GroupM i OMG wygrały mediowy przetarg Amazona
Po trwającym ponad pół roku przetargu na obsługę mediową Amazon podzielił swój budżet między holdingi reklamowe WPP i Omnicom Media Group. Oznacza to koniec współpracy z dotychczasowym partnerem mediowym - IPG Mediabrands.
Amazon jest jednym z największych reklamodawców na świecie, a jej globalne wydatki na media wynoszą, według firmy badawczej COMvergence, 5 miliardów dolarów.
Obecnie obsługujący tego marketera holding IPG Mediabrands obsłużył około połowę tej kwoty globalnie, podczas gdy Amazon obsłużył drugą połowę wewnętrznie. Około 2,4 miliarda dolarów z całości jest przeznaczone na media w USA, a z tej kwoty Mediabrands obsługuje około 1,3 miliarda dolarów, z czego 1,1 miliarda dolarów jest aktywowane wewnętrznie.
„Po kompleksowej analizie agencji reklamowych dla naszego biznesu konsumenckiego zdecydowaliśmy się na współpracę z OMG i WPP. Doceniamy rozmowy ze wszystkimi światowej klasy agencjami, które spotkaliśmy podczas naszych poszukiwań. Chcemy szczególnie podziękować IPG, który był fantastycznym partnerem przez ostatnie ponad 10 lat, i jesteśmy wdzięczni za całą ich pracę i ciągłą współpracę w innych ważnych obszarach naszego biznesu reklamowego, w tym AWS, Amazon Ads i Amazon Business - przekazała w wydanym oświadczeniu rzeczniczka Amazon Margaret Callahan.
>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń z mediów i marketingu
OMG ma zająć się obsługą mediową w Ameryce, zaś WPP i należąca do niego GroupM (skupia agencje mediowe Wavemaker, EssenceMediacom Mindshare) zajmie się planowaniem i zakupem mediów w Europie, na Bliskim Wschodzie, w Afryce oraz w regionie Azji i Pacyfiku.
Na obecnym etapie nie wiadomo, która z agencji mediowych GroupM zajmie się obsługą mediową Amazona w Polsce. Biuro prasowe platformy przekazało redakcji Wirtualnemedia.pl, że polski oddział czeka w tej sprawie na decyzję centrali.
Przetarg koordynowała firma MediaSense.
Dołącz do dyskusji: GroupM i OMG wygrały mediowy przetarg Amazona