Gazeta Wyborcza w górę, Dziennik wyprzedził Fakt
Rosną wpływy reklamowe Gazety Wyborczej, Dziennika. Ostro w dół Fakt, Rzeczpospolita i SE - czyli rynek reklamy w prasie w maju 2007.
"Gazeta Wyborcza" zwiększyła w maju 2007 roku cennikowe wpływy z reklam do 86,40 mln zł, czyli o 3,2 mln zł wobec analogicznego okresu 2006 - wynika z monitoringu gazet codziennych firmy Expert Monitor.
Na drugie miejsce awansowała "Rzeczpospolita", która zanotowała przychody reklamowe na poziomie 16,44 mln zł (0,82 mln zł mniej niż rok wcześniej). Trzecie miejsce przypadło dla "Dziennika" - 15,44 mln zł (wzrost o 10,44 mln zł).
Tuż za podium uplasował się "Fakt" - 14,22 mln zł (mniej o 4,57 mln zł niż o rok wcześniej).
Wśród gazet regionalnych najwięcej wpływów z reklam zanotował
"Dziennik Bałtycki" - wzrost z 7,57 mln rok temu do 7,60 mln zł
obecnie.
Wszystkie monitorowane gazety codzienne zarobiły w kwietniu 2007
roku 222 755 124 zł wobec 222 450 786 zł w 2006 roku.
bez autopromocji | |
Rok / Miesiąc | V.2007 |
Główne medium + wyd. lokalne | Wpływy [zł] |
Razem: gazety | 222 755 124 zł |
GAZETA WYBORCZA | 86 398 729 zł |
RZECZPOSPOLITA | 16 439 217 zł |
DZIENNIK | 15 449 901 zł |
FAKT | 14 229 296 zł |
DZIENNIK BAŁTYCKI | 7 599 102 zł |
SUPER EXPRESS | 7 511 177 zł |
GŁOS WIELKOPOLSKI | 6 198 601 zł |
METRO | 4 918 793 zł |
DZIENNIK ZACHODNI | 4 663 439 zł |
GAZETA PRAWNA | 4 571 050 zł |
bez autopromocji | |
Rok / Miesiąc | V.2006 |
Główne medium + wyd. lokalne | Wpływy [zł] |
Razem: gazety | 222 450 786 zł |
GAZETA WYBORCZA | 83 189 255 zł |
FAKT | 18 791 065 zł |
RZECZPOSPOLITA | 17 260 101 zł |
SUPER EXPRESS | 7 859 164 zł |
DZIENNIK BAŁTYCKI | 7 567 679 zł |
PULS BIZNESU | 5 974 913 zł |
GAZETA PRAWNA | 5 690 610 zł |
DZIENNIK | 5 000 920 zł |
METROPOL | 4 901 023 zł |
GŁOS WIELKOPOLSKI | 4 405 221 zł |
dane cennikowe netto, bez autopromocji, źródło: Expert Monitor
Podsumowanie wpływów reklamowych w maj 2007 roku:
z autopromocją | ||
Rok / Miesiąc | V.2006 | V.2007 |
Media | Wpływy [zł] | Wpływy [zł] |
Telewizja | 804 224 810 zł | 977 610 797 zł |
Radio | 135 878 070 zł | 149 126 363 zł |
Gazety | 229 129 556 zł | 229 858 638 zł |
Magazyny | 228 152 987 zł | 240 688 062 zł |
Razem | 1 397 385 423 zł | 1 597 283 860 zł |
Podobne maj 2007:
radio
dzienniki
Dołącz do dyskusji: Gazeta Wyborcza w górę, Dziennik wyprzedził Fakt