Facebook będzie wykorzystywał dane użytkowników w reklamach
Facebook zamierza wprowadzić kontrowersyjne zmiany w dokumentach dotyczących prywatności użytkowników oraz wykorzystania ich danych w reklamach i innych komercyjnych treściach w portalu.
Jedna z najważniejszych i zarazem najbardziej kontrowersyjnych zmian proponowanych przez Facebooka zakłada, że użytkownicy dają portalowi zgodę na wykorzystanie ich danych, zdjęć profilowych, treści i innych informacji w reklamach.
"To oznacza, na przykład, że pozwalasz firmie lub innemu podmiotowi, aby płacił nam za wyświetlanie twojego imienia i/lub zdjęcia profilowego z twoimi treściami lub informacjami, bez żadnej rekompensaty dla ciebie" - czytamy w proponowanym przez Facebooka zapisie.
Tymczasem obecnie użytkownicy mogą sami zdecydować w ustawieniach prywatności, czy chcą aby ich dane i profilowe zdjęcia były powiązywane z reklamami i innymi komercyjnymi treściami umieszczanymi w społecznościowym serwisie.
Facebook reaguje w ten sposób na pozew zbiorowy dotyczący używania danych użytkowników w reklamach, w efekcie którego musi wypłacić odszkodowanie w wysokości 20 milionów dolarów (przeczytaj o tym więcej).
Użytkownicy Facebooka mają tydzień na zapoznanie się z nowymi zasadami i przesłanie portalowi swoich opinii na ich temat w postaci komentarzy na tej stronie facebook.com/fbsitegovernance. Nie będę mogli natomiast, tak jak wcześniej, głosować nad zmianami.
Tylko w II kwartale br. wpływy reklamowe Facebooka wyniosły 1,6 mld dolarów i stanowiły 88 proc. wszystkich przychodów serwisu (zobacz szczegóły). Według eMarketera w całym br. Facebook zarobi z reklam 6,36 mld dolarów, mając 5,41 proc. udziału w globalnym rynku reklamy internetowej (więcej na ten temat).
Dołącz do dyskusji: Facebook będzie wykorzystywał dane użytkowników w reklamach