Frost & Sullivan: iPad to przełom w świecie tabletów
Według globalnej firmy doradczej Frost & Sullivan wprowadzenie przez Apple na rynek iPada otwiera drogę nowej kategorii urządzeń: tablet. Mogą one łączyć w sobie wszystkie zalety dotyczące swobodnego korzystania z mobilnych smartfonów oraz wydajności laptopów.
Zdaniem Frost & Sullivan, tego rodzaju urządzenia, podłączone do sieci bezprzewodowych i posiadające wszystkie usługi i zastosowania smartfonów, mogą nie tylko zaoferować swoim użytkownikom rozrywkę lepszej jakości, ale również stać się źródłem nowych inspiracji i rozwiązań dla innych branż, takich jak rynek wydawniczy czy turystyka.
"iPad to tablet, który co prawda wzbudził największe zainteresowanie konsumentów, ale nie jest jedynym urządzeniem z tej rodziny dostępnym na rynku. Wielu innych producentów również przekonało się do tabletów. Obecnie firmy takie jak HP, Asus, Dell i Archos są dla Apple największą konkurencją, przynajmniej z perspektywy rynku europejskiego" - stwierdza Saverio Romeo, starszy analityk sektora ICT we Frost & Sullivan.
Firma podkreśla też, że producent iPada firma Apple po raz kolejny wskazała modelowy system wykorzystywania urządzeń w swojej sieci sklepów (Apple App Store), w których poszczególne aplikacje mogą być bezpośrednio pobierane na urządzenia. Tutaj firma z Cupertino po prostu rozszerzyła na tablety model stworzony dla iPhone'a.
"Tablety mogą całkiem odmienić doświadczenie graczy w zakresie gier mobilnych, zbliżając je do podobnych doświadczeń jak w przypadku konsoli do gier. Podobnie, wideo i mobilna telewizja wykorzystywane w tabletach, mogą stać się o wiele bardziej atrakcyjne głównie ze względu na większy rozmiar ekranu" - mówi Saverio Romeo.
Według Frost & Sullivan, tablety mogą też stać się źródłem inspiracji dla innych branż. Przykładowo wprowadzenie iPada zaowocowało powstaniem wielu aplikacji na iPady pośród największych europejskich gazet, takich jak włoska 'La Repubblica', brytyjski 'The Guardian' czy francuski 'Le Figaro'.
Firma zauważa, że biorąc pod uwagę optymistyczne komentarze wydawców, że oto właśnie nastała nowa era dziennikarstwa, tablety wydają się być mobilnym urządzeniem, które umożliwia interaktywną dystrybucję prasy bez ograniczeń związanych z wielkością ekranu. Nadal otwarta pozostaje natomiast kwestia modelu cenowego.
Z kolei europejskie agencje rządowe z branży turystycznej i powiązane organizacje planują wykorzystanie tabletów także w takich miejscach jak muzea czy zabytki archeologiczne oraz na imprezach kulturalnych. Trójwymiarowe możliwości multimedialne oraz wielkość ekranu tabletów mogą o wiele lepiej pobudzić wyobraźnię turystów zwiedzających starożytne miasta i galerie sztuki.
Inne pomysły, pochodzące m.in. z branży hotelarskiej, obejmują wykorzystanie iPadów do świadczenia gościom hotelowym kompleksowych usług, takich jak mapy satelitarne, widoki ulic i pliki wideo prezentujące lokalne atrakcje.
"iPad nadał nowe znaczenie wschodzącemu segmentowi tabletów na rynku urządzeń mobilnych. Tablet Apple spotkał się z entuzjastycznym przyjęciem dwóch milionów użytkowników w ciągu zaledwie dwóch miesięcy od wejścia na rynek, tworząc wiele możliwości wykorzystania w różnych gałęziach przemysłu. Jednakże polityka cenowa sprzedaży tabletów świadczy o tym, że są one w chwili obecnej skierowane do konkretnego segmentu konsumentów: wczesnych nabywców (tzw. early adopters). Na podobny entuzjazm na poziomie rynku masowego musimy jeszcze poczekać" - podsumowuje Saverio Romeo.
Dołącz do dyskusji: Frost & Sullivan: iPad to przełom w świecie tabletów