General Motors wraca do reklamowania się na Facebooku?
Facebook i General Motors negocjują warunki powrotu reklam koncernu motoryzacyjnego na największy serwis społecznościowy świata - twierdzi agencja Reuters.
W maju General Motors poinformowało, że wycofuje się z publikowania reklam na Facebooku. Akcje reklamowe na FB w 2011 roku kosztowały motoryzacyjnego giganta łącznie 40 milionów dolarów, z czego 10 milionów zarobiło właśnie przedsiębiorstwo Marka Zuckerberga za samo wyświetlenie tych materiałów. GM motywowało swoją decyzję tym, że działania marketingowe nie przyniosły przewidywanych rezultatów.
Według źródeł Reutersa od kiedy General Motors wycofało się z reklam na Facebooku, przedstawiciele serwisu społecznościowego starają się przekonać firmę motoryzacyjną do zmiany decyzji. COO i nowy członek zarządu Facebooka, Sheryl Sandberg, jeszcze w maju miała wysłać maila do CEO General Motors, Dana Akersona, z prośbą o ponowne przemyślenie podjętych kroków. Z kolei podczas czerwcowego festiwalu reklamy Cannes Lions, szef sprzedaży w Facebooku, Carolyn Everson, miała osobiście dyskutować z odpowiedzialnym za marketing w GM Joelem Ewanickiem.
>>> Reklamy na FB jednak działają?
Żadna z firm nie chce komentować tych doniesień.
siedziba General Motors
Rezygnacja General Motors z reklam na Facebooku przyczyniła się do dyskusji o tym, czy faktycznie przynoszą one wymierne skutki. Przygotowane przez Greenlight i Reutera badania wykazały niewielką skuteczność akcji reklamowych na FB. Zupełnie inne, świadczące na korzyść serwisu społecznościowego, wyniki otrzymało natomiast comScore.
Dołącz do dyskusji: General Motors wraca do reklamowania się na Facebooku?