez 16,67 proc. respondentów (spadek o 1,49 pkt. proc.). Na podium znalazła się także poradnikowa „Chwila dla Ciebie” (także Bauer) z wynikiem 13,50 proc. Rok wcześniej po tytuł sięgało 14,04 proc. czytelników.

Czwartą pozycję zajął tygodnik „Angora” (Wydawnictwo Westa-Druk Mirosław Kuliś). Jego czytanie zadeklarowało 11,28 proc. pytanych, co dało pismu spadek o 0,34 pkt. proc.

Najpopularniejszym tygodnikiem opinii pozostaje „Newsweek Polska” (Ringier Axel Springer Polska), po który sięga 7,56 proc. czytelników, mniej o 1,33 pkt. proc. niż rok wcześniej. Daje mu to miejsce piąte.

Kolejny wśród tygodników opinii jest „Wprost” (AWR Wprost), którego wskaźnik czytelnictwa zanotował spadek z 7,19 proc. do 5,77 proc. Z kolei oczko niżej uplasowała się „Polityka” („Polityka” Spółdzielnia Pracy) - jej poziom czytelnictwa spadł z 7,02 proc. do 5,64 proc.

TygodnikiMarzec- sierpień
PBC20122011
TytułProcent respondentów
Tele Tydzień29,07%31,73%
Życie na Gorąco16,67%18,16%
Chwila dla Ciebie13,50%14,04%
Angora11,28%11,62%
Newsweek7,56%8,89%
Auto Świat6,31%7,21%
Wprost5,77%7,19%
Polityka5,64%7,02%
Twoje Imperium4,89%5,41%
To i Owo4,51%6,62%
Na Żywo4,13%4,83%
Gość Niedzielny3,90%4,09%
Magazyn Telewizyjny Kurier TV3,65%4,20%
Uważam Rze inaczej pisane2,96%2,68%
Teleprogramy2,88%3,75%
Super TV2,70%3,27%
Motor2,69%3,22%
Rewia2,64%3,14%
Przekrój2,18%3,16%
Imperium TV1,98%1,72%
Świat i Ludzie1,89%2,32%
Tele Max1,48%1,64%
Forum1,05%1,56%
Teraz (tygodnik bezpłatny)1,03%1,37%
Tygodnik Siedlecki0,68%0,84%
Tygodnik Ostrołęcki0,66%0,62%
Gazeta Regionalna0,63%0,38%
TEMI Galicyjski Tygodnik Informacyjny0,50%0,49%
MM Moje Miasto (tygodnik bezpłatny)0,46%0,61%
Panorama Leszczyńska0,38%0,33%
Jarmark0,35%0,54%
City (tygodnik bezpłatny)0,25%0,60%
Anonse (wyd. pomorskie) - Tygodnik0,19%0,22%


Po najpopularniejszy dwutygodnik w okresie od marca do sierpnia br., czyli poradnikową „Przyjaciółkę” (Edipresse Polska) sięgało 14,92 proc. respondentów, czyli o 1,66 pkt. proc. mniej niż rok wcześniej.

Wydawana także przez Edipresse „Pani Domu” znalazła się na miejscu drugim i zanotowała spadek czytelnictwa z 15,63 proc. do 14,51 proc. Trzecią pozycję zajęła „Tina” (Wydawnictwo Bauer) z wynikiem 12,96 proc. (spadek o 1,64 proc.).

Na czwartym miejscu uplasował się najpopularniejszy magazyn typu people, czyli „Viva!” (Edipresse Polska), której czytelnictwo spadło o 1,18 pkt. proc. do 9,92 proc.

DwutygodnikiMarzec- sierpień
PBC20122011
TytułProcent respondentów
Przyjaciółka14,92%16,58%
Pani Domu14,51%15,63%
Tina12,96%14,60%
Viva9,92%11,10%
Gala8,49%8,37%
Naj8,17%-
Z Życia Wzięte8,17%8,81%
Party Życie Gwiazd6,75%6,85%
Tele Świat4,96%5,57%
Show Magazyn o Gwiazdach3,93%4,16%
Takie jest Życie3,93%-
Świat Seriali3,53%3,80%
Sukcesy i Porażki2,78%3,21%
Bravo2,60%3,27%
Bravo Sport2,15%-
Flesz Gwiazdy & Styl1,74%-
Relaks1,55%-
TV 141,19%1,17%
Monitor Księgowego0,31%0,54%


 


Badanie PBC General na zlecenie Polskich Badań Czytelnictwa Sp. z o.o. zrealizował instytut Millward Brown SMG/KRC. Badanie odbyło się za pomocą techniki CAPI w okresie od marca do sierpnia 2011 roku na losowej próbie 24 480 przypadków i w okresie od marca do sierpnia 2012 roku na losowej próbie 24 091 przypadków. Ogólnopolska próba była dobierana z operatu PESEL i realizowana do wyczerpania. Podane liczby to wskaźniki CCS - Czytelnictwo Cyklu Sezonowego.

Dołącz do dyskusji: Czołowe tygodniki i dwutygodniki tracą czytelników

3 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
zac
Co to za nierzetelne badanie. Uwazam rze ma prawie tyle samo co przekrój? Choć sprzedaż ma prawie dziesięciokrotnie wyższą!!! Jak to możliwe?? Przecież to niepoważne badanie.
odpowiedź
User
fakir
Czołowy tygodnik "Uważam Rze" nie traci a zyskuje. Tytuł nieprzyjemnie pachnie, by nie napisać że śmierdzi.
odpowiedź
User
po co takie badania?
Po co robić co miesiąc badanie dotyczące rozpoznawalności prasy? Przecież to bez sensu. Można zrobić to raz w roku. Ważna jest sprzedaż, a nie że ktoś powie że czyta xyz, choć nic nie czyta.
odpowiedź