SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

FCB Warsaw, Bardzo i 2012 wracają z Lwami z Cannes, zwycięzcą festiwalu „Fearless girl”

Trzy polskie agencje przywiozły z zakończonego właśnie festiwalu reklamowego Cannes Lions cztery statuetki, choć miały w sumie kilkanaście nominacji. Zwycięzcą tegorocznej imprezy jest projekt „Fearless girl” agencji McCann z Nowego Jorku.

W tym roku pięć polskich agencji reklamowych miało w sumie kilkanaście nominacji do nagród Lwów na festiwalu w Cannes. Przywiozły stamtąd cztery statuetki: jedną srebrną i trzy brązowe. Rok temu nominowane były w 10 kategoriach i też przywiozły cztery Lwy: Złotego i trzy Brązowe.

Najwięcej, bo sześć nominacji zdobyła agencja FCB Warsaw za projekt „Smart Bell” dla Axa Polska. Nagrodzono go dwoma Lwami: Srebrnym w kategorii Lions Health-Health&Wellness oraz Brązowym w kategorii Radio.

Z kolei prace zgłoszone przez agencje 2012 oraz Bardzo znalazły się - każda z nich - na czterech shortlistach. Agencja 2012 zdobyła Brąz w kategorii PR za kampanię „Godzina jazdy na wózku” dla Akademii Auto Świat.

Agencja Bardzo została natomiast nagrodzona za reklamę dla Allegro pod hasłem „English for beginners” - Brązowym Lwem w kategorii Lions Entertainment.

Dwie nominacje dostała agencja DDB&Tribal Warszawa: jedną za kampanię „Fly” dla Huawei Mobile Poland i drugą za „#Iwelcome-Live” dla Amnesty International

Po jednej nominacji dostały agencja Walk za projekt „Invisible book” dla Fundacji Kapucyńskiej i Grey Poland za „The biggest christmas choir” dla Caritas Polska.

McCann New York z pomnikiem nieustraszonej dziewczyny triumfuje w Cannes Lions 2017

Polska branża wydaje się wypadać dość słabo na tle zagranicznych konkurentów. Pięć agencji z Polski miało tyle nominacji co tegoroczny, zdecydowany lider Cannes Lions, czyli projekt „Fearless girl” agencji McCann z Nowego Jorku zrealizowany na zlecenie State Street Global Advisors. Posąg „nieustraszonej dziewczyny”, który w dzień kobiet stanął na Wall Street wyjeżdża z 18 nagrodami. Zdobył cztery Grand Prix, 10 Złotych Lwów, 3 Srebrne i 1 Brązowego (w tym najważniejsze Tytanowe Lwy przyznawane kampaniom przełamującym dotychczasowe standardy reklamowe).

Druga kampania, która zebrała najwyższe laury, to przygotowana przez agencję 180 L.A. akcja "Boost Your Voice". Nagrodzono ją Grand Prix za kampanię zintegrowaną - dostała też Tytanowe Lwy (ex aequo z „Nieustraszoną dziewczynką”).

WPP, BBDO Worldwide, Clemenger BBDO, Droga 5 ze specjalnymi nagrodami Cannes Lions 2017

Firma WPP otrzymała tytuł Holdingu Reklamowego Roku. Została nim uhonorowana po raz siódmy. Nagrodę tę jury festiwalu przyznaje holdingowi, który otrzymał (za pośrednictwem należących do niego agencji) najwyższą liczbę punktów za nominacje i nagrody otrzymane w tegorocznym konkursie.

Siecią reklamową roku została BBDO Worldwide - po raz szósty. Zdobyła 144 nagrody w 24 kategoriach. Z kolei należąca do niej agencja Clemenger BBDO z Melbourne została uhonorowana tytułem Agencji Reklamowej Roku, mając w tym roku na koncie 56 Lwów.

David Droga, założyciel i creative director agencji Droga5 odebrał natomiast nagrodę Lion of St. Mark. Uhonorowano go za ok. 70 Złotych Lwów, jakie zdobył w swojej dotychczasowej zawodowej karierze (w tym 16 Grand Prix i Titanium Lions). Kreatywnym Marketerem Roku jest w tym roku Burger King.

W tym roku o nagrody na Cannes Lions walczyło 41 170 prac z całego świata, czyli 4,5 proc. mniej niż rok temu.

Dołącz do dyskusji: FCB Warsaw, Bardzo i 2012 wracają z Lwami z Cannes, zwycięzcą festiwalu „Fearless girl”

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl