SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

DVB-T: TVP1 liderem, TV Puls goni TVP2

W listopadzie br. wśród odbiorców naziemnej telewizji cyfrowej na pozycji lidera oglądalności znalazła się TVP1. W grupie komercyjnej (16-49) pierwsze miejsce zajął Polsat. Tuż za czterema głównymi stacjami uplasowała się TV Puls.

Udział TVP1 wśród widzów oglądających tylko naziemną telewizję cyfrową w listopadzie br. wyniósł 17,75 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement.

Drugie miejsce zajął Polsat, notując udział na poziomie 16,16 proc., trzecia była TVN z wynikiem wynoszącym 14,35 proc., a czwarta - TVP2 (13,86 proc.).

Kolejność czterech głównych kanałów wśród odbiorców DVB-T była nieco inna niż w całej populacji, gdzie liderem z wynikiem 15,48 proc. była TVN, drugie miejsce zajął Polsat, a trzecie - Jedynka (więcej na ten temat).

Na piątym miejscu w rankingu DVB-T znalazła się TV Puls, której udział w rynku wyniósł aż 7,24 proc. Był on o 1,47 pkt. proc. wyższy od wyniku plasującego się oczko niżej TVP Info.

TV Puls miała wyraźnie lepszy wynik niż stacje o podobnym profilu, które zajęły kolejne miejsca. TVN7 zanotowało 4,99 proc. udziału, TV4 - 3,94 proc., a ATM Rozrywka - 2,20 proc. Dziesiątkę zamyka kanał TTV (2,10 proc.).

Udział powyżej 1 proc. w listopadzie br. osiągnęły jeszcze stacje Puls 2 (zajęła 11. miejsce), Polo TV, Eska TV, TV6 oraz Polsat Sport News. Natomiast trzy ostatnie kanały w zestawieniu - TVP Historia, TVP Polonia i TVP Kultura - miały wyniki poniżej 1 proc. Jednak stacje te są dostępne tylko na trzecim multipleksie, który dociera jedynie do 44 proc. mieszkańców Polski.

Listopad 2012
Wszyscy 4+ DVB-T
StacjaSHR %
TVP117,75%
Polsat16,16%
TVN14,35%
TVP213,86%
TV PULS7,24%
TVP INFO5,77%
TVN74,99%
TV43,94%
ATM Rozrywka2,20%
TTV - Twoja Telewizja2,10%
Puls 21,97%
Polo TV1,88%
Eska TV1,22%
TV61,03%
Polsat Sport News1,02%
TVP Historia0,60%
TVP Polonia0,50%
TVP Kultura0,37%


Z kolei w grupie komercyjnej 16-49 w listopadzie br. liderem oglądalności był Polsat (19,09 proc. udziału), a drugie miejsce zajęła stacja TVN (15,52 proc.). Dopiero na trzeciej pozycji znalazła się tutaj TVP1 (12,10 proc.). Czwarte miejsce należało do TVP2 (11,29 proc.)

Piąte miejsce przypadło tracącej do Dwójki już niewiele ponad 2 proc. TV Puls (9,02 proc.), kolejne lokaty zajęły TVN7 i TV4. Na ósmej pozycji znalazło się muzyczne Polo TV (2,84 proc.), a w top 10 uplasowały się jeszcze TVP Info i ATM Rozrywka.  

Listopad 2012
16-49 DVB-T
Stacja SHR %
Polsat19,09%
TVN15,52%
TVP112,10%
TVP211,29%
TV PULS9,02%
TVN75,19%
TV45,00%
Polo TV2,84%
TVP INFO2,71%
ATM Rozrywka2,51%
TTV - Twoja Telewizja2,38%
Puls 22,36%
Eska TV2,26%
TV61,60%
Polsat Sport News1,06%
TVP Historia0,60%
TVP Polonia0,47%
TVP Kultura0,39%


W Polsce naziemną telewizję cyfrową obecnie odbiera coraz więcej gospodarstw domowych. W listopadzie br. takich gospodarstw było 22 proc. (więcej na ten temat). 7 listopada br. wyłączony został sygnał analogowy na terenie woj. lubuskiego, a 28 listopada br. w woj. pomorskim, woj. wielkopolskim i częściowo w woj. warmińsko-mazurskim i woj. kujawsko-pomorskim.

Dostęp do poszczególnych kanałów zależy jednak od tego na którym multipleksie one nadają. W listopadzie br. największy zasięg, stanowiący ok. 94 proc. populacji, miał drugi multipleks z kanałami Polsat, TVN, TV4, TV Puls, Polsat Sport News, TVN7, TV6 i Puls2. MUX-1, na którym znajdują się stacje TVP1 HD, TVP2, TVP Info, Eska TV, Polo TV, TTV i ATM Rozrywka, docierał do 92 proc. gospodarstw, zaś MUX-3 z TVP1, TVP2 HD, TVP Info, TVP Polonia, TVP Kultura, TVP Historia - do ok. 44 proc.

Dane Nielsen Audience Measurement dzięki uprzejmości TV Puls.

Dołącz do dyskusji: DVB-T: TVP1 liderem, TV Puls goni TVP2

11 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Semen Zabuski
16-49. Tabela branży, medialnego biznesu, sztuki i prawdy. Nawet tu, gdzie podstawową rolę odgrywa zasięg sygnału i ciągle żywe, stare nawyki telewidzów, prywatne stacje leją TVP jak chcą. Sterowana politycznie TVP, usiłując zaspokoić doraźne, pseudo polityczne i polit-biznesowe zachcianki, widocznej jak na dłoni grupki interesu przyklejonej do grupy trzymającej w niej władzę, topi swóją markę i 60. letni kapitał zaufania. Kliniczny przykład upadku polit-telewizji zarządzanej przez polit-biuro według starej jak PRL polit-mentalności i jeszcze starszymi polit-metodami. A polit-blagierzy ogłaszają rozpoczęcie prac nad nowelizacją ustawy medialnej. Kolejna polit-blaga.
odpowiedź
User
iksiński
trudno się nie zgodzić w pelni z przedmówcą choć to bardzo smutne
odpowiedź
User
starsipanowiedwaj
Noo brawo telewidzowie !!!! debil debila debilem p;ogania....im durniej, bezmyslniej, prostacko..tym wieksza ogladalnosc.....zenada i wiocha.
odpowiedź