SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

„Do Rzeczy” i „Wprost” ostro w dół. "Polityka" o 20 tys. egz. wyżej od "Newsweeka"

W styczniu 2015 roku większość tygodników opinii zanotowały spadki sprzedaży, a najwięcej straciło „Do Rzeczy”. Na przeciwnym biegunie znalazł się „Tygodnik Powszechny”, a liderem segmentu pozostał „Gość Niedzielny”.

Średnia sprzedaż ogółem „Gościa Niedzielnego” (Wydawnictwo Kurii Metropolitalnej „Gość Niedzielny”) w styczniu 2014 roku wyniosła 142 599 egz. Było to o 1,54 proc. więcej, niż w analogicznym okresie rok wcześniej - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.

>>> Zobacz Jedynki gazet i magazynów w naszym nowym serwisie

Drugie miejsce zajęła „Polityka” (Polityka), której wynik sprzedażowy zwiększył się o 3,75 proc. do 124 322 egz. Na podium uplasował się jeszcze „Newsweek Polska” (Ringier Axel Springer Polska). Jego średnia sprzedaż ogółem w styczniu br. zmalała o 9,02 proc. i wyniosła 104 636 egz.

Tuż za podium znalazł się tygodnik „W Sieci” (Fratria). Jego średnia sprzedaż ogółem wyniosła 70 586 egz., po spadku o 8,85 proc.

Najwięcej, bo 23,84 proc. stracił plasujący się oczko niżej „Tygodnik Do Rzeczy” (Orle Pióro). W badanym miesiącu sprzedawał się on średnio w liczbie 50 687 egz. Trzeba jednak podkreślić, że wtedy tytuł był o 1 zł droższy niż w styczniu 2014 roku, gdy kosztował 4,90 zł. Wydawca podniósł cenę tygodnika do 5,90 zł w marcu ub.r.

Kolejny był tygodnik „Wprost” (AWR „Wprost”) z wynikiem sprzedażowym na poziomie 43 554 egz. i spadkiem o 21,09 proc.

Spory spadek, wynoszący 18,61 proc., zanotowała też będąca na miejscu siódmym „Gazeta Polska” (Niezależne Wydawnictwo Polskie). Jej średnia sprzedaż ogółem w pierwszym miesiącu 2015 roku wyniosła 36 245 egz.

Z kolei największym wzrostem w rankingu pochwalić się mógł „Tygodnik Powszechny” (Tygodnik Powszechny), który awansował z miejsca dziewiątego na ósme. Jego średni wynik sprzedażowy zwiększył się bowiem o 8,60 proc. do 18 117 egz.

Wirtualnemedia.pl

styczeń

ZKDP

2015

2014

Tytuł

Średni nakład jednorazowy

Rozpow. płatne razem

Sprzedaż ogółem

Średni nakład jednorazowy

Rozpow. płatne razem

Sprzedaż ogółem

Gość Niedzielny

207 972

142 599

142 599

200113

140 431

140 431

Polityka

178 218

124 351

124 322

175400

119 829

119829

Newsweek Polska

160 444

104 636

104 636

168990

115 007

115 007

W Sieci

152 868

70 596

70 586

171507

77 446

77 436

Tygodnik Do Rzeczy

129 938

59 612

50 687

154382

76 431

66 556

Wprost

119 797

113 049

43 554

122984

124 755

55 193

Gazeta Polska

114 682

36 780

36 245

135 255

45 057

44 530

Tygodnik Powszechny

39 250

18 517

18 117

34 250

17 082

16 682

Przegląd

51 000

16 872

16 872

51 000

18 069

18 069

Wirtualnemedia.pl

Tygodnik Angora

468 819

293 062

293 062

491 624

314 147

314147

W styczniu br. w porównaniu do grudnia ub.r. wszystkie tygodniki opinii zanotowały spadki. To skutek m.in. wysokiej sprzedaży wydań świątecznych. Najwięcej stracił magazyn „Newsweek Polska” (w dół o 14,17 proc.).

Wirtualnemedia.pl

miesiąc

ZKDP

styczeń 2015

grudzień 2014

Tytuł

Średni nakład jednorazowy

Rozpow. płatne razem

Sprzedaż ogółem

Średni nakład jednorazowy

Rozpow. płatne razem

Sprzedaż ogółem

Gość Niedzielny

207 972

142 599

142 599

210 452

148 342

148 342

Polityka

178 218

124 351

124 322

194 667

132 250

132 247

Newsweek Polska

160 444

104 636

104 636

189 435

121 906

121 906

W Sieci

152 868

70 596

70 586

154 502

78 220

78 210

Tygodnik Do Rzeczy

129 938

59 612

50 687

136 570

65 792

56 867

Wprost

119 797

113 049

43 554

128 917

120 164

50 371

Gazeta Polska

114 682

36 780

36 245

114 944

41 610

41 156

Tygodnik Powszechny

39 250

18 517

18 117

40 000

20 686

20 286

Przegląd

51 000

16 872

16 872

51 000

18 760

18 760

Wirtualnemedia.pl

Tygodnik Angora

468 819

293 062

293 062

468 947

287 217

287 217

 


Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.

Dołącz do dyskusji: „Do Rzeczy” i „Wprost” ostro w dół. "Polityka" o 20 tys. egz. wyżej od "Newsweeka"

21 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
xm
Nic dziwnego ze sprzedaż wszystkich tygodników w styczniu spadła. Wiało z nich straszną nudą.
0 0
odpowiedź
User
leming z Lemingradu
Wyrazy uznania dla sztukmistrzów z Gazety Polskiej. Konsekwentnie utrzymują nakład na poziomie 3-krotnie większym od sprzedaży. Mają jakiś deal ze skupami makulatury?
0 0
odpowiedź
User
q
Newsweek coraz słabiej, w styczniu notuje najgorszy wynik od czasu inwazji wścieklizny lisowej. Dziś coraz bardziej przypomina Der Stürmera a szkoda bo jeszcze parę lat temu był to ciekawy tygodnik otwarty na różnorodne poglądy i opinie.
0 0
odpowiedź