Effie 2014: Grand Prix dla PKO BP z Szymonem Majewskim, najwięcej nagród dla DDB i Starcom MediaVest Group
W tegorocznym konkursie Effie nagrodę Grand Prix przyznano za kampanie PKO BP z udziałem Szymona Majewskiego. Najbardziej efektywną agencją reklamową została DDB Warszawa, a domem mediowym - Starcom MediaVest Group.
Nagroda Grand Prix za komunikację PKO BP opartą na wizerunku Szymona Majewskiego została przyznana w kategorii Long Term Marketing Excellence. Kampanie realizowały agencje DDB Warszawa (kreacja) i OS3 (reklamy internetowe) oraz domy mediowe Universal McCann i Value Media.
Showman od marca 2011 do grudnia 2013 roku wystąpił w 27 reklamach, na początku wcielał się w konkretnych pracowników banku (m.in. dyrektora marketingu, rzecznika, konsultantki w oddziale.), potem występował jako informatyk, naukowiec czy kosmonauta, a przez ostatni rok jako przedstawiciel banku podróżował po różnych zakątkach świata. - Obecność Szymona Majewskiego w reklamach pozwoliła PKO Bankowi Polskiemu unowocześnić swój wizerunek i zyskać młodszych klientów - ocenili na początku br. kreatywni i stratedzy marketingowi (przeczytaj te komentarze i obejrzyj wybrane spoty).
W tegorocznej edycji Effie przyznano sześć Złotych Effie, 23 Srebrne Effie i 19 Brązowych Effie. Złoto oprócz kampanii PKO BP z Majewskim przyznano za reklamy Biedronki pod hasłem „Wszyscy jesteśmy drużyną narodową” (obejrzyj jeden z tych spotów), komunikację NJU mobile ze śmiesznym animowanym bohaterem (zobacz szczegóły), kampanię Toyoty z udziałem Włodzimierza Zientarskiego (więcej o tej akcji), kampanię „Mocno pomocni agenci PZU” (zobacz szczegóły) oraz prowadzoną od początku ub.r. komunikacji Play z celebrytami.
Agencją reklamową roku została DDB Warszawa, która za nagrodzone i nominowane kampanie zdobyła 38 pkt, a domem mediowym roku - Starcom MediaVest Group (w skład którego wchodzą Starcom, Media Vest i Starlink) z 68 pkt. Obie firmy zdobyły te wyróżnienia drugi raz z rzędu (zobacz wyniki zeszłorocznego Effie).
Wszystkie nagrody zostały wręczone podczas gali w Teatrze Wielkim - Operze Narodowej.
ZŁOTE EFFIE 2014 |
|||
ZGŁASZAJĄCY |
KLIENT |
TYTUŁ KAMPANII |
PRODUKT |
LAUNCH |
|||
Ogilvy & Mather, MEC |
Orange Polska |
Ograniczenia i limity nie interesują mnie |
NJU Mobile |
LONG TERM MARKETING EXCELLENCE |
|||
DDB Warszawa, OS3 multimedia, Universal McCann, Value Media |
PKO Bank Polski |
Idealny pracownik banku |
PKO Bank Polski |
LONG TERM MARKETING EXCELLENCE |
|||
MEC, Ogilvy & Mather, Duda Polska |
Jeronimo Martins Polska |
Wszyscy jesteśmy drużyną narodową |
Biedronka |
MOTORYZACJA |
|||
Saatchi & Saatchi Poland, Closbrothers, PHD Media Direction |
Toyota Motor Poland |
Wyprzedaż 2013 z udziałem W. Zientarskiego |
Toyota |
TECHNOLOGY & INNOVATION |
|||
VML Poland, Starcom MediaVest Group |
PZU |
Mocno pomocni agenci PZU |
PZU |
TELEKOMUNIKACJA |
|||
MediaCom Warszawa, Grandes Kochonos, CPC, K2 |
PLAY |
Kto następny przejdzie do Play? |
Play |
- Co nas bardzo cieszy, poziom zgłoszonych w tym roku kampanii był bardzo wysoki. Pokazuje to liczba przyznanych Złotych Effie i przede wszystkim - nagrody Grand Prix. Przewodniczący jury nie mieli wątpliwości, której kampanii w tym roku przyznać tę najważniejszą nagrodę - skomentował Paweł Tyszkiewicz, pełnomocnik zarządu Stowarzyszenia Komunikacji Marketingowej SAR, które organizuje konkurs.
SREBRENE EFFIE |
|||
ZGŁASZAJĄCY |
KLIENT |
TYTUŁ KAMPANII |
PRODUKT |
BANKOWOŚĆ |
|||
Getin Noble Bank, Starcom MediaVest Group, Bardzo |
Getin Noble Bank |
Getin UP |
Getin Bank |
KAMPANIE DOTYCZĄCE EDUKACJI SPOŁECZNEJ, KAMPANIE CSR |
|||
Starcom MediaVest Group, WALK Events, V&P |
T-Mobile Polska |
Pomoc Mierzona Kilometrami |
T-Mobile |
LAUNCH |
|||
ING Bank Śląski, 180heartbeats + JUNG v. MATT, Lowe Media, ADHD Warsaw |
ING Bank Śląski |
Szef Wszystkich Szefów |
Aleo |
ZenithOptimedia Group |
Reckitt Benckiser Poland |
Nowy Scholl Velvet Smooth™ |
Scholl Velvet Smooth™ |
LIMITED BUDGET |
|||
Havas Sports & Entertainment (Havas Media Group) |
Malo Clinic Warsaw |
Piękny uśmiech w jeden dzień |
All-on-4 |
MEC |
Nestlé Polska |
Smak dzieciństwa |
Bobo Frut |
LONG TERM MARKETING EXCELLENCE |
|||
Brain, Lowe Media |
ING Bank Śląski |
Tyle mamy oszczędności, ile mamy na koncie |
Otwarte Konto Oszczędnościowe |
MEDIA I ROZRYWKA |
|||
Havas Worldwide Warsaw, ZenithOptimedia Group |
Canal+ Cyfrowy |
Moje El Clasico |
CANAL+ Sport / nc+ |
MOTORYZACJA |
|||
MediaCom Warszawa, Opcom |
ŠKODA Polska |
ŠKODA Superb – bądź spokojny o swój komfort! |
ŠKODA Superb |
Saatchi & Saatchi Poland, PHD Media Direction |
Toyota Motor Poland |
Toyota Auris i Toyota Auris Hybrid |
Toyota Auris i Toyota Auris Hybrid |
NAPOJE |
|||
McCann Worldgroup, Starcom MediaVest Group, Rc2 Raczkiewicz Chenczke Consultants, Havas Engage Warsaw, K2 |
Coca-Cola |
Podziel się radością |
Coca-Cola |
PZL, Touch Ideas, MediaCom Warszawa |
Brand Marketing |
Łomżing |
Łomża Export |
DDB Warszawa, Starcom MediaVest Group, Men at Work, GONG |
Grupa Żywiec |
Polski apetyt na życie |
Żywiec |
PRO BONO |
|||
DDB Warszawa, Rc2 Raczkiewicz Chenczke Consultants, PLATIGE IMAGE |
Alivia – Fundacja Onkologiczna Osób Młodych |
Pieniądze mogą pokonać raka |
Alivia - Fundacja Onkologiczna Osób Młodych |
DDB Warszawa, DDC Media |
Komenda Główna Policji |
The Most Wanted |
The Most Wanted |
PROMOCJA MIEJSC I WYDARZEŃ ORAZ SPONSORING KULTURY I SPORTU |
|||
MEC |
PKN Orlen |
Verva Street Racing (VSR) edycja specjalna Top Gear Live 2013 |
Verva Street Racing (VSR) |
GONG, Starcom MediaVest Group |
Grupa Żywiec |
Interaktywne Męskie Granie 2013 |
Żywiec |
RETAIL |
|||
Havas Worldwide Warsaw, MEC, Highlite PR |
IKEA Retail |
Nowa IKEA na miarę Wrocławia |
IKEA |
TECHNOLOGY & INNOVATION |
|||
Getin Noble Bank |
Getin Noble Bank |
Karta pokazująca stan konta |
Getin Bank |
Gong, Starcom MediaVest Group |
Grupa Żywiec |
Interaktywne Męskie Granie 2013 |
Żywiec |
UBEZPIECZENIA I INWESTYCJE |
|||
Grey Group, ZenithOptimedia Group |
Aviva |
Głos rozsądku |
Aviva |
USŁUGI |
|||
Fat Baby, Blueway Com |
Rainbow Tours |
Lato 2014 |
Lato 2014 |
ŻYWNOŚĆ |
|||
MEC, Publicis |
Nestlé Polska |
Z czego Kaktus ma polewkę? |
Kaktus |
Pozostałe wyniki na drugiej podstronie
Dołącz do dyskusji: Effie 2014: Grand Prix dla PKO BP z Szymonem Majewskim, najwięcej nagród dla DDB i Starcom MediaVest Group