SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Gazety 12 proc. mniej z reklam. „Rz”, „GW” i „Fakt” ostro w dół

W październiku polskie gazety cennikowo zarobiły z reklam 11,8 proc. mniej niż rok wcześniej. Jeszcze większe spadki wpływów reklamowych zanotowały „Rzeczpospolita”, „Gazeta Wyborcza” i „Fakt”.

Z danych Kantar Media przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl wynika, że cennikowe przychody reklamowe polskich gazet były w październiku o 11,8 proc. mniejsze niż rok wcześniej bez autopromocji, natomiast równo o 11 proc. mniejsze - z uwzględnieniem autopromocji. Same wydatki na autopromocję wzrosły w skali roku o 2 proc.

>>> Wszystkie dzienniki tracą po III kwartałach, najbardziej „DGP”

Zdecydowanie największy spadek wpływów reklamowych zanotowała „Rzeczpospolita” (Presspublica) - 26,1 proc. Prawie jedną piątą mniej zarobiły „Gazeta Wyborcza” (Agora) - dokładnie 17,7 proc., oraz „Fakt” (Ringier Axel Springer Polska) - 16,1 proc.

>>> Czytelnictwo dzienników w dół. „Gazeta Wyborcza” liderem

Z kolei wpływy reklamowe regionalnego „Expressu Bydgoskiego” (Express Media) były niższe o 11,5 proc. niż rok wcześniej, a „Dziennika Gazety Prawnej” (Infor Biznes) - 5,5 proc. Nieznacznie mniej niż przed rokiem zarobiły też z reklam „Polska” (Polskapresse) - o 3,9 proc., oraz bezpłatne „Echa Miasta” (Polskapresse) - o 1,5 proc, i „Metro” (Agora) - o 0,6 proc.

Z drugiej strony przychody reklamowe „Pulsu Biznesu” (Bonnier Business Polska) zwiększyły się w skali roku o 19,9 proc., a „Super Expressu” (Murator) - o 18,6 proc. Natomiast regionalna „Gazeta Pomorska” zarobiła z reklam 8,3 proc. więcej.

Cennikowe wpływy reklamowe gazet (bez autopromocji)
  X.2011 X.2010
Gazeta Wyborcza 58 530 823 zł 71 128 579 zł
Polska 27 447 267 zł 28 543 957 zł
Fakt 20 307 889 zł 24 188 819 zł
Rzeczpospolita 14 415 450 zł 19 499 313 zł
Super Express 11 474 386 zł 9 670 238 zł
Metro 9 992 394 zł 10 050 765 zł
Dziennik Gazeta Prawna 8 467 315 zł 8 962 567 zł
Puls Biznesu 4 477 115 zł 3 732 537 zł
Gazeta Pomorska 3 966 614 zł 3 660 885 zł
Echo Miasta 3 688 943 zł 3 744 270 zł
Express Bydgoski 3 486 616 zł 3 938 726 zł
monitorowane tytuły razem 196 402 825 zł 222 582 547 zł
 
monitorowane tytuły razem - z autopromocją 210 547 182 zł 236 437 712 zł
monitorowane tytuły razem - autopromocja 14 144 357 zł 13 855 165 zł


 

Dołącz do dyskusji: Gazety 12 proc. mniej z reklam. „Rz”, „GW” i „Fakt” ostro w dół

8 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
TA
Każdy spadek GWna Wybiórczego cieszy...
0 0
odpowiedź
User
Skorup
Porównywanie cenników to jak porównywanie aut bez znajomości stanu technicznego i wyposażenia. Bez sensu.
0 0
odpowiedź
User
mediowiec
a upusty na 60-70%? wiec wtedy i 50 mln w totalu to za duzo.
0 0
odpowiedź