Disney+ i Netflix będą miały 460 mln subskrybentów do 2025 r.
Prenumerata usług wideo na żądanie (SVoD) wzrośnie o 81 proc., czyli 519 mln subskrypcji do 2025 r., osiągając w sumie wynik 1,161 mln abonentów. Jak oceniają analitycy, tylko w tym roku liczba subskrypcji tego typu telewizji powiększy się o 170 mln.
Pięć międzynarodowych platform SVoD (Netflix, Disney, HBO, Amazon i Apple TV) będzie miało 640 mln płatnych abonentów do 2025 r. Disney+ będzie wśród nich największym zwycięzcą, bo uzyska 176 mln subskrybentów do 2025 r., zwiększając ich liczbę do 202 mln - wynika z raportu "Global SVoD Forecasts" przygotowanego przez Digital TV Research.
Zdaniem analityków Netflix zdobędzie 91 mln subskrybentów w najbliższych pięciu latach, ugruntowując swoją pozycję najbardziej popularnej platformy SVoD z liczbą 258 mln abonentów.
Eksperci przewidują, że zagraniczne platformy nie wejdą do Chin, a krajowi gracze w Państwie Środka będą stanowić 23 proc. globalnego rynku do 2025 r.
- Całkowicie zmieniliśmy nasze prognozy dla 138 krajów w następstwie pandemii Covid-19. Głównym skutkiem blokady był gwałtowny wzrost liczby subskrypcji SVoD - skomentował wyniki raportu Simon Murray, główny analityk w Digital TV Research.
Netflix i Disney+ z rekordowymy wynikami
W pierwszym kwartale br. Netflix zanotował rekordowe wyniki: wzrost liczby subskrybentów o 15,77 mln do 182,86 mln, 5,77 mld dolarów przychodów i 709 mln dolarów zysku netto. Według badania Gemius/PBI w marcu br. przeglądarkowa wersja Netflixa miała w Polsce 5,38 mln użytkowników i 82,5 mln odsłon, a aplikacja mobilna - 1,09 mln użytkowników.
Platforma nie ujawnia, ilu płacących użytkowników ma w Polsce. Z szacunków Amper Analysis wynika, że może ich być 800 tys. W 2019 roku Netflix wydał na zawartość programową rekordową kwotę 15 mld dolarów - wynika z danych firmy analitycznej BMO Capital Markets.
Według prognoz ekspertów serwis nie zamierza ograniczać się w przyszłości w inwestowaniu w treści. W 2020 roku może to być kwota 17,3 mld, zaś w 2028 - 26 mld dolarów.
W drugim kwartale roku finansowego 2020 koncern The Walt Disney Company zwiększył przychody o 21 procent, ale zysk operacyjny spółki zmalał do 2,4 mld dolarów. Jak podano podczas pandemii Disney stracił 1,4 mld dolarów. Rośnie Disney+, który ma już 54,4 mln użytkowników.
Na razie nie wiadomo kiedy Disney+ pojawi się w Polsce. Według nieoficjalnych spekulacji start platformy w naszym kraju może nastąpić najwcześniej w 2021 r.
Dołącz do dyskusji: Disney+ i Netflix będą miały 460 mln subskrybentów do 2025 r.