SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

“Gość Niedzielny” liderem, Gazeta Polska do góry o 250 proc.

Większość tygodników opinii zanotowało w styczniu br. wzrost sprzedaży ogółem. Pozycję lidera utrzymał “Gość Niedzielny”, a najbardziej – bo o 250 proc. - wzrosła sprzedaż “Gazety Polskiej”.

Średnia sprzedaż ogółem “Gościa Niedzielnego” (Wydawnictwo Kurii Metropolitalnej “Gość Niedzielny”) w styczniu br. wyniosła 147 159 egz. i była o 5,55 proc. wyższa niż w styczniu 2010 roku – wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.

Tuż za “Gościem Niedzielnym” uplasowała się “Polityka” (“Polityka” Spółdzielnia Pracy), która zanotowała wzrost o 8,15 proc. i jej średnia sprzedaż ogółem wyniosła 145 500 egz.

Największy wzrost w zestawieniu zanotowała piąta “Gazeta Polska” (Niezależne Wydawnictwo Polskie). Jej wynik poszedł do góry aż o 246,76 proc. i wyniósł w pierwszym miesiącu br. 87 564 egz.

Najwięcej stracił natomiast zajmujący ostatnią, dziewiątą lokatę “Przewodnik Katolicki” (Drukarnia i Księgarnia św. Wojciecha). Jego sprzedaż ogółem zmalała o 9,27 proc. i wyniosła 3 228 egz. 

ZKDP styczeń
2011 2010
Tytuł Średni nakład
jednorazowy
Sprzedaż
ogółem
Średni nakład
jednorazowy
Sprzedaż
ogółem
Gość Niedzielny 203 476 147 159 197 400 139 423
Polityka 196 469 145 500 198 854 134 537
Wprost 181 200 115 779 167 347 75 267
Newsweek Polska 170 917 107 618 160 563 98 217
Gazeta Polska 136 698 87 564 58 160 25 252
Przekrój 85 000 37 902 85 000 38 802
Przegląd 60 000 21 906 68 100 21 937
Tygodnik Powszechny 37 988 17 660 40 657 16 947
Przewodnik Katolicki 40 005 3 228 37 617 3 558

 
Porównując dane ze stycznia br. do danych z grudnia ub.r., widać, że prawie wszystkie tytuły zanotowały spadki sprzedaży poza “Gazetą Polską”, której wynik poszedł do góry o 30,07 proc. Najwięcej (9,08 proc.) stracił “Wprost” .

ZKDP styczeń grudzień
2011 2010
Tytuł Średni nakład
jednorazowy
Sprzedaż
ogółem
Średni nakład
jednorazowy
Sprzedaż
ogółem
Gość Niedzielny 203 476 147 159 208 723 154 250
Polityka 196 469 145 500 206 420 146 071
Wprost 181 200 115 779 199 042 127 343
Newsweek Polska 170 917 107 618 197 330 117 998
Gazeta Polska 136 698 87 564 129 346 67 319
Przekrój 85 000 37 902 85 040 40 743
Przegląd 60 000 21 906 60 067 22 712
Tygodnik Powszechny 37 988 17 660 40 017 18 270
Przewodnik Katolicki 40 005 3 228 40 015 3 534

 

Wśród tygodników z przedrukami z prasy polskiej i zagranicznej liderem w styczniu br. był niezmiennie “Tygodnik Angora” (Wydawnictwo Westa-Druk Mirosław Kuliś), którego sprzedaż ogółem wzrosła o 9,1 proc. i wyniosła 366 964 egz. 

ZKDP styczeń
2011 2010
Tytuł Średni nakład
jednorazowy
Sprzedaż
ogółem
Średni nakład
jednorazowy
Sprzedaż
ogółem
Tygodnik Angora 527 449 366 964 494 724 336 351
Forum 29 750 16 623 30 148 17 114
 
ZKDP styczeń grudzień
2011 2010
Tytuł Średni nakład
jednorazowy
Sprzedaż
ogółem
Średni nakład
jednorazowy
Sprzedaż
ogółem
Tygodnik Angora 527 449 366 964 527 857 350 170
Forum 29 750 16 623 33 352 17 854


Uwaga! Prezentowane w tym artykule dane opierają się na wskaźniku sprzedaży ogółem - jest to sprzedaż gazet w kioskach i w prenumeracie. W prasie bywają przedstawiane wyniki z kategorii "rozpowszechnianie płatne razem", które obejmuje - oprócz sprzedaży ogółem - sprzedaż w ramach której gazety zostały sprzedane po cenie nie niższej niż 30% ceny egzemplarzowej i nie spełniają warunków sprzedaży egzemplarzowej lub prenumeraty. Na przykład są sprzedane przez wydawcę w celu dalszego bezpłatnego rozpowszechniania (np. w samolotach, PKP, hotelach itp.) lub na podstawie umów barterowych w zamian za towary lub usługi.

Dołącz do dyskusji: “Gość Niedzielny” liderem, Gazeta Polska do góry o 250 proc.

21 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Gembal
Wzrosła więc o 250 proc. liczba ludzi z wypranymi mózgami. To nasza porażka. Nasza, czyli myślącej większości.
0 0
odpowiedź
User
Ron
Wyjaśnienie tego fenomenu jest arcybuleśnie proste. Fenomenalne rządy dotkniętego ręką boga premiera całej światłej części mieszkańców Polski doprowadziły do przyspieszającej pauperyzacji jego elektoratu. Elektorat dotąd kupował wydawnictwa nie dla informacji w nich zawartych, tylko dla podkreślenia swoich aspiracji i przynależności do określonego kręgu kulturowego. Pojawiły się jednak nowe okoliczności. Zabrakło na szlugi. Przez jakiś czas można jeździć ze starym numerem ulubionego wydawnictwa "na szybie". Ale co to? Tym razem zabrakło na szlugi i na paliwo! Dysonans poznawczy albo syndrom odstawienia od światłych porad czołowych gwiazd dziennikarskich wywołuje niepokój i rozdrażnienie. Ile można wytrzymać w takim stanie? I te coraz bardziej zajadłe ataki PiSowców! Już nie wiadomo co im odpowiedzieć, bo ostatnie skrypty są sprzed 6 tygodni, kiedy jeszcze oczywiste były lądowanie "na ślepo" i "naciski"... Co wybrać, szlugi, dojazdy metrem zamiast auta, czy zakup czasopisma, bez którego nie będzie wiadomo jak i o czym rozmawiać? Proza życia.

Ciemnogrodowi zawsze było łatwiej. Nigdy nie miał pieniędzy i dostosował się. Teraz jedyne czego oni potrzebują to prawdy. I wydadzą na nią ostatnie pieniądze.

Jeśli po przeczytaniu tego tekstu czujesz się jakbyś był uwięziony w pułapce, to dobrze. Jesteś w pułapce. Uświadomienie sobie tego faktu będzie pierwszym krokiem. Wkrótce dołączysz do innych Wolnych Polaków. Taką mam "nadziejię".
0 0
odpowiedź
User
arnie
@Gembal
A czym ty tak usilnie "myślisz"? :D:D
0 0
odpowiedź