SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Friz najpopularniejszym polskim youtuberem. Wyprzedził Blowka

Karol Wiśniewski, lepiej znany jako Friz, został najpopularniejszym polskim youtuberem pod względem liczby subskrybentów. Jako drugi po Blowku przekroczył poziom 5 mln.

Kanał youtube’owym Friza w niedzielę wieczorem przekroczył poziom 5,07 mln, wyprzedzając nieznacznie kanał Blowka. Jest na nim obecnie 790 materiałów, które łącznie zanotowały 2,46 mld odtworzeń. Najpopularniejszy - zamieszczony na początku 2020 roku teledysk do piosenki „Przejmujemy Jutuby” - obejrzano 72 mln razy.

Blowek jest pod tym względem daleko w tyle - 1,6 tys. klipów na jego kanale odtwarzano łącznie 1,13 mln razy.

Friz na YouTubie od 13 lat

Kanał Friza działa od jesieni 2010 roku. Youtuber w niedzielę zauważył na platformie X (dawniej Twitter), że w sumie zamieścił tam prawie 2 tys. materiałów. - Część to jakieś testowe wrzutki, wiec załóżmy ze realnych filmów jest 1500. To praktycznie robienie filmu co 3 dni... PRZEZ 13 LAT CAŁY CZAS. i to jest właśnie moja droga, czyli cholernie duża ilość pracy - podkreślił.

- Jako 14 letni gówniarz zaczynałem nagrywać pierwsze filmy i powiedzieć że wszyscy znajomi śmiali się to jak nie powiedzieć nic - w sumie nikt oprócz mnie w to nie wierzył... Ja jednak przez kolejnych 13 lat robiłem to dając z siebie 120%, bo czułem, że youtube to moja wielka pasja - stwierdził Friz.

- Dziś tj 22.10.2023 spełniam największe marzenie z tamtych lat i naprawdę płacze jak to pisze. To pierdola, jakaś cyferka, ale pokazuje moja drogę, poświęcenia i serducho jakie w tym zostawiłem, a to znaczy okropnie dużo - zapewnił. - Dziękuję wszystkim ludziom których spotkałem w trakcie tej przygody, ale tez WAM kochani, to wspólny sukces - zaznaczył.

W poniedziałek w zeszłym tygodniu kanał Friza przekroczył poziom 5 mln subskrypcji. Pułap 4,8 mln przekroczył natomiast w marcu br. Według danych z Socialblade tylko w zeszłym tygodniu zyskał ok. 60 tys. subskrybentów, a tydzień wcześniej - 50 tys.

Natomiast Blowek jako pierwszy polski youtuber osiągał kolejne pułapy liczby subskrybentów: na początku 2019 roku 4 mln, a w pierwszej połowie lipca br. - 5 mln.

 

Popularność Friza wystrzeliła kilka lat temu, gdy razem z grupą influencerów tworzył treści - wideo rozrywkowe, a także klipy muzyczne - jako Ekipa. Pod tą marką wprowadzono do sprzedaży m.in. lody produkowane przez spółkę Koral (były hitem w sklepach w 2021 roku), artykuły szkolne (produkowane przez Herlitz) oraz donuty dostępne w Biedronce. Latem ub.r. Friz ogłosił koniec Ekipy. - Wspólny projekt się kończy i każdy samodzielnie wybiera swoją następną drogę - zapowiedział.

Działalność biznesową Ekipy włączono do spółki Ekipa Holding, która wiosną ub.r. poprzez odwrotne przejęcie zadebiutowała na bocznym rynku warszawskiej giełdy. Friz jest jej największym akcjonariuszem, ma 41,21 proc. walorów.

>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń z mediów i marketingu

W drugim kwartale br. Ekipa Holding zwiększyła przychody o 25 proc. do 13,86 mln zł, a przy minimalnym spadku kosztów operacyjnych jej rentowność netto poszła w górę ze 181,7 tys. zł straty do 2,28 mln zł zysku. Był to jej trzeci z rzędu kwartał z zyskiem netto.

Przy kursie 3,64 zł w poniedziałek w południe kapitalizacja Ekipy Holding wynosiła 148,5 mln zł. Prezesem firmy od stycznia br. jest jej mniejszościowy akcjonariusz Łukasz Wojtyca (Wujek Łuki).

Dołącz do dyskusji: Friz najpopularniejszym polskim youtuberem. Wyprzedził Blowka

11 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
buuuhahaha
Nawet nie wiem kto to jest a Wy piszecie o popularności ;)
odpowiedź
User
Jacek
Chapeau bas.
odpowiedź
User
gosc
A kto to jest? Gdzie pracuje?
odpowiedź