DDB tworzy agencję Uncreative Agency. "Napędzana sztuczną inteligencją"
Agencja reklamowa DDB uruchomiła Uncreative Agency - pierwszą w pełni zautomatyzowaną i opartą na sztucznej inteligencji agencję kreatywną. Tworzone przez nią kreację powstają bez udziału człowieka.
Uncreative Agency, która według DDB jest pierwszą na świecie w pełni zautomatyzowaną agencją kreatywną, zadebiutowała 27 stycznia postem na LinkedIn.
Rozwiązanie to testowało już wielu marketerów, w tym dyrektorzy wyższego szczebla w Coca-Cola, Heineken, Salesforce, Google, Nike, rząd Wielkiej Brytanii, Accenture, Deloitte, rząd Australii i różne agencje brandingowe.
Co minutę generowane są dwie kreatywne propozycje.
George Strakhov, chief strategy officer w DDB EMEA i jego zespół w NORD DDB, zapraszają użytkowników do przesłania prostego, jednozdaniowego briefu, który w ciągu kilku minut generuje unikalną kreatywną propozycję – bez udziału człowieka i budżetu.
DDB z jednej strony przyznaje, że nie jest to produkt godny agencji, ale też wierzy, że uczenie maszynowe w połączeniu z prawdziwym talentem kreatywnym ma prawdziwy potencjał dla klientów.
- Odruchową reakcją naszej branży jest zawsze stwierdzenie, że sztuczna inteligencja nigdy nie będzie tak kreatywna jak człowiek. Ale pracując z AI przez ostatnie pięć lat, uważam, że ten pogląd jest krótkowzroczny. Wielka kreatywność może zrodzić się z przypadkowości. Po prostu musimy z tym pracować - powiedział Strakhov.
Celem DDB jest, aby RAND, nowo utworzona dedykowana hybrydowa platforma kreatywna, działała jako inkubator dla generatywnych start-upów AI w celu wzmocnienia prawdziwego procesu twórczego.
Dołącz do dyskusji: DDB tworzy agencję Uncreative Agency. "Napędzana sztuczną inteligencją"