Francuskie gazety w tygodniowej akcji walczą z adblockerami
Największe francuskie gazety w swoich serwisach internetowych zaczęły wspólną kampanię przeciw używaniu przez internautów aplikacji blokujących reklamy. Jedni z wydawców okresowo odcinają użytkowników adblockerów od treści, inni wyświetlają komunikaty edukujące czytelników.
Akcję zwalczania zjawiska blokowania reklam koordynuje GESTE - organizacja zrzeszająca największych francuskich wydawców prasowych.
W ramach trwającej tydzień kampanii najbardziej poczytne we Francji gazety w swoich internetowych wydaniach podejmują próby ograniczenia zjawiska blokowania reklam - według statystyk we Francji trzech na dziesięciu internautów korzysta z adblockerów, a ponad 50 proc. użytkowników tych aplikacji to osoby w wieku 16-24 lata.
W ramach akcji wydawcy mogli samodzielnie zdecydować jakim sposobem chcą walczyć z blokowaniem reklam. Część tytułów, m.in. „Le Parisien” i „L'Équipe” odcięły dostęp do treści w swoich serwisach dla użytkowników Adblocka Plus i podobnych aplikacji. Inni wydawcy („Le Monde” czy „L'Express”) ograniczają się do wyświetlania internautom blokującym reklamy komunikatów uświadamiających im, że tworzenie darmowych treści w internecie jest w dużej części finansowanych z wpływów reklamowych.
W ramach akcji na łamach internetowego wydania „L'Express” Eric Mettout, dyrektor wydawniczy tej gazety opublikował tekst, w którym wyjaśnia zależności pomiędzy brakiem subskrypcji w dostępie do treści a koniecznością wyświetlania reklam i szkodliwością ich blokowania. Mettout podkreśla też, że twórcy adblockerów nie są bezinteresowni i czerpią spore zyski ze swojej działalności.
Francuscy wydawcy nie są pierwsi w walce z rosnącym zjawiskiem blokowania reklam. Niedawno decyzję o odcinaniu użytkowników adblockerów od treści podjął m.in. „The New York Times”, walkę z blokowaniem reklam wspiera też organizacja IAB.
Dołącz do dyskusji: Francuskie gazety w tygodniowej akcji walczą z adblockerami