E-Kiosk ze wzrostem wpływów i zysku, Gremi Media chce zmienić warunki umowy
Firma Gremi Media, wydająca m.in. „Rzeczpospolitą” i „Parkiet”, wypowiedziała z końcem czerwca br. umowę z E-Kioskiem dotyczącą sprzedaży i dystrybucji elektronicznych wersji jej tytułów prasowych. Do Gremi Media należy 78,15 proc. akcji E-Kiosku, który w ub.r. zanotował wzrost wpływów o 10 proc. do 12,73 mln zł i zysku netto z 3,17 do 3,37 mln zł.
- W treści złożonego oświadczenia przyczyną wypowiedzenia jest okoliczność, iż zakres oraz warunki współpracy stron umowy wymagają obecnie zmian z powodu ich dezaktualizacji wywołanej przez zmienione w trakcie obowiązywania umowy warunki rynkowe i priorytety rozwoju Gremi Media - opisano w komunikacie giełdowym E-Kiosku.
Zaznaczono, że Gremi Media wyraziło wolę dalszej współpracy z E-Kioskiem.
12,7 mln zł wpływów i 3,4 mln zł zysku netto E-Kiosku
Do E-Kiosku należą oferujące prasę i książki w wersji elektronicznej platformy eKiosk.pl, eGazety.pl i Nexto.pl.
Firma opublikowała właśnie swoje sprawozdanie finansowe za cały ub.r. Osiągnęła wzrost przychodów sprzedażowych o 10 proc. do 12,73 mln zł, skorygowanego zysku EBITDA z 3,89 do 4,66 mln zł, zysku operacyjnego z 3,74 do 4,37 mln zł i zysku netto z 3,17 do 3,37 mln zł.
- W 2021 roku mieliśmy trzy cele: utrzymanie nowych czytelników, którzy zdecydowali się na naszą ofertę w wyniku pandemii, pozyskanie nowych odbiorców oraz utrzymanie dyscypliny finansowej, która jest od lat kluczowym elementem naszej strategii. Z satysfakcją mogę odnotować, że dzięki zaangażowaniu zespołu udało się nasze założenia zrealizować. Jeśli do tego dodamy nasze zaangażowanie w rozbudowę oferty dla przedsiębiorców oraz potencjał, który wynika z pozyskanych w minionym roku partnerów biznesowych - jestem optymistą, jeśli chodzi o rozwój Spółki w roku 2022 - komentuje Łukasz Piela, prezes E-Kiosku.
Do Gremi Media należy 78,15 proc. akcji E-Kiosku, pakiet 28,14 proc. zostało kupione wiosną 2020 roku. W zeszły piątek na koniec sesji kurs E-Kiosku wynosił 1,80 zł, co daje kapitalizację w wysokości 32,56 mln zł.
Grupa Gremi Media w trzecim kwartale ub.r. osiągnęła wzrost przychodów sprzedażowych o 5,1 proc. do 24,35 mln zł oraz zysku netto z 3,03 do 3,12 mln zł. Według danych PBC w całym ub.r. średnie rozpowszechnianie płatne razem „Rzeczpospolitej” wynosiło 36 482 egz. (po spadku rok do roku o 10,62 proc.), a „Parkietu” - 4 015 egz. (spadek o 0,74 proc.).
Dołącz do dyskusji: E-Kiosk ze wzrostem wpływów i zysku, Gremi Media chce zmienić warunki umowy