SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Facebook napędza swój segment wideo, testuje opcję Obejrzyj później

Facebook w ramach prób wprowadził u niektórych użytkowników przycisk Obejrzyj później, który pozwala w łatwy sposób odłożyć w czasie oglądanie wybranych filmów. Serwis chce jak najlepiej wykorzystać popularność wyświetlanych u siebie treści wideo.

Według dostępnych obecnie statystyk każdego dnia filmy na Facebooku są odtwarzane ponad 4 mld razy. Serwis chce iść za ciosem i do maksimum zwiększyć zaangażowanie użytkowników w odbiór treści wideo. Właśnie rozpoczął testowanie nowej opcji związanej z filmami.

Chodzi o przycisk Obejrzyj później (Watch Later), który pojawia się na razie u wybranych użytkowników platformy. Pozwala on zrezygnować z natychmiastowego oglądania konkretnego filmu i zapisać go w odpowiednim folderze dostępnym na koncie. Dzięki temu do klipu można powrócić w późniejszym terminie.

Rok wcześniej Facebook wprowadził w serwisie opcję zapisywania do późniejszego przejrzenia innych treści publikowanych w serwisie - na przykład wpisów i tekstów. Skorzystanie z niej wymaga jednak otwarcia dodatkowego menu, z poziomu którego dostępny jest odpowiedni przycisk. W wypadku obecnego rozwiązania opcja Obejrzyj później ma być wyraźnie widoczna i dostępna bez potrzeby poszukiwania jej w menu.

Na razie nie wiadomo kiedy nowa funkcja zostanie udostępniona szerokiej grupie użytkowników Facebooka. Nie jest to w ostatnim czasie jedyne rozwiązanie adresowane do odbiorców wideo na platformie. Na początku lipca serwis rozpoczął próby nowego sposobu prezentowania treści wideo. Użytkownicy będą mogli oglądać wybrany film i jednocześnie śledzić zawartość swojego profilu (więcej informacji tutaj).

Na koniec marca br. Facebook miał 1,44 mld użytkowników aktywnych w ciągu miesiąca, z czego 1,25 mld korzystało z portalu na urządzeniach mobilnych, a 581 mln tylko w ten sposób (zobacz szczegóły).

Dołącz do dyskusji: Facebook napędza swój segment wideo, testuje opcję Obejrzyj później

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl