SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Google uruchamia fundusz Digital News Initative Innovation Fund, 150 milionów euro na innowacyjne projekty medialne

Koncern Google ogłosił nabór zgłoszeń do funduszu Digital News Initative Innovation Fund. Wsparcie finansowe mogą w nim uzyskać projekty medialne, które wykorzystują innowacyjne rozwiązania. - Poszukujemy projektów, które odzwierciedlają nowy sposób myślenia w praktyce dziennikarstwa cyfrowego, propagują rozwój nowych modeli biznesowych lub nawet zmieniają sposób konsumpcji cyfrowych treści informacyjnych przez użytkowników - zapowiada Ludovic Blecher, szef DNI Innovation Fund.

Inicjatywa o nazwie Digital News Initative (DNI) została ogłoszona przez Google pod koniec kwietnia br. Program zakłada wspieranie wysokiej jakości dziennikarstwa dzięki wykorzystaniu technologii i innowacji.

Teraz, w ramach projektu DNI Google zapowiedział start specjalnego funduszu, który ma wspierać rozwój nowych projektów medialnych. Na blogu Google poinformowano, że rozpoczęto już nabór wniosków do finansowania, a w ciągu najbliższych 3 lat na innowacyjne rozwiązania będzie przeznaczonych 150 mln euro.

Google zapowiada, ze każdego roku przewiduje przynajmniej dwie rundy finansowania. Pierwsza, właśnie rozpoczęta ma się zakończyć 4 grudnia br., kolejna zaś jest planowana na wiosnę 2016 r.

- Poszukujemy projektów, które odzwierciedlają nowy sposób myślenia w praktyce dziennikarstwa cyfrowego, propagują rozwój nowych modeli biznesowych lub nawet zmieniają sposób konsumpcji cyfrowych treści informacyjnych przez użytkowników - zapowiada Ludovic Blecher, szef DNI Innovation Fund. - Zgłaszane projekty mogą mieć wysoce eksperymentalny charakter, ale muszą mieć wyraźnie określone cele i w dużej mierze obejmować technologie cyfrowe. Nie wymagamy korzystania z produktów lub usług Google. Wybrane projekty mają odznaczać się innowacyjnością, jednocześnie korzystnie wpływając na ewolucję dziennikarstwa cyfrowego i stabilny rozwój branży mediów w przyszłości.

Innovation Fund jest adresowany do tradycyjnych wydawców, serwisów internetowych oraz startupów działających w segmencie mediów informacyjnych. Google ujawnia, że w ramach funduszu w różny sposób będą finansowane projekty z trzech odrębnych kategorii.

Projekty prototypowe mogą być zgłaszane zarówno przez firmy, jak i indywidualnych przedstawicieli mediów. Powinny znajdować się one na początkowym etapie rozwoju, a wysokość wsparcia każdego z takich projektów nie przekroczy kwoty 50 tys. euro.

W drugiej grupie znajdują się projekty średniej wielkości, przygotowane przez organizacje i firmy. Chodzi o rozwiązania znajdujące się już na pewnym etapie realizacji, ich finansowanie zaś ze strony funduszu nie może przekroczyć 70 proc. całkowitych kosztów realizacji oraz kwoty 300 tys. euro.

Trzecią kategorię stanowią duże projekty medialne wsparte o nowoczesne technologie, które do realizacji wymagają ze strony Innovation Fund środków nie przekraczających kwoty 1 mln euro.

Wstępnej selekcji wniosków ma dokonać dedykowany zespół projektowy złożony z przedstawicieli branży i pracowników Google. Ich zadaniem będzie przegląd i weryfikacja wszystkich aplikacji pod kątem ich kwalifikowalności, innowacyjności oraz korzystnego wpływu na branżę. Zespół będzie wystawiał Radzie Funduszu zalecenia dotyczące projektów w fazie prototypowej i projektów średniej wielkości. Wśród członków rady znalazł się m.in. Bartosz Hojka, CEO Agora S.A. Pierwsze fundusze mają zostać przyznane na początku 2016 r.

Dołącz do dyskusji: Google uruchamia fundusz Digital News Initative Innovation Fund, 150 milionów euro na innowacyjne projekty medialne

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl