SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Grycan chce od Lidla odszkodowania za sprzedawanie lodów Ballino w podobnych opakowaniach

Lodziarnie Firmowe Grycan złożyły w sądzie pozew, w którym domagają się od Lidl Polska odszkodowania w związku z tym, że sieć marketów sprzedawała pod marką własną lody Ballino w opakowaniach łudząco podobnych do produktów Grycana.

Grycan już na początku marca br. zarzucił Lidlowi kopiowanie opakowań swoich lodów - firma uznała, że lody Ballino, marki własnej tych dyskontów, mają wzornictwo i szatę graficzną łudząco podobne do produktów Grycana - lodów w opakowaniach 0,5 l.

Lody Ballino trafiły do sprzedaży w Lidlu pod koniec ub.r. Dostrzegając podobieństwo opakowań, firma Grycan wystąpiła przeciw niemieckiej sieci sklepów do Sądu Okręgowego w Warszawie - zarzuciła jej skopiowanie wzornictwa i szaty graficznej oraz wprowadzanie konsumentów w błąd. Sąd wydał w lutym br. postanowienie, które zakazuje Lidlowi produkowania, oferowania, wprowadzania do obrotu i reklamowania produktów w zakwestionowanych przez Grycana opakowaniach. Zgodnie z tym postanowieniem na początku marca br. komornik zajął w Lidlu 46 tys. opakowań lodów Ballino.

13 marca Lodziarnie Firmowe Grycan złożyły przeciw Lidlowi kolejny pozew do sądu. Tym razem domagają się m.in. publikacji treści wyroku i odszkodowania. Jego wysokość ma ustalić sąd na podstawie dokumentów księgowych Lidla.

Marcin Snopkowski, dyrektor generalny Lodziarni Firmowych Grycan, w rozmowie z „Pulsem Biznesu” wyjaśnił, że podstawą powództwa jest m.in. naruszenie prawa do znaków towarowych (wygląd opakowań Grycana jest od lat zarejestrowany w Urzędzie Patentowym), wprowadzanie klientów w błąd i pasożytnictwo rynkowe, stanowiące czyn nieuczciwej konkurencji.

Lidl Polska nie zgadza się z zarzutami, zapowiada, że ustosunkuje się do nich w odpowiedzi na pozew. Firmy nie wykluczają polubownego rozstrzygnięcia sporu.

Dołącz do dyskusji: Grycan chce od Lidla odszkodowania za sprzedawanie lodów Ballino w podobnych opakowaniach

11 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Janusz
Ja nie kupuje w LIDLU i już.
0 0
odpowiedź
User
as
Brawo! Świetna polska marka, Lidl przegiął totalnie!
0 0
odpowiedź
User
kaufman
Brakuje informacji, że prze kilka poprzednich lat sieć Lidl współpracowała z firmą Grycan i sprzedawała te lody w swoich sklepach. Teraz cwaniacy wpadli na pomysł, żeby kupić gdzieś tanio lody, zrobić łudząco podobny wygląd opakowań i sprzedawać. Część klientów tego nie rozróżnia i myśli, że nadal kupuje te same lody, co w poprzednich latach... Miejmy nadzieję, że sąd stanie na wysokości zadania i wyda sprawiedliwy wyrok. Niech Lidl sobie własną markę, pod swoim logo wypromuje, a nie wozi się na plecach innych, którzy przez lata wypracowali swoją pozycję rynkową!
0 0
odpowiedź