Ferrero największym reklamodawcą wśród producentów czekolady, w dół Mondelez i Wawel (Top5)
W 2017 roku nakłady reklamowe producentów czekolady były porównywalne do inwestycji poniesionych rok wcześniej. Najwięcej wydała firma Ferrero Polska, Storck miał najwyższą dynamikę wzrostu wydatków, a Mondelez Polska i Wawel zmniejszyły budżety na reklamy.
Producenci czekolad i innych wyrobów czekoladowych wydali w 2017 roku na reklamy w tradycyjnych mediach (bez internetu) 382,8 mln zł – wynika z analizy Wirtualnemedia.pl (bez rabatów, Kantar Media). Było to o 0,8 proc. więcej niż w 2016 roku.
Największym reklamodawcą w tej kategorii była, podobnie jak rok wcześniej, firma Ferrero Polska, właściciel m.in. marki Kinder. Na wsparcie swoich marek w mediach wydała 123,5 mln zł, czyli 4,2 proc. więcej niż rok wcześniej.
Drugą lokatę pod względem nakładów reklamowych zajęła firma Lotte Wedel z wydatkami w wysokości 92,2 mln zł, o 7,8 proc. wyższymi w porównaniu z 2016 rokiem. Na trzecim miejscu znalazła się firma Storck (właściciel m.in. marki Merci). Jej wydatki wzrosły w skali roku o 11,9 proc. - z 52,6 do 58,9 mln zł.
Kolejne miejsca w czołówce największych pod względem wydatków reklamowych producentów czekolady zajęły firmy Mondelez Polska (właściciel marki Milka) i Wawel. Obie zmniejszyły budżety reklamowe na klasyczne media. Mondelez zredukował wydatki o 1,8 proc., z 42 do 41,2 mln zł, a Wawel - o 10,5 proc., z 37,8 do 33,9 mln zł.
Wawel jesienią ub.r. zmienił identyfikację graficzną i strategię komunikacji swoich marek, ich obecne działania reklamowe są realizowane pod hasłem „Czujesz się dobrze, czynisz dobrze”.
TOP 5 producentów czekolady pod względem wydatków reklamowych na media |
|||
(bez autopromocji, dane Kantar Media) |
|||
WIRTUALNEMEDIA.PL |
2016 |
2017 |
zmiana proc. |
FERRERO POLSKA |
118 524 326 zł |
123 472 506 zł |
4,2 |
LOTTE WEDEL |
85 518 857 zł |
92 221 360 zł |
7,8 |
STORCK |
52 591 840 zł |
58 874 220 zł |
11,9 |
MONDELEZ POLSKA |
41 986 354 zł |
41 229 150 zł |
-1,8 |
WAWEL KRAKÓW |
37 837 980 zł |
33 866 207 zł |
-10,5 |
razem |
379 641 825 zł |
382 840 533 zł |
0,8 |
Dołącz do dyskusji: Ferrero największym reklamodawcą wśród producentów czekolady, w dół Mondelez i Wawel (Top5)
Mam nadzieję, że Wawel pozostanie taki jaki jest i ciągle będzie można kupić po prostu czekoladę taką jak zawsze, a nie kolejną wersję zachodnich cudów bez wyrazu, która różni się od innych głównie sposobem i kosztami reklamy.