„La La Land” z najpopularniejszym zwiastunem na YouTube z filmów nominowanych do Oscarów 2017
Google opublikował zestawienie YouTube Movie Trailers Leaderboard obejmujące tegoroczne trailery filmów ubiegających się o statuetkę Oscara w kategorii najlepszy film. Najbardziej popularny okazał się zwiastun „La La Land” wyprzedzając „Arrival” i „Hacksaw Ridge”.
W komunikacie Google informuje, że specjalna edycja YouTube Movie Trailers Leaderboard zawiera ranking najpopularniejszych zwiastunów filmów nominowanych w kategorii najlepszy film, które zostały opublikowane na kanałach studiów produkcyjnych, jak i znanych kanałach agregujących tego typu treści.
W br.r. 9 trailerów przyniosło łączny czas oglądania na poziomie 3 mln godzin. To równowartość około 25 mln wyświetleń nominowanej do Oscara krótkometrażowej animacji „Borrowed Time”.
Zdobywcy pierwszego miejsca udało się wygrać ranking pomimo iż wszedł do gry najpóźniej ze wszystkich. Zwycięzcą jest „La La Land,” na kolejnych miejscach podium znalazły się „Arrival” („Nowy Początek”) i „Hacksaw Ridge” („Przełęcz ocalonych”).
Nominacje w kategorii najlepszy film reprezentują szeroką gamę gatunków filmowych, jednak według najnowszej analizy dotyczącej treści filmowych na YouTube autorstwa firmy badawczej Pixability to superbohaterowie zyskują największą popularność. Trailery produkcji o superbohaterach mają średnio najwięcej odsłon, a w połączeniu z trailerami ekranizacji animowanych i science fiction zajmują 74 miejsca spośród 100 najczęściej wyświetlanych zapowiedzi filmowych.
Badanie Pixability udowadnia również, że podczas gdy trailery są najpopularniejszymi treściami filmowymi na YouTube, to piosenki (zarówno oficjalne teledyski, jak i wykonania fanów) są najbardziej angażujące dla użytkowników. Musicale, takie jak „La La Land” cieszą się obecnie największą popularnością wśród widzów, którzy śpiewają razem z aktorami.
„La La Land” z łatwością pokonał konkurencję nominowaną w kategorii najlepsza muzyka filmowa pod względem odsłon na YouTube. Oficjalne klipy muzyczne filmu, jak i wersje nagrane przez fanów zdobyły łącznie miliard wyświetleń.
YouTube Movie Trailers Leaderboard uwzględnia wyświetlenia wideo zamieszczonych na najpopularniejszych kanałach zawierających trailery filmowe. Ranking jest ustalany w oparciu o algorytm uwzględniający odtworzenia płatne, odtworzenia organiczne oraz retencję publiczności (jak długa część filmu była oglądana) i dotyczy zapowiedzi filmowych obejrzanych do 13 lutego br. Zwiastuny muszą pochodzić z filmów nominowanych do Oscara w kategorii najlepszy film oraz być najpopularniejszymi trailerami dla danej nominacji.
Ceremonia wręczenia tegorocznych Oscarów odbędzie się w nocy polskiego czasu z 26 na 27 lutego. Prawa do transmisji wydarzenia ma stacja ABC, która wyprzedała już cały czas reklamowy przy transmisji. W Polsce galę rozdania Oscarów pokaże Canal+, wieczór w studio poprowadzi Grażyna Torbicka.
Pełna lista tegorocznego oscarowego wydania YouTube Movie Trailers Leaderboard:
La La Land
Studio: Lionsgate
Dom Mediowy: Mindshare
Arrival (Nowy Początek)
Studio: Paramount
Dom Mediowy: MEC
Hacksaw Ridge (Przełęcz ocalonych)
Studio: Lionsgate
Dom Mediowy: Mindshare
Lion (Droga do domu)
Studio: The Weinstein Company
Dom Mediowy: Palisades
Fences
Studio: Paramount
Dom Mediowy: MEC
Hidden Figures (Ukryte działania)
Studio: 20th Century Fox
Dom Mediowy: Assembly
Manchester by the Sea
Studio: Roadside/Amazon
Dom Mediowy: Mindshare
Moonlight
Studio: A24
Dom Mediowy: Operam
Hell or High Water (Aż do piekła)
Studio: Lionsgate
Dom Mediowy: Mindshare
Dołącz do dyskusji: „La La Land” z najpopularniejszym zwiastunem na YouTube z filmów nominowanych do Oscarów 2017