IAB Polska: skarga złożoną na Opcom powinien rozpatrzyć ZwiązekStowarzyszeń Rada Reklamy
Interactive Advertising Bureau Polska nie rozpatrzy skargi złożonejna Opcom. Uważa, że powinien to zrobić Związek Stowarzyszeń RadaReklamy, ale zaleca rozwiązanie jej w drodze dialogu.
Do IAB trafił wniosek o przyjrzenie się czy działania firmyOpcom przy promowaniu systemu do e-mail marketingu Freshmail, byłynieetyczne i niezgodne z prawem. Najpoważniejsze zarzuty dotyczyłyrozpowszechniania nieprawdziwych informacji dotyczącychświadczonych usług i ich kosztów oraz działalność na szkodęklientów. Skargę złożyły konkurencyjne firmy Sare, IMPartner,Webtel i ThinkOpen.
Krzysztof Adamus, creative director Opcom Eskadra Group,odpierał te zarzuty i tłumaczył, że skarga spowodowana jest tym, iżsystem FreshMail zagroził status quo rynku, określonego przez niegojako "zmowa polegająca na nałożeniu stałych opłat na użytkownikówsystemów do e-mail marketingu". - FreshMail od samego początkukomunikował politykę niskich cen polegającą przede wszystkim naodejściu od opłat abonamentowych, które nakładane są na klientówprzez takie firmy jak: Sare, IM Partner (system Jet Mail),ThinkOpen (system Open Mail) tłumaczył Adamus.
IAB stwierdził, że skarga nie leży w jego interesie - Chcemypodkreślić, że IAB Polska nie jest podmiotem właściwym dorozstrzygania o tym, kto ma rację w tego typu sporach. IAB Polskajest członkiem Związku Stowarzyszeń Rady Reklamy. Wszystkiepodmioty będące członkami IAB są zobowiązane do przestrzeganiazasad opisanych w Kodeksie Etyki Reklamy. Jest to naszym zdaniemwłaściwy podmiot do rozstrzygania przedstawionej sprawy - podajeIAB. Wszystkie podmioty należą bowiem do IAB.
IAB ma nadzieję, że sprawa skargi zostanie rozwiązana w drodzedialogu. - Zarząd IAB Polska proponuje podjęcie się mediacjipomiędzy oboma podmiotami w celu rozwiązania nieporozumień.
Dołącz do dyskusji: IAB Polska: skarga złożoną na Opcom powinien rozpatrzyć ZwiązekStowarzyszeń Rada Reklamy