Google będzie sobie lepiej radzić w Chinach
Tak przynajmniej twierdzi Eric Schmidt - prezes i dyrektor naczelny lidera na rynku wyszukiwarek.
W trakcie konferencji z inwestorami Schmidt zaznaczył jednak, że nie zanosi się na to, aby Google w najbliższej przyszłości mogło zdominować chiński rynek.
"Chociaż nie wygląda na to abyśmy byli numerem jeden tamtejszego rynku, to jednak znaleźliśmy się w sytuacji, w której jesteśmy całkiem konkurencyjni" - powiedział Schmidt.
Google zainwestowało sporo swoich środków w Chinach, lokując tam centra badawczo-rozwojowe oraz tworząc wyszukiwarkę internetową, która cenzuruje wyniki wyszukiwania nie akceptowanych przez tamtejsze władze. Pomimo tego firma przegrywa w walce z lokalnym rywalem - Baidu.com.
Jak wynika z tegorocznego badania firmy IDC, wśród najchętniej odwiedzanych stron przez chińskich użytkowników Internetu, Google plasuje się na szóstej pozycji, podczas gdy Baidu jest trzecie. Baidu ma też przewagę nad Google na chińskim rynku reklamy online. Tutaj Google również jest na szóstym miejscu, podczas gdy Baidu ustępuje jedynie Sina.com - najpopularniejszemu portalowi internetowemu w Chinach.
Dołącz do dyskusji: Google będzie sobie lepiej radzić w Chinach