Gazeta.pl wyprzedziła Interię w treściach audio-wideo, Onet przed Wirtualną Polską (TOP10)
Zdecydowanie najwięcej użytkowników i odtworzeń treści audio oraz wideo notują serwisy Grupy Onet-RASP na czele z portalem Onet.pl, które mają dużą przewagę nad Wirtualną Polską. Grupa Gazeta.pl po sporym wzroście w ostatnich miesiącach wyprzedziła Grupę Interia.pl.
W maju br. na stronach Grupy Onet-RASP z materiałów audio i wideo skorzystało 6,71 mln użytkowników (27 proc. wszystkich polskich internautów), którzy wykonali 150,62 mln ich odtworzeń, a każdy oglądał je średnio przez 2:04 minuty - wynika z danych Megapanelu PBI/Gemius opracowanych przez Wirtualnemedia.pl. Serwisy Grupy Wirtualna Polska miały o 1,33 mln użytkowników i 56,23 mln odtworzeń mniej, za to o 41 sekund dłuższy średni czas korzystania.
Pomiar streamów audio i wideo jest prowadzony w Megapanelu od sierpnia ub.r., przy czym korzysta z niego tylko część największych wydawców (po paru miesiącach zrezygnował Cyfrowy Polsat, za to dołączyła Gazeta.pl, a wiosną br. Telewizja Polska).
Na trzecim miejscu znalazła się Grupa Gazeta.pl, która jeszcze w marcu z 1,7 mln użytkowników i 21,16 mln odtworzeń treści audio-wideo była piąta, tuż za Grupą Interia.pl, natomiast w maju miała już 31,66 mln odtworzeń, o 13,8 mln więcej od Interii. Spore wzrosty liczby użytkowników zanotowały wszystkie grupy serwisów, co wynika z podwyższonej całkowitej liczby polskich internautów, na której oparte są od maja wyniki Megapanelu.
Zdecydowanie najlepsze statystyki średniego czasu korzystania z treści audio-wideo osiągają wydawcy mający serwisy i aplikacje radiowe: Grupa Interia.pl (ze stronami rozgłośni Grupy RMF) - 37:19 minuty, Grupa Allegro-GG (z Open.fm) - 55:56 minuty oraz Grupa ZPR Media (z serwisami stacji Eska i VOX FM) - godzina i 18:39 minuty.
Treści audio i wideo w czołowych grupach serwisów w maju 2015 roku |
||||||
stream |
odtworzenia krajowe ogółem |
odtworzenia krajowe mobilne |
użytkownicy (real users) |
zasięg wśród inter-nautów |
średni czas trwania odtworzenia [godz:min:s] |
udział odtworzeń |
Grupa Onet - RASP |
150 623 610 |
5 288 760 |
6 710 375 |
27,00% |
00:02:04 |
47,11% |
Grupa Wirtualna Polska |
94 395 629 |
5 013 942 |
5 375 791 |
21,63% |
00:02:45 |
28,97% |
Grupa Gazeta.pl |
31 662 960 |
1 091 056 |
2 234 800 |
8,99% |
00:04:52 |
9,91% |
Grupa Allegro - GG |
28 580 973 |
21 807 548 |
345 514 |
1,39% |
00:55:56 |
2,20% |
Grupa TVP |
18 015 717 |
1 980 166 |
3 335 379 |
13,42% |
00:12:55 |
5,20% |
Grupa Interia.pl |
17 842 333 |
307 447 |
1 498 041 |
6,03% |
00:37:19 |
5,68% |
Grupa ZPR Media |
4 689 936 |
1 811 717 |
480 190 |
1,93% |
01:18:39 |
0,93% |
Wśród serwisów liderem zasięgowym jest Onet.tv, w którym w maju 5,72 mln internautów wykonało 120,31 mln odtworzeń treści audio-wideo. WP.pl miała 4,98 mln użytkowników i 78,43 mln odtworzeń, a WP.tv - 1,65 mln użytkowników i 6,96 mln odtworzeń.
W Open.fm tylko 345,5 tys. internautów wykonało 28,58 mln odtworzeń (na jednego przypadło średnio 82,7 odtworzeń, podczas gdy na Onet.tv było to 21, a na WP.pl - 15,7).
Przeciętnie użytkownik Open.fm korzystał z treści audio-wideo przez 55:56 minuty, na Vod.tvp.pl - przez 22:24 minuty, a na VoD.pl - przez 11:22 minuty. Pozostałe serwisy zanotowały wyniki poniżej trzech minut.
Treści audio i wideo w podziale na serwisy/marki w maju 2015 roku |
||||||
stream |
odtworzenia ogółem |
odtworzenia krajowe mobilne |
użytkownicy (real users) |
zasięg wśród inter-nautów |
średni czas trwania odtworzenia [godz:min:s] |
udział odtworzeń |
Onet.tv |
120 313 629 |
3 105 772 |
5 725 830 |
23,04% |
00:01:25 |
37,99% |
WP.pl |
78 434 707 |
3 309 780 |
4 983 397 |
20,05% |
00:02:58 |
24,35% |
Gazeta.tv |
30 182 202 |
1 086 163 |
2 125 219 |
8,55% |
00:01:09 |
9,43% |
OpenFM |
28 580 973 |
21 807 548 |
345 514 |
1,39% |
00:55:56 |
2,20% |
VoD.pl |
11 341 728 |
1 633 976 |
2 286 376 |
9,20% |
00:11:22 |
3,15% |
Fakt.pl |
9 421 092 |
250 545 |
1 392 388 |
5,60% |
00:00:57 |
2,97% |
Czateria |
9 218 669 |
0 |
- |
- |
00:00:36 |
2,99% |
Pudelek.tv |
7 614 086 |
974 656 |
1 495 120 |
6,02% |
00:01:18 |
2,15% |
vod.tvp.pl |
7 217 334 |
1 078 953 |
947 670 |
3,81% |
00:22:24 |
1,99% |
WP.tv |
6 965 993 |
635 668 |
1 654 624 |
6,66% |
00:01:50 |
2,05% |
Dołącz do dyskusji: Gazeta.pl wyprzedziła Interię w treściach audio-wideo, Onet przed Wirtualną Polską (TOP10)