Dzienniki w internecie: „Super Express” przed „Faktem”, „Przegląd Sportowy” i „Puls Biznesu” przyciągają na najdłużej
Serwis „Super Expressu” dzięki większemu wzrostowi odwiedzalności wyprzedził Fakt.pl pod względem zasięgu. Procentowo najwięcej zyskały portale „Rzeczpospolitej” i „Polski The Times”, natomiast na najdłużej internautów przyciągają witryny „Przeglądu Sportowego” i „Pulsu Biznesu”.
W marcu br. portal Wyborcza.pl (Agora) odwiedziło 7,56 mln internautów, co dało 26,49 proc. zasięgu. Wykonali na stronie 67,47 mln odsłon, spędzając średnio po 9 minut i 54 sekundy - pokazują dane z badania Gemius/PBI opracowane przez Wirtualnemedia.pl.
Z kolei Wyborcza.biz zanotowała 1,05 mln użytkowników, 1,93 mln odsłon oraz 67 sekund przeciętnego czasu korzystania przez odwiedzającego. W obu serwisach od ponad pięciu lat obowiązuje płatny system dostępu do treści (za darmo można przeczytać maksymalnie 10 tekstów miesięcznie). Na koniec ub.r. korzystało z niego 170,5 tys. internautów, o 37 tys. więcej niż rok wcześniej.
Wyborcza.pl jest liderem wśród serwisów dzienników ogólnopolskich pod względem zasięgu, natomiast więcej odsłon zanotowały w marcu zajmujące dwa kolejne miejsca witryny tabloidów. Na SE.pl (Grupa ZPR Media) 6,89 mln internautów wykonało 68,65 mln odsłon i spędziło przeciętnie po 7 minut i 55 sekund, natomiast Fakt.pl (Ringier Axel Springer Polska) zanotował 6,44 mln użytkowników, 92,05 mln odsłon oraz 16 minut i 7 sekund średniego czasu korzystania.
W tej ostatniej statystyce zdecydowanie najlepsze wyniki osiągnęły serwisy „Przeglądu Sportowego” (Ringier Axel Springer Polska) - 38 minut i 2 sekundy, oraz „Pulsu Biznesu” (Bonnier Business Polska) - 23 minuty i 2 sekundy. Ten pierwszy przy 2,65 mln internautów zanotował 21,34 mln odsłon, a ten drugi miał 480,6 tys. użytkowników i 4,08 mln odsłon.
Z dzienników o profilu gospodarczym zdecydowanie największy zasięg w internecie ma „Rzeczpospolita” (Gremi Media) - jej portal Rp.pl w marcu zanotował 3,95 mln odwiedzających, 16,09 mln odsłon oraz 3 minuty i 59 sekund przeciętnego czasu korzystania. Z „Dziennikiem Gazetą Prawną” (Infor Biznes) związane są trzy witryny: w zeszłym miesiącu Dziennik.pl miał 2,63 mln użytkowników i 14,52 mln odsłon, Gazetaprawna.pl - 2,62 mln użytkowników i 7,47 mln odsłon, a Forsal.pl - 732,4 tys. użytkowników i 2,9 mln odsłon.
Witryny „Gazety Polskiej Codziennie”, „Naszego Dziennika” i „Gazety Podatkowej” osiągnęły zbyt małą odwiedzalność, żeby została ona określona w badaniu Gemius/PBI.
W skali roku Wyborcza.pl zyskała 4,69 pkt proc. zasięgu i 6,16 mln odsłon (to odpowiednio 21,5 i 10 proc. w górę), natomiast przeciętny czas korzystania z serwisu zmalał o 69 sekund (czyli 10,4 proc.).
SE.pl osiągnął wzrosty we wszystkich statystykach: o 3,34 pkt proc. zasięgu, 26,88 mln odsłon oraz 2 minuty i 11 sekund (czyli 16,1, 64,4 i 38,1 proc.). Dzięki temu wyprzedził pod względem zasięgu Fakt.pl, który przy niewielkim wzroście zasięgu (o 0,46 pkt proc., czyli 2,1 proc.) stracił 26,08 mln odsłon (22,1 proc. w dół) oraz 4 minut i 43 sekundy średniego czasu korzystania (22,6 proc. w dół).
Rp.pl zyskał 3,53 pkt proc. zasięgu i 4,35 mln odsłon (34,3 i 37 proc. w górę) przy minimalnym spadku przeciętnego czasu spędzonego przez użytkownika, a Polskatimes.pl - 2,01 pkt proc. zasięgu, 3,43 mln odsłon oraz 18 sekund średniego czasu korzystania (68,8, 113,4 i 16,7 proc. w górę).
Za to Przegladsportowy.pl zanotował spadek o 1,77 pkt proc. zasięgu i 632,4 tys. odsłon (16 i 2,9 proc. w dół) przy wydłużeniu się przeciętnego czasu korzystania z 7 minut i 36 sekund do 38 minut i 2 sekund. Gazetaprawna.pl straciła 0,34 pkt proc. zasięgu, 1,51 mln odsłon i 29 sekund średniego czasu korzystania (3,6, 16,8 i 14,9 proc. w dół), a Wyborcza.biz - 0,22 pkt proc. zasięgu, 9,1 tys. odsłon i 5 sekund średniego czasu korzystania (5,6, 0,5 i 6,9 proc. w dół).
Natomiast Dzienik.pl przy wzroście zasięgu o 1,41 pkt proc. (18,1 proc.) zanotował spadek o 1,34 mln odsłon i 40 sekund średniego czasu korzystania (8,5 i 30,7 proc. w dół), a Parkiet.com zyskał 0,77 pkt proc. zasięgu (208,1 proc.), tracąc 775,2 tys. odsłon oraz 18 minut i 28 sekund przeciętnego czasu korzystania (32,5 i 78,9 proc. w dół).
Dołącz do dyskusji: Dzienniki w internecie: „Super Express” przed „Faktem”, „Przegląd Sportowy” i „Puls Biznesu” przyciągają na najdłużej