„Gazeta Wyborcza” najwięcej straciła w I kwartale 2016, tylko „Gazeta Polska Codziennie” na plusie
W I kwartale br. liderem średniej sprzedaży ogółem wśród dzienników ogólnopolskich był „Fakt”. Niemal wszystkie gazety odnotowały spadki sprzedaży, a najwięcej straciły: „Gazeta Wyborcza” i „Przegląd Sportowy”. Zyskała tylko „Gazeta Polska Codziennie”.
Średnia sprzedaż ogółem „Faktu” (Ringier Axel Springer Polska) w I kwartale 2016 roku wyniosła 307 520 egz., czyli o 4,38 proc. mniej niż w analogicznym okresie rok wcześniej - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy, przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl.
>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki
Pozycję wicelidera ze sprzedażą ogółem wynoszącą 150 640 egz. zajęła „Gazeta Wyborcza” (Agora). Jej wynik zmniejszył się najbardziej w zestawieniu, bowiem o 8,79 proc. Na trzecim miejscu uplasował się „Super Express” (ZPR Media). Jego średni wynik poszedł w dół o 3,21 proc. do 146 091 egz.
Tuż za podium znalazła się „Rzeczpospolita” (Gremi Business Communication), której średnia sprzedaż ogółem zmniejszyła się w ciągu roku o 0,64 proc. Dziennik ten w I kwartale br. sprzedawał się w liczbie 56 781 egz.
Oczko niżej - ze średnim wynikiem na poziomie 46 708 egz., po spadku o 5,34 proc. - znalazł się konkurencyjny „Dziennik Gazeta Prawna” (Infor Biznes).
Kolejną lokatę zajął „Przegląd Sportowy” (Ringier Axel Springer Polska), który odnotował drugi największy spadek w zestawieniu - wynoszący 7,83 proc. Średni wynik sprzedażowy tego dziennika w ostatnim kwartale wyniósł 27 724 egz.
Jedynym wzrostem pochwalić się mogła wydawana przez Forum „Gazeta Polska Codziennie”, która znalazła się na siódmej pozycji. Jej średnia sprzedaż ogółem zwiększyła się bowiem o 15,89 proc. i wyniosła 21 299 egz.
ZKDP | I kwartał | Dynamika | |||||
Wirtualnemedia.pl | 2016 | 2015 | |||||
Tytuł | Średni nakład jednoraz. | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem | Średni nakład jednoraz. | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem | W proc. |
Fakt Gazeta Codzienna | 435 716 | 307 520 | 307 520 | 453 794 | 321 607 | 321 605 | -4,38% |
Gazeta Wyborcza | 239 044 | 169 782 | 150 640 | 251 569 | 182 264 | 165 164 | -8,79% |
Super Express | 243 987 | 146 811 | 146 091 | 257 087 | 151 651 | 150 931 | -3,21% |
Rzeczpospolita | 69 238 | 56 887 | 56 781 | 65 393 | 57 530 | 57 147 | -0,64% |
Dziennik Gazeta Prawna | 62 599 | 54 300 | 46 708 | 69 955 | 59 061 | 49 344 | -5,34% |
Przegląd Sportowy | 56 705 | 27 724 | 27 724 | 59 635 | 30 080 | 30 080 | -7,83% |
Gazeta Polska Codziennie | 57 532 | 21 316 | 21 299 | 59 748 | 18 389 | 18 379 | 15,89% |
Puls Biznesu | 13 433 | 12 476 | 10 103 | 15 023 | 13 981 | 10 688 | -5,47% |
Parkiet Gazeta Giełdy | 7 086 | 4 939 | 4 589 | 10 261 | 5 312 | 4 816 | -4,71% |
Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.
Dołącz do dyskusji: „Gazeta Wyborcza” najwięcej straciła w I kwartale 2016, tylko „Gazeta Polska Codziennie” na plusie