„Do Rzeczy” i „Wprost” ostro w dół. "Polityka" o 20 tys. egz. wyżej od "Newsweeka"
W styczniu 2015 roku większość tygodników opinii zanotowały spadki sprzedaży, a najwięcej straciło „Do Rzeczy”. Na przeciwnym biegunie znalazł się „Tygodnik Powszechny”, a liderem segmentu pozostał „Gość Niedzielny”.
Średnia sprzedaż ogółem „Gościa Niedzielnego” (Wydawnictwo Kurii Metropolitalnej „Gość Niedzielny”) w styczniu 2014 roku wyniosła 142 599 egz. Było to o 1,54 proc. więcej, niż w analogicznym okresie rok wcześniej - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.
>>> Zobacz Jedynki gazet i magazynów w naszym nowym serwisie
Drugie miejsce zajęła „Polityka” (Polityka), której wynik sprzedażowy zwiększył się o 3,75 proc. do 124 322 egz. Na podium uplasował się jeszcze „Newsweek Polska” (Ringier Axel Springer Polska). Jego średnia sprzedaż ogółem w styczniu br. zmalała o 9,02 proc. i wyniosła 104 636 egz.
Tuż za podium znalazł się tygodnik „W Sieci” (Fratria). Jego średnia sprzedaż ogółem wyniosła 70 586 egz., po spadku o 8,85 proc.
Najwięcej, bo 23,84 proc. stracił plasujący się oczko niżej „Tygodnik Do Rzeczy” (Orle Pióro). W badanym miesiącu sprzedawał się on średnio w liczbie 50 687 egz. Trzeba jednak podkreślić, że wtedy tytuł był o 1 zł droższy niż w styczniu 2014 roku, gdy kosztował 4,90 zł. Wydawca podniósł cenę tygodnika do 5,90 zł w marcu ub.r.
Kolejny był tygodnik „Wprost” (AWR „Wprost”) z wynikiem sprzedażowym na poziomie 43 554 egz. i spadkiem o 21,09 proc.
Spory spadek, wynoszący 18,61 proc., zanotowała też będąca na miejscu siódmym „Gazeta Polska” (Niezależne Wydawnictwo Polskie). Jej średnia sprzedaż ogółem w pierwszym miesiącu 2015 roku wyniosła 36 245 egz.
Z kolei największym wzrostem w rankingu pochwalić się mógł „Tygodnik Powszechny” (Tygodnik Powszechny), który awansował z miejsca dziewiątego na ósme. Jego średni wynik sprzedażowy zwiększył się bowiem o 8,60 proc. do 18 117 egz.
Wirtualnemedia.pl |
styczeń |
|||||
ZKDP |
2015 |
2014 |
||||
Tytuł |
Średni nakład jednorazowy |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
Średni nakład jednorazowy |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
Gość Niedzielny |
207 972 |
142 599 |
142 599 |
200113 |
140 431 |
140 431 |
Polityka |
178 218 |
124 351 |
124 322 |
175400 |
119 829 |
119829 |
Newsweek Polska |
160 444 |
104 636 |
104 636 |
168990 |
115 007 |
115 007 |
W Sieci |
152 868 |
70 596 |
70 586 |
171507 |
77 446 |
77 436 |
Tygodnik Do Rzeczy |
129 938 |
59 612 |
50 687 |
154382 |
76 431 |
66 556 |
Wprost |
119 797 |
113 049 |
43 554 |
122984 |
124 755 |
55 193 |
Gazeta Polska |
114 682 |
36 780 |
36 245 |
135 255 |
45 057 |
44 530 |
Tygodnik Powszechny |
39 250 |
18 517 |
18 117 |
34 250 |
17 082 |
16 682 |
Przegląd |
51 000 |
16 872 |
16 872 |
51 000 |
18 069 |
18 069 |
Wirtualnemedia.pl |
||||||
Tygodnik Angora |
468 819 |
293 062 |
293 062 |
491 624 |
314 147 |
314147 |
W styczniu br. w porównaniu do grudnia ub.r. wszystkie tygodniki opinii zanotowały spadki. To skutek m.in. wysokiej sprzedaży wydań świątecznych. Najwięcej stracił magazyn „Newsweek Polska” (w dół o 14,17 proc.).
Wirtualnemedia.pl |
miesiąc |
|||||
ZKDP |
styczeń 2015 |
grudzień 2014 |
||||
Tytuł |
Średni nakład jednorazowy |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
Średni nakład jednorazowy |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
Gość Niedzielny |
207 972 |
142 599 |
142 599 |
210 452 |
148 342 |
148 342 |
Polityka |
178 218 |
124 351 |
124 322 |
194 667 |
132 250 |
132 247 |
Newsweek Polska |
160 444 |
104 636 |
104 636 |
189 435 |
121 906 |
121 906 |
W Sieci |
152 868 |
70 596 |
70 586 |
154 502 |
78 220 |
78 210 |
Tygodnik Do Rzeczy |
129 938 |
59 612 |
50 687 |
136 570 |
65 792 |
56 867 |
Wprost |
119 797 |
113 049 |
43 554 |
128 917 |
120 164 |
50 371 |
Gazeta Polska |
114 682 |
36 780 |
36 245 |
114 944 |
41 610 |
41 156 |
Tygodnik Powszechny |
39 250 |
18 517 |
18 117 |
40 000 |
20 686 |
20 286 |
Przegląd |
51 000 |
16 872 |
16 872 |
51 000 |
18 760 |
18 760 |
Wirtualnemedia.pl |
||||||
Tygodnik Angora |
468 819 |
293 062 |
293 062 |
468 947 |
287 217 |
287 217 |
Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.
Dołącz do dyskusji: „Do Rzeczy” i „Wprost” ostro w dół. "Polityka" o 20 tys. egz. wyżej od "Newsweeka"