Duży wzrost sprzedaży „Polityki” i „Tygodnika Powszechnego”. Ostro w dół „Wprost” i „Do Rzeczy”
W lipcu br. liderem średniej sprzedaży ogółem wśród tygodników opinii był „Gość Niedzielny”. Największym wzrostem pochwalić się mógł „Tygodnik Powszechny”, a na przeciwnym biegunie znalazł się „Wprost”.
Liderem segmentu tygodników opinii pozostaje niezmiennie „Gość Niedzielny” (Instytut Gość Media). Jego średnia sprzedaż ogółem w lipcu 2016 roku wyniosła 125 289 egz. Było to o 1,12 proc. więcej niż w analogicznym okresie rok wcześniej - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.
>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki
Z trzeciego na drugie miejsce awansowała „Polityka” (Polityka), której wynik sprzedażowy zwiększył się o 5,41 proc. do 123 686 egz.
Na ostatnią lokatę podium spadł „Newsweek Polska” (Ringier Axel Springer Polska). Jego średnia sprzedaż ogółem w lipcu br. względem lipca ub.r. jednak poszła do góry o 0,37 proc. i wyniosła ona 118 812 egz.
Tuż za podium znalazł się tygodnik „W Sieci” (Fratria). Jego średnia sprzedaż ogółem wyniosła 70 819 egz., po spadku o 5,17 proc.
Oczko niżej uplasował się konkurencyjny tygodnik „Do Rzeczy” (Orle Pióro), którego średni wynik poszedł w dół o 15,87 proc. do 50 284 egz.
Z 9. na 8. lokatę awansował „Tygodnik Powszechny” (Tygodnik Powszechny), który pochwalić się mógł największym wzrostem, wynoszącym 19,89 proc. Jego średnia sprzedaż ogółem w analizowanym miesiącu wyniosła 21 220 egz.
Największy spadek odnotował natomiast „Wprost” (AWR „Wprost”). Jego wynik w lipcu br. wyniósł 24 595 egz., czyli mniej o 34,20 proc. niż rok wcześniej. Tytuł ten w rankingu spadł z miejsca szóstego na siódme.
Wirtualnemedia.pl | lipiec | Dynamika | |||||
ZKDP | 2016 | 2015 | |||||
Tytuł | Średni nakład jednorazowy | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem | Średni nakład jednorazowy | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem | W proc. |
Gość Niedzielny | 183 327 | 125 289 | 125 289 | 199 735 | 123 907 | 123 907 | 1,12% |
Polityka | 180 000 | 123 686 | 123 686 | 170 000 | 117 381 | 117 341 | 5,41% |
Newsweek Polska | 172 458 | 118 914 | 118 812 | 189 678 | 118 446 | 118 374 | 0,37% |
W Sieci | 147 728 | 70 819 | 70 819 | 147 954 | 74 681 | 74 681 | -5,17% |
Tygodnik Do Rzeczy | 110 985 | 59 209 | 50 284 | 118 493 | 68 696 | 59 771 | -15,87% |
Gazeta Polska | 98 658 | 31 887 | 31 586 | 101 708 | 34 639 | 34 211 | -7,67% |
Wprost | 84 997 | 93 137 | 24 595 | 106 728 | 105 926 | 37 377 | -34,20% |
Tygodnik Powszechny | 41 400 | 21 232 | 21 220 | 38 625 | 18 100 | 17 700 | 19,89% |
Przegląd | 51 000 | 17 016 | 17 016 | 51 000 | 17 961 | 17 961 | -5,26% |
Wirtualnemedia.pl | |||||||
Tygodnik Angora | 455 436 | 283 847 | 283 847 | 464 446 | 294 031 | 294 031 | -3,46% |
W lipcu br. w porównaniu do czerwca br. największym wzrostem średniej sprzedaży ogółem wśród tygodników opinii pochwalić się mógł „Tygodnik Powszechny”, którego wynik zwiększył się tutaj o 13,23 proc.
Z kolei największy spadek, wynoszący 7,02 proc., odnotowała „Gazeta Polska” (Niezależne Wydawnictwo Polskie).
Wirtualnemedia.pl | 2016 | Dynamika | |||||
ZKDP | lipiec | czerwiec | |||||
Tytuł | Średni nakład jednorazowy | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem | Średni nakład jednorazowy | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem | W proc. |
Gość Niedzielny | 183 327 | 125 289 | 125 289 | 191 881 | 127 186 | 127 186 | -1,49% |
Polityka | 180 000 | 123 686 | 123 686 | 169 721 | 116 671 | 116 671 | 6,01% |
Newsweek Polska | 172 458 | 118 914 | 118 812 | 183 602 | 107 428 | 107 326 | 10,70% |
W Sieci | 147 728 | 70 819 | 70 819 | 147 572 | 70 258 | 70 258 | 0,80% |
Tygodnik Do Rzeczy | 110 985 | 59 209 | 50 284 | 114 025 | 59 066 | 50 141 | 0,29% |
Gazeta Polska | 98 658 | 31 887 | 31 586 | 98 645 | 34 284 | 33 971 | -7,02% |
Wprost | 84 997 | 93 137 | 24 595 | 86 484 | 92 004 | 23 462 | 4,83% |
Tygodnik Powszechny | 41 400 | 21 232 | 21 220 | 39 000 | 18 755 | 18 740 | 13,23% |
Przegląd | 51 000 | 17 016 | 17 016 | 51 000 | 16 386 | 16 386 | 3,84% |
Wirtualnemedia.pl | |||||||
Tygodnik Angora | 455 436 | 283 847 | 283 847 | 457 146 | 270 883 | 270 883 | 4,79% |
Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.
Dołącz do dyskusji: Duży wzrost sprzedaży „Polityki” i „Tygodnika Powszechnego”. Ostro w dół „Wprost” i „Do Rzeczy”