Tańszy Facebook i Instagram bez reklam. Także w Polsce
Meta obniża ceny za subskrypcje bez reklam o 40 proc. Tłumaczy to koniecznością dostosowania się do "dynamicznie zmieniających się przepisów UE". Niekorzystającym z subskrypcji, którzy wybiorą korzystanie z usługi z mniej spersonalizowanymi reklamami, serwowane będą niepomijalne przerwy reklamowe.
Subskrypcja Facebooka i Instargama, w ramach której użytkownik może cieszyć się dostępem do serwisów bez reklam, została wprowadzona w październiku 2023 roku. W chwili startu kosztował 9,99 euro (około 43 zł miesięcznie) w internecie lub 12,99 euro miesięcznie w aplikacjach mobilnych (iOS, Android), koszt w złotówkach to około 56,5 zł.
Meta ogłosiła teraz zmiany w pakietach subskrypcji bez reklam, które tłumaczy „dynamicznie ewoluującymi przepisami UE”, w tym RODO i DMA (Digital Market’s Act, Akt o Usługach Cyfrowych).
Zobacz: Polskie portale tracą przez decyzję Facebooka. Kto najwięcej?
Cena subskrypcji bez reklam dla Facebooka i Instagrama będzie niższa o 40 proc. Nowa miesięczna cena wyniesie 5,99 euro (ok. 26 złotych) w przeglądarce i 7,99 euro (ok. 34,7 zł) w systemie iOS i Android.
Każde dodatkowe konto będzie kosztować 4 euro miesięcznie w przeglądarce (około 17 zł) i 5 euro (około 22 zł) miesięcznie w systemie iOS i Android.
Jak podaje Meta, obecni subskrybenci usługi nie będą musieli niczego zmieniać - cena, którą płacą, zostanie automatycznie obniżona.
Użytkownicy w UE zostaną ponownie poproszeni o wybranie preferowanego sposobu wyświetlania reklam na Facebooku i Instagramie i podjęcie decyzji, czy chcą subskrybować usługi w niższej cenie.
Zobacz: Meta testuje nowe rozwiązania w walce z oszustwami
Przerwy reklamowe na Facebooku i Instagramie
Użytkownicy bez subskrypcji będą mogli wybrać opcję "mniej spersonalizowanych reklam", które będą podawane na bazie takich danych, jak wiek, lokalizacja i płeć. Da to użytkownikom większą kontrolę nad swoimi danymi i tym, jakie reklamy widzą – zaznacza Meta.
To nie koniec zmian. Meta wprowadzi dla użytkowników bez subskrypcji wprowadzi także krótkie, niepomijalne przerwy reklamowe. Tłumaczy to koniecznością „utrzymania rentowności bezpłatnej usługi z mniej spersonalizowanymi reklamami”. Opcja ta będzie dotyczyć wyłącznie tych użytkowników, którzy wybiorą korzystanie z usługi z mniej spersonalizowanymi reklamami. Ci korzystający z dotychczasowego modelu nie będą mieli nieprzewijanych reklam.
„Jest to powszechna praktyka na innych platformach i jest ona konieczna, aby zapewnić reklamodawcom wartość w środowisku o ograniczonej ilości danych oraz zapewnić użytkownikom korzystającym z usług z mniej spersonalizowanymi reklamami dostęp do platform bez opłat” – podaje Meta.
Platforma wyjaśnia, że zmiany „mają na celu zapewnienie użytkownikom w UE większego wyboru i kontroli nad ich doświadczeniami reklamowymi”. Każdy użytkownik będzie mógł „w dowolnym momencie dostosować swoje preferencje w ustawieniach reklam”.
Według wyników badania Mediapanel w październiku 2024 roku serwisy i aplikacje Grupy Meta Platforms (obejmuje Facebooka, Messenger i Instagram, WhatsApp jest klasyfikowany osobno) zanotował 26,27 mln użytkowników, 88,43 proc. zasięgu oraz 23 minuty i 26 sekund średniego czasu korzystania, co daje platformie pozycję wicelidera rynku.
Przychody Meta Platforms w trzecim kwartale br. wyniosły 40,59 mld dolarów, po wzroście rok do roku o 19 proc. Wpływy z reklam zwiększyły się rok do roku z 33,64 do 39,88 mld dolarów. Reklamy to główne źródło zarobku Mety.
Dołącz do dyskusji: Tańszy Facebook i Instagram bez reklam. Także w Polsce