Edeka w bożonarodzeniowej kampanii pokazuje, jak ważne są wspólne chwile (wideo)
Sieć niemieckich supermarketów Edeka rozpoczęła bożonarodzeniową kampanię, której głównym motywem są przygotowania do świąt. Marketer zwraca w niej uwagę na to, jak ważne są wspólnie spędzone z dziećmi chwile.
Bohaterami trwającego blisko półtorej minuty spotu reklamowego są przede wszystkim dzieci. Przez większość akcji reklamy pokazano ich znudzenie, smutek, to, że czują się zawiedzione. Są smutne, bo rodzice nie znajdują dla nich czasu: spieszą się do pracy, gotują, sprzątają, pracuję itd. Tata gasi światło przed domem zaraz po tym, jak odśnieżył chodnik nie zauważając, że jego dzieci w ogródku lepią bałwana. W innej sytuacji nie zauważa, że córka powiesiła światełka na drzewku – zabiera je jej sprzed nosa by zawiesić na domu.
Na kilkanaście sekund przed końcem reklamy sytuacja diametralnie się zmienia: na desce widać stertę ubrań do prasowania, w zlewie górę naczyń do zmywania. A to dlatego że rodzice spędzają wspólnie czas ze swoimi dziećmi: bawiąc się, grając, czytając itd.
Hasło na końcu reklamy głosi: „Najlepszym prezentem jest czas spędzony z wami”. Za kreację reklam odpowiada agencja Jung von Matt. Film w zaledwie kilka dni miał ponad 5,4 mln wyświetleń na YouTube.
Ubiegłoroczna bożonarodzeniowa kampania Edeki wywołała wiele kontrowersji - jej głównym motywem była śmierć i samotność starszych osób.
Dołącz do dyskusji: Edeka w bożonarodzeniowej kampanii pokazuje, jak ważne są wspólne chwile (wideo)