SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Dotąd TVP dzięki Soczi zarobiła 9,2 mln zł. Skoki narciarskie hitem igrzysk

Relacje z igrzysk olimpijskich w Soczi najwięcej widzów ogląda w TVP1. Do tej pory najwyższą oglądalność miał konkurs skoków narciarskich, w których Kamil Stoch zdobył złoty medal olimpijski. Łączne wpływy TVP z reklam przy igrzyskach wyniosły dotąd 9,19 mln zł.

Relacje na żywo z zimowych igrzysk olimpijskich 2014 w Polsce pokazują Jedynka, Dwójka oraz TVP Sport. Od rozpoczęcia imprezy, czyli od 7 lutego 2014 roku, największą oglądalność transmisje z Soczi gromadzą na antenie TVP1, gdzie ich średnia widownia do 11 lutego br. wyniosła 3,53 mln osób. Przełożyło się to na 34,59 proc. udziału w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów oraz 31,54 proc. w grupie komercyjnej 16-49 - wynika z danych Nielsen Audience Measurement przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl.

W TVP2 sportowa impreza w analizowanym okresie gromadziła przed telewizorami 1,81 mln widzów, co przełożyło się odpowiednio na 19,01 proc. oraz 17,04 proc. udziału. Średnia widownia transmisji z Soczi na obu ogólnopolskich antenach kształtuje się na poziomie 2,49 mln oglądających. Przekłada się to na 25,45 proc. udziału w grupie 4+ oraz 23,18 proc. w 16-49.

Natomiast do TVP Sport transmisje i retransmisje z imprezy przyciągają średnio 101 tys. osób, a udział tej stacji plasuje się odpowiednio na poziomie 1,17 proc. i 1,46 proc.

Średnie wyniki oglądalności relacji z IO Soczi 2014

Stacja

Wszyscy 4+

16-49

AMR

SHR %

SHR %

TVP1

3 526 330

34,59%

31,54%

TVP2

1 812 624

19,01%

17,04%

Średnio:

2 493 526

25,45%

23,18%

Wirtualnemedia.pl

TVP Sport

101 328

1,17%

1,46%


Do tej pory spośród relacji z igrzysk zdecydowanie najwięcej widzów zgromadził konkurs skoków narciarskich, w których Kamil Stoch zdobył złoty medal olimpijski. Zawody pokazane 9 lutego br. w TVP1 przyciągnęły przed ekrany średnio 9,41 mln oglądających.


Drugie miejsce zajęły transmitowane dzień wcześniej kwalifikacje skoczków do konkursu głównego (5,92 mln widzów). Natomiast trzecia lokata przypadła saneczkarstwu, które poprzedzało historyczny konkurs skoków narciarskich (4,35 mln oglądających). Należy podkreślić, iż wszystkie trzy topowe transmisje pokazała Jedynka.

Trzy topowe transmisje na antenie TVP1 i TVP2

Kanał

Transmisja

Data

Start

Koniec

Wszyscy 4+

AMR

SHR %

TVP1

SKOKI NARCIARSKIE M

09-02-2014

18:28

20:24

9 408 520

52,74%

TVP1

SKOKI NARCIARSKIE M - KWALIFIKACJE

08-02-2014

17:28

18:48

5 918 529

41,23%

TVP1

SANECZKARSTWO M

09-02-2014

17:42

17:48

4 352 414

29,34%

 

Z kolei w TVP Sport największym zainteresowaniem (376 tys. widzów) cieszyło się łyżwiarstwo szybkie. Wszystkie topowe transmisje zostały pokazane 9 lutego w godzinach południowych.

Trzy topowe transmisje na antenie TVP Sport

Transmisja

Data

Start

Koniec

Wszyscy 4+

AMR

SHR %

LYZWIARSTWO SZYBKIE K

09-02-2014

12:29

13:13

376 451

3,32%

LYZWIARSTWO SZYBKIE K

09-02-2014

13:31

14:18

362 321

2,93%

BIEGI NARCIARSKIE M

09-02-2014

10:54

12:18

205 947

1,93%


Łączne wpływy z reklam stacji TVP nadających relacje z igrzysk olimpijskich wyniosły 9,19 mln zł. Najwyższe wpływy w analizowanym okresie miała TVP1 - 5,65 mln zł. W TVP2 wyniosły one 3,24 mln zł, a w TVP Sport - 304 tys. zł (dane cennikowe netto, bez rabatów).

Stacja

Wpływy (w zł)

TVP1

5 645 066

TVP2

3 241 156

TVP Sport

303 806

 

Dołącz do dyskusji: Dotąd TVP dzięki Soczi zarobiła 9,2 mln zł. Skoki narciarskie hitem igrzysk

12 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Bromba
Igrzyska - dobra inwestycja TVP!
odpowiedź
User
Kazimierz
Szlag mnie trafia, kiedy pomyślę ile więcej lepszego sportu mogło by być w TVP, gdyby złodziejstwo nazywane niepłaceniem abonamentu udało się ograniczyć i była by większa kasa. Dziki kraj! NA każdym zadupiu Europy płacą, ale u nas jest zadupie zadupia i nawet na tym niby branżowym protalu roi się od śmieci, którzy swoje trzy szare komórki wysilają, żeby opakować soją kradzież w żałosne kłamstewka. Żygać się chce :(
odpowiedź
User
Spawaczka
Wstyd (za rodaków) przyznać, ale masz chłopie rację. Radwańską mieć za darmo w TVP Sport! Miodzio!
odpowiedź