Ponad 2 mln widzów triumfu Igi Świątek w Roland Garros
Sobotnie spotkanie Igi Świątek z Jasmine Paolini w finale imprezy wielkoszlemowej Roland Garros 2024 na antenie Eurosportu 1 oglądało 1,27 mln widzów, a w TVN 920 tys. widzów. Łącznie pojedynek zgromadził przed telewizorami średnio 2,19 mln osób - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl.
W sobotę Iga Świątek pokonała Jasmine Paolini 6:2, 6:1 w finale turnieju Roland Garros. Spotkanie rozpoczęło się o godzinie 15.10, trwało godzinę i osiem minut. W Polsce pojedynek emitowany był przez Eurosport 1 oraz TVN.
Relację w Eurosporcie 1 śledziło 1,27 mln osób. Przełożyło się to na 19 proc. udziału stacji w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów, 18,72 proc. w grupie 16-49 oraz 17,68 proc. w grupie 20-54, komercyjnej dla TVN Warner Bros. Discovery - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, do których dotarł portal Wirtualnemedia.pl.
W TVN relacja miała 920 tys. widzów (odpowiednio 13,82 proc., 15,70 proc. i 15,84 proc. udziału). W sumie na obu antenach mecz Igi Świątek śledziło 2,19 mln oglądających (32,8 proc. wśród wszystkich widzów).
Dla porównania, zeszłoroczny finał Roland Garros (również z udziałem Igi Świątek) śledziło w Eurosporcie 1 i TVN o 200 tys. widzów więcej. Było to średnio 2,39 mln oglądających (32,70 proc. udziału w 4+).
Czytaj także: Nowa dziennikarka prowadzi “Sport” po “Faktach” TVN
Jaka widownia spotkań Igi Świątek?
Mecz Igi Świątek w pierwszej rundzie Roland Garros 2024 w Eurosporcie 1 śledziło średnio 468 tys. widzów (odbył się 27 maja), drugiej - 737 tys. (29 maja), trzeciej - 977 tys. (31 maja), a czwartej (2 czerwca) 941 tys. Z kolei półfinałowy pojedynek Polki w Eurosporcie 1 oglądało 895 tys. (6 czerwca).
Tegoroczny Roland Garros osiągnął w Eurosporcie jeszcze wyższą oglądalność niż w poprzednich latach. Średnia oglądalność wszystkich meczów podczas 15 dni turnieju wyniosła w Eurosporcie 1 257 tys. osób i 87 tys. w Eurosporcie 2 (A4+).
Dla porównania, w poprzednich latach wyniki Eurosportu 1 wyglądały następująco: 210 tys. (2023), 227 tys. (2022), 124 tys. (2021) i 101 tys. (2020). Z kolei w przypadku Eurosportu 2 odpowiednio: 55 tys., 64 tys., 23 tys. oraz 13 tys.
Zasięg transmisji w Eurosporcie 1 i Eurosporcie 2 to 5,01 mln, czyli blisko 100 tys. osób więcej niż rok temu. W 2023 roku było to 4,92 mln, sezon wcześniej 5,40 mln, w 2021 roku 3,9 mln, a rok wcześniej 4,13 mln.
Średnie udziały w rynku wyglądają tak: 3,57 proc. dla Eurosportu 1 oraz 1,18 proc. w Eurosporcie 2. W stosunku do zeszłego roku to wzrost z 2,96 proc. (Eurosport 1) i z 0,80 proc. (Eurosport 2).
Dołącz do dyskusji: Ponad 2 mln widzów triumfu Igi Świątek w Roland Garros