Facebook zapowiada Portal TV - kamerę do telewizora
Portal TV to już trzecie - po serii inteligentnych głośników z kamerami Portal i Portal Mini - urządzenie z serii Portal opracowane przez Facebooka. Kamerka pojawi się na rynku już w przyszłym miesiącu.
Pomysł na Portal TV jest prosty. Z założenia jest to urządzenie podobne do klasycznej kamerki internetowej, które ma umożliwiać połączenie z dowolnym telewizorem w naszych domach. Po co? Przede wszystkim po to, by na dużych ekranach prowadzić z jej pomocą wideorozmowy za pośrednictwem komunikatorów takich jak Messenger czy WhatsApp (obie aplikacje należą do Facebooka).
Obsługę głosową zapewni wirtualny asystent Alexa. Kamerka od firmy Marka Zuckerberga ma dodatkowo zapewnić dostęp do zawartości wideo oferowanej w ramach platformy Facebook Watch.
Czy Portal TV jest skazany na sukces na ogólnoświatowych rynkach? Biorąc pod uwagę stosunkowo wysoką cenę urządzenia, która w pre-orderze wynosi 149 dolarów, wydaje się, że niekoniecznie, i to nawet pomimo dość ciekawych funkcji, takich jak np. możliwość wspólnego oglądania filmów przez osoby połączone ze sobą w sieci.
Dodatkowo niektórzy eksperci już teraz zwracają uwagę na problem, z którym Facebook boryka się już od jakiegoś czasu, mianowicie na niepewne regulacje i zamiary co do prywatnych informacji jego użytkowników.
– Z funkcjami wspólnego oglądania filmów, śledzenia rozmówców i podążania za nimi w kadrze, Portal TV wydaje się ciekawy. Słowo “śledzenie” w kontekście Facebooka, kojarzy się jednak ostatnio z czymś innym. Po kryzysach związanych ze zbieraniem i udostępnianiem danych użytkowników, platformie będzie trudno przekonać do niego odbiorców – mówi dziennikarz Michał Pisarski, twórca kanału YouTube „Michał Pisarski Tech” i recenzent serwisu AntyWeb.pl.
– Myślę, że ciepłe spoty reklamowe i slogan “private by design” na oficjalnej stronie Portal TV to za mało. Do tej pory gigant nie miał szczęścia do fizycznych urządzeń – Portal raczej tego nie zmieni – dodaje Pisarski.
Facebook uruchomił już specjalną stronę internetową (https://portal.facebook.com/products/portal-tv/), na której przedpremierowo można składać zamówienia na Portal TV. Kamerka ma oficjalnie zadebiutować na rynku w październiku tego roku.
W drugim kwartale br. Facebook zanotował wzrost wpływów o 27,6 proc. do 16,89 mld dolarów oraz 2,62 mld dolarów zysku netto (wobec 5,11 mld dolarów rok wcześniej). W minionym półroczu koncern odpisał 5 mld dolarów kary nałożonej przez FTC. Ma 2,41 mld użytkowników aktywnych miesięcznie i 1,59 mld codziennie. W ostatnich latach przybywa ich głównie poza Ameryką Północną i Europą, ale Facebook najwięcej zarabia na tych z USA i Kanady.
Dołącz do dyskusji: Facebook zapowiada Portal TV - kamerę do telewizora