Facebook będzie współpracował z firmą analizującą social tv
Facebook ogłosił partnerstwo z brytyjską firmą SecondSync specjalizującą się w analizowaniu usług społecznościowej telewizji.
Współpraca obu firm ma pomóc reklamodawcom zrozumieć, w jaki sposób używają sieci społecznościowych do poruszania tematów związanych w telewizją. W ramach zawartej umowy w ciągu najbliższych dwóch tygodni SecondSync ma opublikować raport o nazwie „Watching with Friends” (z ang. Oglądanie z przyjaciółmi). Zostaną w nim po raz pierwszy w historii udostępnione dane dotyczące tego, w jaki sposób wykorzystywane są aplikacje i widżety Facebooka instalowane w telewizorach i przystawkach telewizyjnych.
Raport ma objąć dane z Wielkiej Brytanii, USA i Australii. Zostaną w nim uwzględnione płeć użytkowników, dane demograficzne oraz modele stosowanych urządzeń. Duży nacisk ma zostać ponadto położony na treści udostępniane przed, w trakcie i po zakończeniu wybranych emisji. Facebook zapowiedział, że będzie w przyszłości regularnie dostarczał SecondSync dane dotyczące społecznościowej telewizji.
Dotąd raporty SecondSync w głównej mierze dotyczyły związanej z telewizją aktywności społecznościowych na Twitterze. Współpraca z Facebookiem pozwoli firmie rozszerzyć działalność.
Dołącz do dyskusji: Facebook będzie współpracował z firmą analizującą social tv